Yıl: 2020 Cilt: 34 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1067 - 1078 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24106/kefdergi.683577 İndeks Tarihi: 30-12-2020

Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi

Öz:
Bu araştırmada lise öğrencilerinin Bilgi-işlemsel Düşünme (BİD) becerileri incelenmiş ve BİD becerileri bazıdeğişkenler açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini meslek lisesinde öğrenim gören 591 öğrencioluşturmaktadır. Öğrenciler %51.1’i yüksek, 44.3’ü orta ve %4.6’sı düşük düzeyde BİD becerisine sahiptirler. Araştırmasonuçları BİD becerilerinin cinsiyet, programlama dersi alma, programlama deneyimi ve bilgisayar sahipliği açısındanfarklılaşmadığını göstermiştir. Okul türü ve sınıf düzeyi açısından ise BİD ölçeğinin bazı alt boyutlarına göre farklılaşmavardır. Bu bulgular meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerin ortalama BİD düzeylerini ortaya koyması; okullarınişbirliği ve eleştirel düşünme becerileri üzerindeki etkisini; BİD becerilerinin sınıf seviyesine bağlı olarakfarklılaşabileceğini göstermesi açısından önem arz etmektedir.
Anahtar Kelime:

HEVC üzerinde düşük Bit-Derinliğine sahip hareket kestirim yöntemlerinin başarımlarının değerlendirilmesi

Öz:
Bu çalışmada düşük bit derinliği gösterimi temeli hareket kestirimi yaklaşımlarının en güncel video kodlamastandardı olan HEVC üzerinde detaylı bir karşılaştırmalı analiz gerçekleştirilmiştir. Böylelikle geçmişteçoğunlukla açık çevrim performans değerlendirmesine tabii tutulan bu yaklaşımların bir kodlayıcıiçerisindeki gerçek performansı ortaya çıkarılmıştır. Bunun yanı sıra, düşük bit derinliği gösterimi temellihareket kestirim yaklaşımlarının daha da hızlandırılması için seyrek arama yaklaşımları ile tümleştirerekHEVC üzerine uygulanması literatürde ilk kez incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda HEVC referansyazılımında kullanılan TZS isimli algoritmanın düşük-bit derinliğindeki görüntüler üzerinde kullanımıdurumunda performans kaybı oluşacağı çıkarılmıştır.
Anahtar Kelime:

Assessment of the performance of low Bit-Depth representation based motion estimation methods on HEVC

Öz:
In this study, a detailed comparative analysis of low bit-depth based motion estimation approaches has been performed on the latest video coding standard HEVC. Thus, actual performance of these approaches has been revealed in a full encoder whereas open loop performance evaluations were carried out in the past mostly. It has also been investigated for the first time in the literature to integrate these approaches with the sparse search based methods on HEVC to further accelerate low bit depth representation based motion estimation approaches. As a result of this work, it has been found that performance degradation will occur if the so-called TZS algorithm used in the HEVC reference software is directly combined with low-bit-depth images.
Anahtar Kelime:

An Examinatıon Of The Computational Thinking Skills: Sample Of Vocational High Schools

Öz:
In this study, the computational thinking skills (CTS) of vocational high school students were examined and the CTS skills were compared in terms of different variables. In this context, the effect of gender, school, grade level, programming experience and computer ownership on CTS skills was investigated. The sample of the study consists of 591 students in the age group of 13-18 years. 51.1% of the students have a high CTS skill level. In addition, 44.3% of students have moderate CTS skills, while 4.6% of students have low CTS skills. The results of this research are important in terms of revealing the average CTS levels of vocational high school students, showing that CTS skills can differ depending on the class level, and that collaboration and critical thinking skills can differ according to the type of school.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. He Z.-L., Tsui C.-Y., Chan K.-K., Liou M. L., LowPower VLSI design for motion estimation using adaptive pixel truncation, IEEE Transactions on Circuits and Systems for Video Technology, 10 (5), 669–678, 2000.
  • Akben, N. (2019). Fen öğretiminde kullanılan problem kurma yaklaşımının yaratıcı düşünme becerisine etkisi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1281-1311.
  • 2. Wiegand T., Ohm J. R., Sullivan G. J., Han W.-J., Joshi R., Tan T. K., Ugur K., Special section on the joint call for proposals on High Efficiency Video Coding (HEVC) standardization, IEEE Transactions on Circuits and Systems for Video Technology, 20 (12), 1661–1666, 2010.
