Yıl: 2020 Cilt: 15 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 543 - 564 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 05-01-2021

Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği

Öz:
Destinasyon çekicilik unsurları turizm endüstrisinderekabet avantajı elde etmede etkili faktörlerdir. Busebeple ülkeler destinasyon çekiciliklerini uluslararasıalanda potansiyel ziyaretçilere tanıtmaya çalışmaktadırlar. Bu amaçla ülkeler tarafından kullanılan en etkiliaraçlardan biri de çevrimiçi seyahat rehberleridir. Buaraştırmanın amacı, çevrimiçi seyahat rehberlerindedestinasyonlar hakkındaki tanıtım bilgilerinde destinasyon çekicilik unsurlarını analiz ederek betimsel bilgilerelde etmektir. Doküman analizi tekniği kullanılarakTurkey Home internet sitesinden destinasyon bilgilerielde edilmiştir. Verilerin analizinde QDA Miner nitel verianaliz programından yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, şehrin tarihi, tarihi yapılar ve tabii güzellikler,tanıtım bilgilerinde en çok yer alan destinasyon çekicilikunsurlarıdır. Bununla birlikte kültür-sanat etkinlikleri,iklim, temiz hava, bitki örtüsü, ulaşım olanakları ve turistdanışma ofisleri gibi çekicilik unsurlarına ilişkin bilgilerinhiçbir destinasyonda bulunmadığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Analysis of Destination Attractiveness Factors in Online Travel Guides: The Case of “Home Turkey”

