Yıl: 2020 Cilt: 28 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 295 - 308 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24106/kefdergi.3591 İndeks Tarihi: 29-12-2020

Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri

Öz:
Araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Lisesi Öğretim Programı’nda yer alan “Türk Sanat Müziği Teori ve Uygulaması”dersinin içeriği ve işlenme şekli ile ilgili öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirme yapmaktır. Araştırma, durumtespitine dayalı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye’nin farklı bölgelerindeki Güzel SanatlarLiselerinden rastgele seçilen 16 Müziksel İşitme Okuma ve Yazma branş öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanındurum saptama ve değerlendirme niteliğinde olması nedeniyle veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış veyapılandırılmış olmak üzere iki bölümden oluşan görüşme formu hazırlanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, frekans,yüzde, aritmetik ortalama kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formlarındaki veriler isebetimsel analiz tekniği ile özetlenip yorumlanarak analiz edilmiştir. Bu araştırma sonucunda; ders kitabının içeriğininyeterli bulunmaması sebebiyle kullanılmadığı, makamların tampere sisteme uyarlanarak aktarıldığı, dersinkazanımlarının belirlenen sürede yetiştirilemediği ve bu dersin sınıf düzeyine uygun olmadığı tespit edilmiştir. Eldeedilen sonuçlar çerçevesinde kazanımların ve dersin uygulanabilirliğinin arttırılmasına yönelik önerilerdebulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Teacher Opinions On Turkish Art Music Theory And Practice Course In Fine Arts High School

Öz:
The aim of the research is to evaluate the contents and the way of processing of the “Turkish Art Music Theory and Practice” course in the Fine Arts High School Teaching Program based on the teachers ‘opinions. Research is a descriptive study based on situational awareness. The working group of the study randomly selected from different regions of the Fine Arts High School Musical Hearing, Reading and Writing 16 branch teachers. Due to the fact that the study is a status assessment and evaluation, a two-part interview form has been prepared as a data collection tool, semi-structured and structured. In the analysis of the data, frequency, percentage, arithmetic mean are used. Data on the interview form consisting of semi-structured questions were analyzed with the descriptive analysis technique summarized and interpreted. As a result of this research; it was determined that the contents of the textbook were not used due to insufficient content, the authorities were adapted to the tamper system and the achievements of the course could not be raised within the specified time and this course was not suitable for the class level. Suggestions have been made to increase the achievements and the applicability of the course within the scope of the results obtained.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J.W., Clark V.L.P. (2007). Designing and Conducting Mixed Methods Research. London, New Delhi: Sage
  • Gedikli, N. (1999) Ülkemizde Etki ve Sonuçlarıyla Uluslararası Sanat Müziği. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi Judetz-Popescu, E. (2007). Meanings in Musical Culture. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Bilim Yayınevi.
  • Kuyucu, M, M. (2010). Ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin Türk Sanat Müziğine yaklaşımı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • TTKB. (2016a). Güzel Sanatlar Lisesi Türk Sanat Müziği Teori ve Uygulaması Dersi Öğretim Programı 9 ve 10. Sınıflar. http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx. (2018, Haziran 23)
  • TTKB. (2016b). Güzel Sanatlar Lisesi Batı Müziği Teori ve Uygulaması Dersi Öğretim Programı 9 ve 10. Sınıflar. http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx. (2018, Mayıs 17)
  • Urhan, Ö, Z. (2017). Braille nota sistemi ile Türk musikisi basit makamları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Ünal, M. (2011). Avrupa Birliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği programının CIPP “bağlam, girdi, süreç, ürün” modeline göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA GÖKÇE H, OZDEMIR G (2020). Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri. , 295 - 308. 10.24106/kefdergi.3591
Chicago GÖKÇE Hande Nur AŞIK,OZDEMIR GOKHAN Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri. (2020): 295 - 308. 10.24106/kefdergi.3591
MLA GÖKÇE Hande Nur AŞIK,OZDEMIR GOKHAN Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri. , 2020, ss.295 - 308. 10.24106/kefdergi.3591
AMA GÖKÇE H,OZDEMIR G Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri. . 2020; 295 - 308. 10.24106/kefdergi.3591
Vancouver GÖKÇE H,OZDEMIR G Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri. . 2020; 295 - 308. 10.24106/kefdergi.3591
IEEE GÖKÇE H,OZDEMIR G "Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri." , ss.295 - 308, 2020. 10.24106/kefdergi.3591
ISNAD GÖKÇE, Hande Nur AŞIK - OZDEMIR, GOKHAN. "Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri". (2020), 295-308. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3591
APA GÖKÇE H, OZDEMIR G (2020). Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1), 295 - 308. 10.24106/kefdergi.3591
Chicago GÖKÇE Hande Nur AŞIK,OZDEMIR GOKHAN Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi 28, no.1 (2020): 295 - 308. 10.24106/kefdergi.3591
MLA GÖKÇE Hande Nur AŞIK,OZDEMIR GOKHAN Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.28, no.1, 2020, ss.295 - 308. 10.24106/kefdergi.3591
AMA GÖKÇE H,OZDEMIR G Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2020; 28(1): 295 - 308. 10.24106/kefdergi.3591
Vancouver GÖKÇE H,OZDEMIR G Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2020; 28(1): 295 - 308. 10.24106/kefdergi.3591
IEEE GÖKÇE H,OZDEMIR G "Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri." Kastamonu Eğitim Dergisi, 28, ss.295 - 308, 2020. 10.24106/kefdergi.3591
ISNAD GÖKÇE, Hande Nur AŞIK - OZDEMIR, GOKHAN. "Güzel Sanatlar Liselerindeki Türk Sanat Müziği Teori Ve Uygulaması Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri". Kastamonu Eğitim Dergisi 28/1 (2020), 295-308. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3591