  • Alsancak Sırakaya, D. (2019). Programlama öğretiminin bilgi işlemsel düşünme becerisine etkisi. Turkish Journal of Social Research/Turkiye Sosyal Arastirmalar Dergisi, 23(2), 575–590.
  • 3. Sullivan G. J., Ohm J. R., Han W.-J., Wiegand T., Overview of the High Efficiency Video Coding (HEVC) standard, IEEE Transactions on Circuits and Systems for Video Technology, 22 (12), 1648–1667, 2012.
  • Angeli, C., & Valanides, N. (2019). Developing young children’s computational thinking with educational robotics: An interaction effect between gender and scaffolding strategy. Computers in Human Behavior 105954.
  • 4. Tourapis A. M., Enhanced predictive zonal search for single and multiple frame motion estimation, Visual Communications and Image Processing 4671, 1069- 1079, 2002.
  • Atmatzidou, S., & Demetriadis, S. (2016). Advancing students’ computational thinking skills through educational robotics: A study on age and gender relevant differences. Robotics and Autonomous Systems, 75, 661–670.
  • 5. Tang X., Dai S., Cai C., An analysis of TZ search algorithm in JMVC, International Conference on Green Circuits and Systems (ICGCS), 516-520, 2010.
  • Aybek, B., & Yolcu, E. (2018). İlkokul ve ortaokullarda görevli öğretmenlerin eleştirel düşünmeye ilişkin farkındalıkları. Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 12(3), 567-573.
  • 6. Koga T., Linuma K., Hirano A., Lijima Y., Ishiguro T., Motion compensated interframe coding for video conferencing, National Telecommunication Conference Proceedings, G5.3.1-5.3.5, 1981.
  • Barr, V., & Stephenson, C. (2011). Bringing computational thinking to K-12: what is Involved and what is the role of the computer science education community? Inroads, 2(1), 48–54.
  • 7. R. Li, B. Zeng, M. Liou, A new three-step search algorithm for block motion estimation, IEEE Transactions on Circuits and Systems for Video Technology, 4 (4), 438–442, 1994.
  • Batı, K., Çalışkan, İ., & Yetişir, M. İ. (2017). Computational Thinking and integrative education (STEAM) in science education. Pamukkale University Journal of Education, 41(41), 91–103.
  • 8. Po L.-M., Ma W.-C., A novel four-step search algorithm for fast block motion estimation, IEEE Transactions on Circuits and Systems for Video Technology, 6 (3), 313- 317, 1996.
  • Çınar, M., & Tüzün, H. (2017). Eğitimde bilgisayımsal düşünme uygulamalarına ilişkin bir alanyazın incelemesi. In 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumunda sunulan bildiri. İnöünü Üniversitesi, Malatya, Türkiye.
  • 9. Zhu S., Ma K. K., A new diamond search algorithm for fast block-matching motion estimation, IEEE Transactions on Image Processing, 9 (2), 287-290, 2000.
  • Demir, G. Ö., & Seferoğlu, S. S. (2017). Yeni kavramlar, farklı kullanımlar: Bilgi-işlemsel düşünmeyle ilgili bir değerlendirme. Eğitim Teknolojileri Okumaları Içinde, 801–830.
  • 10. Zhu C., Lin X., Chau L.-P., Hexagon-based search pattern for fast block motion estimation, IEEE Transactions on Circuits and Systems for Video Technology, 12 (5), 349-355, 2002.
  • Grover, S., & Pea, R. (2013). Computational thinking in K--12: A review of the state of the field. Educational Researcher, 42(1), 38–43.
  • 11. Natarajan B., Bhaskaran V., Konstantinides K., Lowcomplexity block-based motion estimation via one-bit transforms, IEEE Transactions on Circuits and Systems for Video Technology, 7 (4), 702-706, 1997.
  • Günbatar, M.S. (2019). Computational thinking within the context of professional life: Change in CT skill from the viewpoint of teachers. Education and Information Technologies, 24(5), 2629-2652.
  • 12. Ertürk A., Ertürk S., Two bit transform for binary block motion estimation, IEEE Transactions On Circuits and Systems for Video Technology, 15 (7), 938-946, 2005.
  • Halpern, D. F. (2013). Thought and knowledge: An introduction to critical thinking. New York: Psychology Press. Hinkle, D. E., Wiersma, W., & Jurs, S. G. (2003). Applied statistics for the behavioral sciences (Vol. 663).
  • 13. Ertürk S., Multiplication-free one-bit transform for lowcomplexity block-based motion estimation, IEEE Signal Processing Letters, 14 (2), 109-112, 2007.