Öz:
Destination attractiveness are effective factors to gain competitive advantage in tourism industry. Therefore, countries try to promoting destination attractiveness to potential visitors in the international area. One of the most effective tools that is used in line with this purpose is online travel guides. The aim of this research is to analyse destination attractiveness factors in the online travel guides and obtain descriptive information. Destination information was obtained from Turkey Home website by using document analysis technique. QDA Miner qualitative data analysis software was used to analyse collected data. According to research results, the most used destination attractiveness factors are history of city, historic buildings and natural beauties. On the other hand, it’s determined that there is not information about destination attractiveness factors like cultural and art activities, climate, fresh air, flora, transportation opportunities and tourist information offices does not exist in any destination.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Agusti, Daniel Paül (2018). “Characterizing The Location of Tourist Images in Cities. Differences in User-Generated Images (Instagram), Official Tourist Brochures and Travel Guides”, Annals of Tourism Research, Vol. 73:103-115.
  • Alcantara-Pilar, Juan Miguel, Armenski, Tanja, Blanco-Encomienda, Francisco Javier, Barrio-Garcia, Salvador Del (2018). “Effects of Cultural Difference On Users’ Online Experience With A Destination Website: A Structural Equation Modelling Approach”, Journal of Destination Marketing & Management, Vol. 8: 301-311.
  • Aydoğdu, Aydoğan, Duman, Senem (2017), “Destinasyon Çekicilik Unsuru Olarak Gastronomi Turizmi: Kastamonu Örneği”, Turizm ve Araştırma Dergisi, C. 6, S. 1: 4-23.
  • Blazeska, Daliborka, Milenkovski, Ace, Gramatnikovski, Sashko (2015), “ The Quality of the Tourist Destinations A Key Factor for Increasing Their Attractiveness”, UTMS Journal Of Economics, Vol. 6, No. 2: 341-353.
  • Formica, Sandro, Uysal, Muzaffer (2006), “Destination Attractiveness Based on Supply and Demand Evaluations: An Analytical Framework”, Journal of Travel Research, Vol. 44, No. 4: 418-430.
  • Gu, Zhihui, Zhang, Yan, Chen, Yu, Chang, Xiaomeng (2016), “Analysis of Attraction Features of Tourism Destinations in a Mega-City Based on Check-in Data Mining - A Case Study of Shenzhen, China”, International Journal of GeoInformation, Vol. 5, No. 11: 1-13.
  • Henderson, Joan C. (2010), “New Visitor Attractions in Singapore and Sustainable Destination Development”, Worldwide Hospitality and Tourism Themes, Vol. 2, No. 3: 251-261. https://www.visitbritain.com/gb/en, (Erişim: 22.01.2020).
  • Iglesiaz-Sanchez, Patricia P., Correia, Marisol B. Jambrino-Maldonado, Carmen (2019). “The Challenge of Linking Destination Online Reputation with Competitiveness”, Tourism & Management Studies, Vol: 15, No: 1: 35-43.
  • Jimenez-Barreto, Jano, Sthapit, Erose, Rubio, Natalia, Campo, Sara (2019). “Exploring The Dimensions of Online Destination Brand Experience: Spanish and North American Tourists' Perspectives”, Tourism Management Perspectives, Vol. 31: 348-360.
  • Karaçar, Ercan, Göker, Gönül (2016), “Turizm Destinasyon Çekiciliği Unsuru Olarak Yiyecek İçecek Hizmetleri Üzerine Bir İnceleme, Çankırı Örneği”, Journal of Recreation and Tourism Research, C. 3, S. 2: 73-76.
  • Kılıç, B., Akyurt Kurnaz, H. ve Sop, S. A. (2011). Çekici faktörlerin destinasyon seçimine etkisinin belirlenmesi ve hüzün turizmi ilişkisi. 12. Ulusal Turizm Kongresi, 30 Kasım-4 Aralık 2011, Akçakoca, Düzce, Bildiriler içinde (s. 362-370).
  • Kızılırmak, İsmail (2006), “Türkiye’de Düzenlenen Yerel Etkinliklerin Turistik Çekicilik Olarak Kullanılmasına Yönelik Bir İnceleme”, Sosyal Bilimler Dergisi, S. 15: 181-196.
  • Koltan Yılmaz, Şebnem, Patır, Said (2011), “Kümeleme Analizi ve Pazarlamada Kullanımı”, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, C. 2, S. 1: 91-113.
  • Kozak, Nazmi, Akoğlan Kozak, Meryem, Kozak, Metin (2012), Genel Turizm İlkeler-Kavramlar, 12. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kresic, Damir, Prebezac, Darko (2011), “Index of Destination Attractiveness as a Tool for Destination Attractiveness Assessment”, Tourism, Vol. 59, No. 4: 497-517.
  • Kutvan, Ali Bülent, Kutvan, S. Ayşe (2013), “Turizm Planlamasında Destinasyon Çekiciliklerinin Ölçümü: Bir Yöntem Yaklaşımı”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Y. 6, S. 11: 159-184.
  • Lever, Michael W., Shen, Ye ve Joppe, Marion (2019). “Reading Travel Guidebooks: Readership Typologies Using Eye-Tracking Technology”, Journal of Destination Marketing & Management, Vol. 14: 1-13.
  • Luigi, Dumitrescu, Iuliana, Cetina, Alma, Pentescu (2014). “Positioning Romania As A Tourism Destination Based On The Information From Online Travel Guides”, Studies in Business and Economics, Vol. 9, No. 1: 59-65.
  • Medlik, S. (2003). Dictionary of Travel, Tourism & Hospitality. 3 th Ed.,Great Britain: Butterworth-Heinemann Publications.
  • Miles, Matthew B., Huberman, A. Michael (1994), Qualitative Data Analysis, 2 nd Ed.,London: SAGE Publications.
  • Neto, Ambrozio Queiroz, Dimmock, Kay, Lohmann, Gui, Scott, Noel (2019). “Destination Competitiveness: How Does Travel Experience Influence Choice?”, Current Issues in Tourism, DOI: 10.1080/13683500.2019.1641070, 1-15.
  • Prebezac, Darko, Mikulic, Josip (2008), “Destinatıon Image and Key Drivers of Percieved Destination Attractiveness”, Trzşste, Vol. 20: 163-178.
  • Saraniemi, Saila, Kylanen, Mika (2011), “Problematizing The Concept of Tourism Destination: An Analysis of Different Theoretical Approaches”, Journal of Travel Research, Vol. 50, No. 2: 133-143.
  • Sarı, Yaşar, Kozak, Metin (2005), “Turizm Pazarlamasına İnternetin Etkisi: Destinasyon Web Siteleri İçin Bir Model Önerisi”, Akdeniz İİBF Dergisi, S. 9: 248-271.
  • Şen Demir, Şirvan (2010), “Çekici Faktörlerin Destinasyon Seçimine Etkisi: Dalyan Örneği”, Ege Akademik Bakış, C. 10, S. 3: 1041-1054.
  • Şimşek, Hüseyin (2009), “Eğitim Tarihi Araştırmalarında Yöntem Sorunu”, Ankara Üniversitesi eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C. 42, S. 1: 33-51.
  • Tatar, Selma, Atak, Onur, Tunaseli, Arda (2017), “Bir Turistik Çekicilik Örneği: Tiyatro Medresesi”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, C. 10, S. 53:978-985.
  • Ural, Ayhan, Kılıç, İbrahim (2013), Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, 4. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Vengesayi, Sebastian; Mavonda, Felix T., Reisinger, Yvette (2009), “Tourism Destination Attractiveness: Attractions, Facilities, and People as Predictors”, Tourism Analysis, Vol: 14, No. 5: 621-636.
  • Vijoli, Cristina, Marinescu, Nicolae (2016). “Analyzing The Online Promotion of a Tourist Destination: The Case of Saariselkä”, Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Series V: Economic Sciences, Vol. 9(58), No. 2: 153- 162.
  • www.tdk.gov.tr, (Erişim: 25.02.2019).
APA ERCAN F (2020). Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği. , 543 - 564.
Chicago ERCAN FATIH Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği. (2020): 543 - 564.
MLA ERCAN FATIH Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği. , 2020, ss.543 - 564.
AMA ERCAN F Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği. . 2020; 543 - 564.
Vancouver ERCAN F Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği. . 2020; 543 - 564.
IEEE ERCAN F "Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği." , ss.543 - 564, 2020.
ISNAD ERCAN, FATIH. "Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği". (2020), 543-564.
APA ERCAN F (2020). Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15(2), 543 - 564.
Chicago ERCAN FATIH Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 15, no.2 (2020): 543 - 564.
MLA ERCAN FATIH Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol.15, no.2, 2020, ss.543 - 564.
AMA ERCAN F Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2020; 15(2): 543 - 564.
Vancouver ERCAN F Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2020; 15(2): 543 - 564.
IEEE ERCAN F "Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği." Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15, ss.543 - 564, 2020.
ISNAD ERCAN, FATIH. "Çevrimiçi Seyahat Rehberlerinde Destinasyon Çekicilik Unsurlarının Analizi: “Turkey Home” Örneği". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 15/2 (2020), 543-564.