şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi

Yıl: 2020 Cilt: 28 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 793 - 805 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24106/kefdergi.702952 İndeks Tarihi: 29-12-2020

şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi

Öz:
Bu çalışmada, işbirlikli öğrenmenin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerileri üzerindeki etkisiincelenmeye çalışılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşleri belirlenmiştir. Karmayöntemin yakınsayan paralel desenine dayanan araştırmanın nicel boyutunda sontest eşleştirilmiş kontrol grupludesen uygulanırken, nitel boyutta olgubilim deseni kullanılmıştır. Veriler Öğretmenlik Uygulaması Dersi ÖğretmenAdayı Akran Değerlendirmesi Ölçeği ile yansıtıcı günlüklerden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda işbirlikliöğrenmenin geleneksel grup çalışmasına göre öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerileri üzerinde daha fazla etkiliolduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşlerinin olumlu yönde olduğugörülmüştür.
Anahtar Kelime:

The Effect of Cooperative Learning on Preservice Social Studies Teachers' Professional Knowledge and Skills

Öz:
In this study was studied the contribution of the cooperative learning on preservice social studies teachers’ professional knowledge and skills. In addition, were investigated the opinions of preservice teachers on cooperative learning. The study depends on mixed method research. The data were obtained by reflective diaries with the Peer Assessment Scale for Activities of Teaching Practice Course. As a result of the research, it was determined that cooperative learning was more effective on the professional knowledge and skills of preservice teachers according to the traditional group work. The opinions of preservice teachers on cooperative learning were found to be positive.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TÜNKLER V (2020). şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi. , 793 - 805. 10.24106/kefdergi.702952
Chicago TÜNKLER Vural şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi. (2020): 793 - 805. 10.24106/kefdergi.702952
MLA TÜNKLER Vural şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi. , 2020, ss.793 - 805. 10.24106/kefdergi.702952
AMA TÜNKLER V şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi. . 2020; 793 - 805. 10.24106/kefdergi.702952
Vancouver TÜNKLER V şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi. . 2020; 793 - 805. 10.24106/kefdergi.702952
IEEE TÜNKLER V "şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi." , ss.793 - 805, 2020. 10.24106/kefdergi.702952
ISNAD TÜNKLER, Vural. "şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi". (2020), 793-805. https://doi.org/10.24106/kefdergi.702952
APA TÜNKLER V (2020). şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2), 793 - 805. 10.24106/kefdergi.702952
Chicago TÜNKLER Vural şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi 28, no.2 (2020): 793 - 805. 10.24106/kefdergi.702952
MLA TÜNKLER Vural şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.28, no.2, 2020, ss.793 - 805. 10.24106/kefdergi.702952
AMA TÜNKLER V şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2020; 28(2): 793 - 805. 10.24106/kefdergi.702952
Vancouver TÜNKLER V şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2020; 28(2): 793 - 805. 10.24106/kefdergi.702952
IEEE TÜNKLER V "şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi." Kastamonu Eğitim Dergisi, 28, ss.793 - 805, 2020. 10.24106/kefdergi.702952
ISNAD TÜNKLER, Vural. "şbirlikli Öğrenmenin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Bilgi ve Becerilerine Etkisi". Kastamonu Eğitim Dergisi 28/2 (2020), 793-805. https://doi.org/10.24106/kefdergi.702952