Yıl: 2020 Cilt: 28 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 958 - 976 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24106/kefdergi.702935 İndeks Tarihi: 30-12-2020

Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi

Öz:
Testlerin en küçük birimi olan maddeler geliştirilirken bir takım kuralların gözetilmesi ve çeşitli ölçütlerin gözönünde bulundurulması gerekmektedir. Aksi durumda geliştirilen maddelerden oluşturulan ölçme araçlarından eldeedilen toplam puanların geçerliği ve güvenirliği sorgulamaya açık hale gelir. Kademeler arası geçişte kullanılansınavların ise geçerlik ve güvenirliklerinin yüksek olması alınan kararların isabetli olmasını sağlayacaktır, bu nedenle butestlerde yer alan maddelere ilişkin çalışmaların yapılması oldukça önemlidir. Bu çalışma TEOG sistemi kapsamındauygulanan sınavlarda yer alan maddelerin öğrenciler tarafından nasıl algılandığının belirlenmesi ve maddelerin uyarıcıözelliklerinin öğrenci gözünden incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda TEOG’da yer alan 10madde uzman görüşü temel alınarak seçilmiş ve çoktan seçmeli maddelerde bulunması gereken nitelikler temelalınarak hazırlanan bir form ile bu maddelere ilişkin öğrenci görüşleri alınmıştır. Veriler görüşme yöntemi ile toplanmışve 55 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Öğrenci görüşleri içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Sonuç olarak maddelerinteknik hatalarının birçoğunun öğrenciler tarafından da tespit edildiği belirlenmiştir. Sisteme ilişkin genel öğrencigörüşleri belirlenmiş ve yeni sistemin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından savunulan avantajlarının gerçekleşmediğibelirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Determining The Ideas Of Students’ to The Items in Transition to Secondary Educatıon System Tests

Öz:
While developing the items, which are the basic units of tests, some rules should be followed and various criteria should be taken into consideration. Otherwise, the validity and reliability of the total scores obtained from the scales composed of the developed items will become open to questioning. The high validity and reliability of scores taken from the exams used in the transition of educational stages will ensure that the decisions based on these tests are accurate, so it is very important to conduct studies analyzing the items in these tests. This study was carried out to determine how the items in the exams within the scope of TEOF system are perceived by the students and to examine the stimulating properties of the items through the students’ perspectives. With this goal, ten items of TEOG were selected and asked students’ ideas about these items. Also the students’ views on TEOG were asked and 55 students attended to the research. The views of students were analyzed with content analysis. Consequently, nearly all of the errors of the items were defined by the students. Also the students’ views of the new system were defined and it was decided that the proposed advantages of this new system have not appeared.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA MOR E (2020). Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. , 958 - 976. 10.24106/kefdergi.702935
Chicago MOR EZGİ Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. (2020): 958 - 976. 10.24106/kefdergi.702935
MLA MOR EZGİ Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. , 2020, ss.958 - 976. 10.24106/kefdergi.702935
AMA MOR E Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. . 2020; 958 - 976. 10.24106/kefdergi.702935
Vancouver MOR E Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. . 2020; 958 - 976. 10.24106/kefdergi.702935
IEEE MOR E "Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi." , ss.958 - 976, 2020. 10.24106/kefdergi.702935
ISNAD MOR, EZGİ. "Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi". (2020), 958-976. https://doi.org/10.24106/kefdergi.702935
APA MOR E (2020). Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2), 958 - 976. 10.24106/kefdergi.702935
Chicago MOR EZGİ Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi 28, no.2 (2020): 958 - 976. 10.24106/kefdergi.702935
MLA MOR EZGİ Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.28, no.2, 2020, ss.958 - 976. 10.24106/kefdergi.702935
AMA MOR E Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2020; 28(2): 958 - 976. 10.24106/kefdergi.702935
Vancouver MOR E Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2020; 28(2): 958 - 976. 10.24106/kefdergi.702935
IEEE MOR E "Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi." Kastamonu Eğitim Dergisi, 28, ss.958 - 976, 2020. 10.24106/kefdergi.702935
ISNAD MOR, EZGİ. "Ortaöğretime Geçiş Sınavlarındaki Maddelere İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi". Kastamonu Eğitim Dergisi 28/2 (2020), 958-976. https://doi.org/10.24106/kefdergi.702935