İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi

Yıl: 2020 Cilt: 48 Sayı: 0 Sayfa Aralığı: 15 - 36 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.9779/pauefd.523545 İndeks Tarihi: 31-12-2020

İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, İlkokul Matematik Öğretim Programında yer alan kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre taksonomik düzeylerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş olup, araştırma verileri doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırma verileri, 2018 yılında güncellenen İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı kazanımlarından elde edilmiştir. Çalışmada 2018 yılında yayınlanan İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programında (1. - 4.sınıflar) yer alan 229 kazanımın Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre taksonomik düzeyleri belirlenmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır Sınıf düzeyinde kazanımlar Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre incelenmiş, kazanımlar taksonominin alt basamaklarına göre karşılıkları belirlenmiş ve frekans olarak listelenmiştir. Araştırma bulgularına göre, İlkokul Matematik Öğretim Programında yer alan 1-4.sınıf ders kazanımların alt düzey bilişsel basamakları içeren uygulama, anlama ve hatırlama gibi alt düzey basamaklarda yoğunlaştığı, analiz, yaratma ve değerlendirme gibi üst düzey bilişsel basamakları içerin kazanımların az olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulguları ilkokulda sınıf düzeyinde öğrencilere yönelik hazırlanan kazanımlarda üst düzey bilişsel basamakları içeren kazanımlara da daha fazla yer verilmesi önerilmiştir.
Anahtar Kelime:

Investigation of Primary School Mathematics Curriculum Lesson Acquisitions According to Renewed Bloom Taxonomy

Öz:
The purpose of this research is to determine the taxonomic levels of the acquisitions in Primary School Mathematics Teaching Program according to the revised Bloom Taxonomy. Qualitative research methods used in the research were document review. In this study, qualitative research approach was adopted and the research data were collected by the technique of document review. The research data were derived from the acquisitions of the Elementary School Mathematics Curriculum updated in 2018. The taxonomic levels of the 229 acquisitions in the study, which were published in the Primary School Mathematics Teaching Program (1st - 4th grades) published in 2018, were determined according to the Revised Bloom Taxonomy. In the analysis of the data, content analysis technique was used. Classroom acquisitions have been examined according to the revised Bloom Taxonomy; the equivalents of the acquisitions are determined according to the lower steps of the taxonomy and are listed as frequency. According to research findings, it was determined that the acquisitions of 1-4th grade course in Primary School Mathematics Teaching Program are concentrated in lower level steps such as application, understanding and remembering which includes lower level cognitive steps, and acquisitions including higher level cognitive steps such as analysis, creation and evaluation. The research findings suggest that higher grade cognitive steps should be included in the acquisitions prepared for the students at the class level in the primary school.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AKTAN O (2020). İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. , 15 - 36. 10.9779/pauefd.523545
Chicago AKTAN OSMAN İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. (2020): 15 - 36. 10.9779/pauefd.523545
MLA AKTAN OSMAN İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. , 2020, ss.15 - 36. 10.9779/pauefd.523545
AMA AKTAN O İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. . 2020; 15 - 36. 10.9779/pauefd.523545
Vancouver AKTAN O İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. . 2020; 15 - 36. 10.9779/pauefd.523545
IEEE AKTAN O "İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi." , ss.15 - 36, 2020. 10.9779/pauefd.523545
ISNAD AKTAN, OSMAN. "İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi". (2020), 15-36. https://doi.org/10.9779/pauefd.523545
APA AKTAN O (2020). İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(0), 15 - 36. 10.9779/pauefd.523545
Chicago AKTAN OSMAN İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 48, no.0 (2020): 15 - 36. 10.9779/pauefd.523545
MLA AKTAN OSMAN İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.48, no.0, 2020, ss.15 - 36. 10.9779/pauefd.523545
AMA AKTAN O İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 48(0): 15 - 36. 10.9779/pauefd.523545
Vancouver AKTAN O İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 48(0): 15 - 36. 10.9779/pauefd.523545
IEEE AKTAN O "İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi." Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, ss.15 - 36, 2020. 10.9779/pauefd.523545
ISNAD AKTAN, OSMAN. "İlkokul Matematik Öğretim Programı Dersi KazanımlarınınYenilenen Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 48/0 (2020), 15-36. https://doi.org/10.9779/pauefd.523545