  • Hu, L. T., & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural equation modeling: a multidisciplinary journal, 6(1), 1-55.
  • 14. Urhan O., Ertürk S., Constrained one-bit transform for low-complexity block motion estimation, IEEE Transactions On Circuits and Systems for Video Technology, 17 (4), 478-482, 2007.
  • Hsu, T.-C., Chang, S.-C., & Hung, Y.-T. (2018). How to learn and how to teach computational thinking: Suggestions based on a review of the literature. Computers & Education, 126, 296–310.
  • 15. Çelebi A., Akbulut O., Urhan O., Ertürk S., Truncated gray-coded bit-plane matching based motion estimation and its hardware architecture, IEEE Transactions on Consumer Electronics, 55 (3), 1530-1536, 2009.
  • ISTE, & CSTA. (2011). Operational definition of computational thinking for K-12 education. Retrieved from https://id.iste.org/docs/ct-documents/computational-thinking-operational-definition-flyer.pdf
  • 16. Yavuz, S., Çelebi, A., Aslam, M., Urhan, O., Selective Gray-Coded Bit-Plane Based Low Complexity Motion Estimation and its Hardware Architecture, IEEE Transactions on Consumer Electronics, 62 (1), 76-84, 2016.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T. & Smith, K. (2007). The state of cooperative learning in postsecondary and professional settings. Educational Psychology Review, 19(1), 15–29.
  • 17. Aslam M., Çelebi A., Efficient hardware architecture for selective gray coded bit plane based low complexity motion estimation, Journal of the Faculty of Engineering and Architecture of Gazi University, 30 (1), 69-78, 2017.
  • Kalelioglu, F., Gulbahar, Y., & Kukul, V. (2016). A framework for computational thinking based on a systematic research review. Baltic Journal of Modern Computing, 4(3), 583-596.
  • 18. Choi, C., Jeong, J., Enhanced two-bit transform based motion estimation via extension of matching criterion, IEEE Transactions on Consumer Electronics, 56 (3), 1883-1889, 2010.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (14. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • 19. Güllü M. K, Weighted constrained one-bit transform based fast block motion estimation, IEEE Transactions on Consumer Electronics, 57 (2), 751-755, 2011.
  • Kazimoglu, C., Kiernan, M., Bacon, L., & MacKinnon, L. (2011). Understanding computational thinking before programming: developing guidelines for the design of games to learn introductory programming through game-play. International Journal of Game-Based Learning (IJGBL), 1(3), 30–52.
  • 20. Song C.-M., Guo Y., Wang X.-H, Liu D., Fuzzy quantization based bit transform for low bit-resolution motion estimation, Signal Processing: Image Communication, 28 (10), 1435-1447, 2013.
  • Kirmit, Ş., Dönmez, İ., & Çataltaş, H. E. (2018). The study of gifted students’ computational thinking skills. Journal of STEAM Education, 1(2), 17-26.
  • 21. Lee S., Jeon, G., Jeong, G., Fast motion estimation based on enhanced constrained one-bit transform, Electronics Letters, 50 (10), 746–748, 2014.
  • Koray, Ö., Azar A. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin problem çözme ve mantiksal düşünme becerilerinin cinsiyet ve seçilen alan açisindan incelenmesi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 125-136.
  • 22. Lee H., Jeong J., Early termination scheme for binary block motion estimation, IEEE Transactions on Consumer Electronics, 53 (4), 1682-1686, 2007.
  • Korkmaz, Ö., Çakır, R., & Özden, M. Y. (2015a). Computational thinking levels scale (ctls) adaptation for secondary school level. Gazi Journal of Educational Science, 1(2).
  • 23. Lee H., Jin S., Jeong J., Early termination algorithm for 2bt block motion estimation, Electronics Letters, 45 (8), 403-405, 2009.
  • Korkmaz, Ö., Çakir, R., & Özden, M. Y. (2017). A validity and reliability study of the Computational Thinking Scales (CTS). Computers in Human Behavior, 72, 558–569.
  • 24. Urhan O., Constrained one-bit transform based motion estimation using predictive hexagonal pattern, Journal of Electronic Imaging, 16 (3), 033019, 2007.
  • Korkmaz, Ö., Çakır, R., Özden, M. Y., Oluk, A., & Sarıoğlu, S. (2015b). Bireylerin bilgisayarca düşünme becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 68–87.
