Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri

Yıl: 2004 Cilt: 2004 Sayı: 26 Sayfa Aralığı: 1 - 8 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumlarına ilişkin algılarının öğrencilerin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumları başarı güdüleri; Fen Bilgisi dersine yönelik tutumlarının başarı güdüleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma İlköğretim 5.sınıfa devam eden 1042 öğrencinin katılımıylagerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, öğrencilerin öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumlarına ilişkin algılarının, öğrencilerin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumlarını ve başarı güdülerini etkilediğini, bu etkinin cinsiyete göre değişmediğini göstermiştir. Ayrıca öğrencilerin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumlarının başarı güdülerini etkilediği ve Fen Bilgisi dersine yönelik olumsuz tutumun erkeklerin başarı güdüsünü daha olumsuz etkilediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelime: algılama başarı güdüsü fen öğretmenleri fen eğitimi tutumlar

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Açıkgöz, Ü. K. (2003). Etkili öğrenme ve öğretme. (4.Basım). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Andre.T., Whingham M., Hendrickson, A. ve Chambers.S. (1999). Competency beliefs, positive effect, and gender srtereotypes of elementary students and their parents about science versus other school subjects. Journal of Research in Science Teaching, 36, 719-747.
  • Boylan, C. (1996). Attitudes toward teaching and taking science course -A correlation between teachers and students. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Michigan Üniversitesi. Proquest Digital Dissertations veri tabanından 12 Ağustos 2003 tarihinde alınmıştır.
  • Bishop, D.D.(1986). Student, teacher, and learningenvironment variables and student attitudes toward the study of science. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Virginia Üniversitesi. Proquest Digital Dissertations veri tabanından 10 Eylül 2003 tarihinde alınmıştır.
  • Dieck, A. P. (1997). An effect of a newsletter on childrens' interest in an attitude toward science. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Arizona State Üniversitesi. Proquest Digital Dissertations veri tabanından 5 Ağustos 2003 tarihinde alınmıştır.
  • Ellez, A.M. (1999). Öğretim elemanı stresi ve başarı güdüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Feldman, R. (1989). Essentials of understanding psychology. NewYork: Me Graw-Hill Companies Inc.
  • George, R (2000). Measuring change in students' attitudes toward science over time:An aplication of talent variable Growth modelling. Journal of Science Education and Technology, 9, 213-225.
  • George, R. ve Kaplan, D. (1998). A structural model of parents and teacher influences on science attitudes of eight graders: Evidences from NELS:88. Science Education, 82, 93-109.
  • Githua, B.N.ve Mwangi, J.G. (2003). Students' mathematics selfconcept and motivation to learn mathematics: Relationship and gender differences among Kenya's secondary-school student in Nairobi and rift Valley provinces. International Journal of Educational Development, 23, 487-499
  • Kyle.W.C., Bonstetter, R.İ. ve Gadsden, T. (1988). An implementation study: An analysis of elementary students' and teachers attitudes toward science in process-approach vs. traditional science classes. Journal of Research in Science Teaching, 25, 103-120.
  • Martinez, A. (2002). Student achivement in science: A longitutianal look at individual and school differences. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Harvard Üniversitesi. Proquest Digital Dissertations veri tabanından 12 Ağustos 2003 tarihinde alınmıştır.
  • Mattern, N ve Schau, C. (2001). Gender difference in attitude-achievement relationships over time among white middle-school students. Journal of Research in Science Teaching. 39, 324-340.
  • Nolen, S.B. (2003). Learning enviroment, Motivationand achievement in high school science. Journal of Research in Science Teaching, 40, 347-368.
  • Palmer, D.H. (2001). Factors contrubuting to attitude exchange amongs preservice elementary teachers. Science Education, 86, 122-138.
  • Parker, V. ve Gerber, B. L. (2000). Effects of a science intervention program on middle- grade student achievement and attitudes. School Science and Mathematics, 100, 236-242.
  • Pogge, A. F. (1986) The attitudes toward science and science teaching of the teachers and students at baldwin intermediate school, quincy, Illinois. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Iowa Üniversitesi. Proquest Digital Dissertations veri tabanından 10. Eylül 2003 tarihinde alınmıştır.
  • Rivera, S.D. (2002). Learning science at a science museum: A study of adolescent motivation. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Georgia State Üniversitesi. Proquest Digital Dissertations veri tabanından 10 Eylül 2003 tarihinde alınmıştır.
  • She, H.C ve Fisher, D (2002). Teacher communication beheavior and its association with students cognitive and attitudinal outcomes in science in Taiwan. Journal of Research in Science Teaching, 30, 63-78.
  • Sungur, S. ve Tekkaya, C. (2003). Students' achievement in human circular system unit: the effects of reasoning ability and gender. Journal of Science Education and Technology, 12, 59-64.
APA ALTINOK H (2004). Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri. , 1 - 8.
Chicago ALTINOK Hülya Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri. (2004): 1 - 8.
MLA ALTINOK Hülya Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri. , 2004, ss.1 - 8.
AMA ALTINOK H Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri. . 2004; 1 - 8.
Vancouver ALTINOK H Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri. . 2004; 1 - 8.
IEEE ALTINOK H "Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri." , ss.1 - 8, 2004.
ISNAD ALTINOK, Hülya. "Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri". (2004), 1-8.
APA ALTINOK H (2004). Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004(26), 1 - 8.
Chicago ALTINOK Hülya Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2004, no.26 (2004): 1 - 8.
MLA ALTINOK Hülya Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2004, no.26, 2004, ss.1 - 8.
AMA ALTINOK H Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 2004(26): 1 - 8.
Vancouver ALTINOK H Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 2004(26): 1 - 8.
IEEE ALTINOK H "Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004, ss.1 - 8, 2004.
ISNAD ALTINOK, Hülya. "Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumlarına İlişkin Öğrenci Algıları ve Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum ve Güdüleri". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2004/26 (2004), 1-8.