Yıl: 2020 Cilt: 50 Sayı: 50 Sayfa Aralığı: 99 - 117 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.9779/pauefd.567616 İndeks Tarihi: 03-01-2021

Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ortaokul yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler konusundaki başarı performanslarını incelemektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Afyonkarahisar ilinde yedinci ve sekizinci sınıfta öğrenim gören toplam 180 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 7 alt boyuttan oluşan 28 soruluk çoktan seçmeli bir cebir testi kullanılmıştır. Bu araştırmada verilerin analizinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmış, değişkenlere bağlı olarak bağımsız örneklemler t-testi ve Pearson korelasyon testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin cebirsel ifadeler konusundaki başarı performanslarının orta düzeyde olduğu, en düşük başarı performansının ‘Basit görsel ve cebirsel ifadelerin anlamını açıklama’ konusunda, en yüksek başarı performansının ise ‘Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma yapma’ konusunda olduğu saptanmıştır. Bu araştırmada 8. sınıfların cebir performanslarının 7. sınıflara göre daha yüksek olduğu, ancak cinsiyete göre anlamlı fark göstermediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin cebirsel ifadelerdeki başarı performanslarının matematik başarısını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Investigation of 7th and 8th Grade Students’ Performance about Algebraic Expressions

Öz:
The aim of this study is to examine the seventh and eighth grade students’ performance about algebraic expressions. Survey method was used in this study. The study group consists of 180 secondary school students studying in the seventh and eighth grade in Afyonkarahisar province. As a data collection tool, a 28-item multiple-choice algebra test consisting of 7 sub-dimensions was used. In this study, SPSS 17.0 package program was used for analyze the data and independent samples t-test and Pearson correlation test were used according to variables. At the end of the research, it was found that the students' achievement performance on algebraic expressions was at medium level and the lowest achievement performance was about ‘explaining the meaning of simple visual and algebraic expressions’ and the highest achievement performance was about ‘adding and subtracting with algebraic expressions’. In this study, it was also determined that eighth grade students’ performance about algebra were higher than those of the seventh grade students, but did not found a significant difference according to gender. It was determined that students' performance in algebraic expressions had a positive effect on mathematics achievement.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Birgin P, Demirören K (2020). Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi. , 99 - 117. 10.9779/pauefd.567616
Chicago Birgin Prof. Dr. Osman,Demirören Kayhan Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi. (2020): 99 - 117. 10.9779/pauefd.567616
MLA Birgin Prof. Dr. Osman,Demirören Kayhan Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi. , 2020, ss.99 - 117. 10.9779/pauefd.567616
AMA Birgin P,Demirören K Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi. . 2020; 99 - 117. 10.9779/pauefd.567616
Vancouver Birgin P,Demirören K Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi. . 2020; 99 - 117. 10.9779/pauefd.567616
IEEE Birgin P,Demirören K "Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi." , ss.99 - 117, 2020. 10.9779/pauefd.567616
ISNAD Birgin, Prof. Dr. Osman - Demirören, Kayhan. "Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi". (2020), 99-117. https://doi.org/10.9779/pauefd.567616
APA Birgin P, Demirören K (2020). Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50(50), 99 - 117. 10.9779/pauefd.567616
Chicago Birgin Prof. Dr. Osman,Demirören Kayhan Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 50, no.50 (2020): 99 - 117. 10.9779/pauefd.567616
MLA Birgin Prof. Dr. Osman,Demirören Kayhan Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.50, no.50, 2020, ss.99 - 117. 10.9779/pauefd.567616
AMA Birgin P,Demirören K Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 50(50): 99 - 117. 10.9779/pauefd.567616
Vancouver Birgin P,Demirören K Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 50(50): 99 - 117. 10.9779/pauefd.567616
IEEE Birgin P,Demirören K "Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi." Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50, ss.99 - 117, 2020. 10.9779/pauefd.567616
ISNAD Birgin, Prof. Dr. Osman - Demirören, Kayhan. "Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 50/50 (2020), 99-117. https://doi.org/10.9779/pauefd.567616