Yıl: 2020 Cilt: 28 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 371 - 388 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24106/kefdergi.3620 İndeks Tarihi: 29-12-2020

Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin matematik algıları çizim (resmetme) tekniği ile ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışmakapsamında 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Ordu il merkezinde öğrenim görmekte olan ve 2017 yılında yapılan TEOG sınavısonuçlarına göre başarı sıralamasında üst, orta ve alt gruplarda yer alan ortaokullardan seçilen 682 öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışmanitel olarak desenlenmiş ve nitel araştırma yaklaşımının yöntemlerinden biri olan olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Verilerin elealınarak yorumlanmasında içerik analizi tekniğinden yararlanılmış ve bu kapsamda öğrenci çizimleri beş ana kategori ve on altı altkategori altında değerlendirilmiştir. Sözü edilen ana kategoriler Duyguları ifade eden/içeren çizimler, Öğrenci görüşlerini/fikirleriniiçeren çizimler, Matematiğin yaşamla ilişkisine yönelik çizimler, Okul ortamına yönelik çizimler ve Matematiksel nesneleri içerençizimler’dir. Çalışma sonucunda öğrencilerin yapmış oldukları çizimlerde sırasıyla matematiğe yönelik görüşlerine, duygularına,matematiksel nesnelere, okul ortamına ve matematiğin yaşamla ilişkisine yer verdikleri görülmüştür. Öğrencilerin genel olarakmatematiğe yönelik görüşleri ve duyguları olumlu olmakla birlikte, öğrenme süreçleri ile ilgili görüş ve duygularının olumsuz olduğugözlenmiştir. Öğrenciler matematiği sevmekle ve değer vermekle birlikte, öğrenme süreçlerinde zorlanmaktadırlar. Sınıf seviyeleridikkate alındığında ise matematiğe yönelik olumlu görüş ve duygularda sınıf seviyesi yükseldikçe azalma olduğu gözlenmiştir.Özellikle 8. sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik duygu ve görüşlerinin, diğer sınıf seviyelerine nazaran olumsuz anlamda vebüyük ölçüde farklılaştığı görülmüştür. Çalışma sonuçları ile ilgili olarak öğretim ortamlarına ve yapılacak farklı akademikçalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Investigation of Secondary School Students’ Math Perceptions through Drawings

Öz:
In this study, mathematical perceptions of secondary school students were tried to be revealed by using drawing technique. 682 secondary school students were chosen from the students who were attending the middle schools that are in upper, middle and lower groups in Ordu province in the 2017-2018 academic year according to the results of TEOG exam conducted in 2017. Phenomenology model was used in this qualitative design study. Content analysis technique was used to interpret the data, and student drawings were evaluated under five main categories and sixteen subcategories. The main categories mentioned are Drawings containing the emotions, Drawings containing the views of the students, Drawings containing the relation of mathematics with real life, Drawings for the school environment and Drawings containing the mathematical objects. As a result of the study, it was observed that the student drawings are related with their views on mathematics, their feelings, mathematical objects, school environment and the relation between mathematics and real life categories respectively. Although the students' views and feelings about mathematics are positive in generally, it was observed that their opinions and feelings about learning processes were negative. Although students love and value mathematics, they have difficulty in learning processes. When the grade levels were taken into consideration, it was observed that the positive opinions and feelings about mathematics decreased as the grade level increased. Besides the emotions and opinions of 8th grade students towards mathematics differ largely and negatively in comparison to other grade levels. Suggestions have been made for the teaching environments and further academic studiees.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA MUMCU H (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi. , 371 - 388. 10.24106/kefdergi.3620
Chicago MUMCU Hayal YAVUZ Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi. (2020): 371 - 388. 10.24106/kefdergi.3620
MLA MUMCU Hayal YAVUZ Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi. , 2020, ss.371 - 388. 10.24106/kefdergi.3620
AMA MUMCU H Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi. . 2020; 371 - 388. 10.24106/kefdergi.3620
Vancouver MUMCU H Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi. . 2020; 371 - 388. 10.24106/kefdergi.3620
IEEE MUMCU H "Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi." , ss.371 - 388, 2020. 10.24106/kefdergi.3620
ISNAD MUMCU, Hayal YAVUZ. "Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi". (2020), 371-388. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3620
APA MUMCU H (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1), 371 - 388. 10.24106/kefdergi.3620
Chicago MUMCU Hayal YAVUZ Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi 28, no.1 (2020): 371 - 388. 10.24106/kefdergi.3620
MLA MUMCU Hayal YAVUZ Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.28, no.1, 2020, ss.371 - 388. 10.24106/kefdergi.3620
AMA MUMCU H Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2020; 28(1): 371 - 388. 10.24106/kefdergi.3620
Vancouver MUMCU H Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2020; 28(1): 371 - 388. 10.24106/kefdergi.3620
IEEE MUMCU H "Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi." Kastamonu Eğitim Dergisi, 28, ss.371 - 388, 2020. 10.24106/kefdergi.3620
ISNAD MUMCU, Hayal YAVUZ. "Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Algılarının Resmetme Yoluyla İncelenmesi". Kastamonu Eğitim Dergisi 28/1 (2020), 371-388. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3620