  • 25. Urhan O., Constrained one-bit transform based fast block motion estimation using adaptive search range, IEEE Transactions on Consumer Electronics, 56 (3), 1868–1871, 2010.
  • Korucu, A., Gencturk, A., & Gundogdu, M. (2017). Examination of the computational thinking skills of students. Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 2(1), 11–19.
  • 26. Kim I., Kim J., Jeon G., Jeong J., Low-complexity block-based motion estimation algorithm using adaptive search range adjustment, Optical Engineering, 51 (6), 067010, 2012.
  • Lockwood, J., & Mooney, A. (2017). Computational thinking in secondary education: Where does it fit? A systematic literary review. International Journal of Computer Science Education in Schools, 2(1), 41–60.
  • 27. Urhan O., Truncated gray-coding based fast block motion estimation, Journal of Electronic Imaging, 22 (2), 023018, 2013.
  • Lye, S. Y., & Koh, J. H. L. (2014). Review on teaching and learning of computational thinking through programming: What is next for K-12? Computers in Human Behavior, 41, 51–61.
  • 28. Kim I., Jeong J., Binary block motion estimation using an adaptive search range adjustment technique, Journal of Automation and Control Engineering, 2(4), 376-380, 2014.
  • Oluk, A., & Korkmaz, Ö. (2016). Comparing students' scratch skills with their computational thinking skills in terms of different variables. Online Submission, 8(11), 1-7.
  • 29. Telatar Z., Fast motion estimation in video sequences by edge detection, Journal of the Faculty of Engineering and Architecture of Gazi University, 24 (2), 245-255, 2009.
  • Oluk, A., Korkmaz, Ö., & Oluk, H. (2018). Scratch’ın 5. sınıf öğrencilerinin algoritma geliştirme ve bilgi-işlemsel düşünme becerilerine etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 9 (1), 54–71.
  • 30. https://hevc.hhi.fraunhofer.de/svn/svn_HEVCSoftware/ trunk/doc/software-manual.pdf
  • Özçınar, H., & Öztürk, E. (2018). Hesaplamalı düşünmenin öğretimine ilişkin özyeterlik algısı ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 173–195.
  • Partnership for 21st Century Learnnig (2020). P21 Frameworks & Resources. 28.02.2020 tarihinde web üzerinde: http://www.battelleforkids.org/networks/p21/frameworks-resources
  • Papadakis, S., Kalogiannakis, M., & Zaranis, N. (2016). Developing fundamental programming concepts and computational thinking with ScratchJr in preschool education: a case study. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 10(3), 187–202.
  • Papert, S. (1980). Mindstorms: Children, computers, and powerful ideas. Basic Books, Inc.
  • Pérez-Marín, D., Hijón-Neira, R., Bacelo, A., & Pizarro, C. (2018). Can computational thinking be improved by using a methodology based on metaphors and scratch to teach computer programming to children? Computers in Human Behavior, 105849.
  • Roman-Gonzalez, M., Perez-Gonzalez, J.-C., & Jimez-Fernandez, C. (2017). Which cognitive abilities underlie computational thinking? Criterion validity of the Computational Thinking Test. Computers in Human Behavior, 72, 678–691.
  • Şahin, İ. (2013). Öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri. Journal of Yüzüncü Yıl University Faculty of Education, 10(1), 142- 167.
  • Şahiner, A., & Kert, S. B. (2016). Komputasyonel düşünmenme kavramı ile ilgili 2006-2015 yılları arasındaki çalışmaların incelenmesi. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 5(9), 38-43.
  • Sarıbıyık, M. (2013). Meslek yüksekokullarında nitelikli işgücü yetiştirmek için 3+ 1 eğitim modeli. Akademik Platform Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-41.
  • Sarıtepeci, M., & Durak, H. (2017). Analyzing the effect of block and robotic coding activities on computational thinking in programming education. Educational Research and Practice, 490–501.
  • Selby, C., & Woollard, J. (2013). Computational thinking: the developing definition. In Proceedings of the 45th ACM Technical Symposium on Computer Science Education. Canterbury: ACM: University of Southampton (Eprints).
  • Shute, V. J., Sun, C., & Asbell-Clarke, J. (2017). Demystifying computational thinking. Educational Research Review, 22, 142–158.
  • Slavin, R. E. (1980). Cooperative learning: Theory research and Practice. Rentice Hall: Englewood Cliffs.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2001). Using multivariate statistics. Allyn and Bacon. Needham Heights, MA.
  • West, S. G., Finch, J. F., & Curran, P. J. (1995). Structural equation models with nonnormal variables: Problems and remedies.
  • Wing, J. M. (2014). Computational thinking benefits society. 40th Anniversary Blog of Social Issues in Computing, 2014.
  • Wing, Jeannette M. (2006). Computational thinking. Communications of the ACM, 49(3), 33–35.
  • Yağcı, M. (2018). A study on computational thinking and high school students’computational thinking skill levels. International Online Journal of Educational Sciences, 10(2), 81-96.
  • Yağcı, M. (2019). A valid and reliable tool for examining computational thinking skills. Education and Information Technologies, 24(1), 929-951.
  • Yildiz Durak, H., & Saritepeci, M. (2018). Analysis of the relation between computational thinking skills and various variables with the structural equation model. Computers & Education, 116, 191–202.
APA ibili e, Duvar R, Günbatar M, Küçükmanisa A, SIRAKAYA M, akbulut o, Taşyapı Çelebi A, Urhan O (2020). Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi. , 1067 - 1078. 10.24106/kefdergi.683577
Chicago ibili emin,Duvar Ramazan,Günbatar Mustafa Serkan,Küçükmanisa Ayhan,SIRAKAYA Mustafa,akbulut orhan,Taşyapı Çelebi Aysun,Urhan Oğuzhan Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi. (2020): 1067 - 1078. 10.24106/kefdergi.683577
MLA ibili emin,Duvar Ramazan,Günbatar Mustafa Serkan,Küçükmanisa Ayhan,SIRAKAYA Mustafa,akbulut orhan,Taşyapı Çelebi Aysun,Urhan Oğuzhan Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi. , 2020, ss.1067 - 1078. 10.24106/kefdergi.683577
AMA ibili e,Duvar R,Günbatar M,Küçükmanisa A,SIRAKAYA M,akbulut o,Taşyapı Çelebi A,Urhan O Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi. . 2020; 1067 - 1078. 10.24106/kefdergi.683577
Vancouver ibili e,Duvar R,Günbatar M,Küçükmanisa A,SIRAKAYA M,akbulut o,Taşyapı Çelebi A,Urhan O Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi. . 2020; 1067 - 1078. 10.24106/kefdergi.683577
IEEE ibili e,Duvar R,Günbatar M,Küçükmanisa A,SIRAKAYA M,akbulut o,Taşyapı Çelebi A,Urhan O "Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi." , ss.1067 - 1078, 2020. 10.24106/kefdergi.683577
ISNAD ibili, emin vd. "Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi". (2020), 1067-1078. https://doi.org/10.24106/kefdergi.683577
APA ibili e, Duvar R, Günbatar M, Küçükmanisa A, SIRAKAYA M, akbulut o, Taşyapı Çelebi A, Urhan O (2020). Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 34(2), 1067 - 1078. 10.24106/kefdergi.683577
Chicago ibili emin,Duvar Ramazan,Günbatar Mustafa Serkan,Küçükmanisa Ayhan,SIRAKAYA Mustafa,akbulut orhan,Taşyapı Çelebi Aysun,Urhan Oğuzhan Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi. Kastamonu Eğitim Dergisi 34, no.2 (2020): 1067 - 1078. 10.24106/kefdergi.683577
MLA ibili emin,Duvar Ramazan,Günbatar Mustafa Serkan,Küçükmanisa Ayhan,SIRAKAYA Mustafa,akbulut orhan,Taşyapı Çelebi Aysun,Urhan Oğuzhan Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi. Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.34, no.2, 2020, ss.1067 - 1078. 10.24106/kefdergi.683577
AMA ibili e,Duvar R,Günbatar M,Küçükmanisa A,SIRAKAYA M,akbulut o,Taşyapı Çelebi A,Urhan O Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2020; 34(2): 1067 - 1078. 10.24106/kefdergi.683577
Vancouver ibili e,Duvar R,Günbatar M,Küçükmanisa A,SIRAKAYA M,akbulut o,Taşyapı Çelebi A,Urhan O Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2020; 34(2): 1067 - 1078. 10.24106/kefdergi.683577
IEEE ibili e,Duvar R,Günbatar M,Küçükmanisa A,SIRAKAYA M,akbulut o,Taşyapı Çelebi A,Urhan O "Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi." Kastamonu Eğitim Dergisi, 34, ss.1067 - 1078, 2020. 10.24106/kefdergi.683577
ISNAD ibili, emin vd. "Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi: Meslek Liseleri Örneklemi". Kastamonu Eğitim Dergisi 34/2 (2020), 1067-1078. https://doi.org/10.24106/kefdergi.683577