Yıl: 2020 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 149 - 158 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.2528710huiibf587905 İndeks Tarihi: 26-11-2020

LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ

Öz:
Küreselleşen dünyada, gerek işletme faaliyetlerinin önemli bir kısmını oluşturan lojistik fonksiyonunun, gerekseülke ekonomilerinin önemli bir bileşeni olan lojistik sektörünün önemi giderek artmaktadır. İşletmelerin veülkelerin stratejik anlamda rekabet üstünlüğü elde etmelerinde oldukça önemli olan lojistik faaliyetlerin başarısı,çalışanların işlerine karşı olan olumlu tutumlarının artırılması ile sürdürülebilir hale getirilebilir. Olumlututumların artırılması noktasında en sık incelenen kavramlardan bir tanesi iş tatminidir. İş tatmini, bir çalışanıniş ve işin sağladıklarına ilişkin bir algısı ve bu algıya karşılık olarak verdiği duygusal cevap olaraktanımlanmaktadır. İşinden tatmin olan bir çalışanın, mikro düzeyde çalıştığı işletmeye, makro düzeyde iseişletmesinin yer aldığı sektöre ve ülke ekonomisine olumlu katkı sağlaması söz konusudur.Bu çalışma, lojistik sektörü yöneticilerinin iş tatmini düzeylerinin belirlenmesi amacını taşımaktadır. Bu amaçla,DEMATEL yöntemi kullanılarak iş tatminini ortaya çıkaran kriterlerin önem dereceleri ve kriterler arasındakinedensel ilişkiler incelenmiş ve sonuçlar detaylı şekilde ortaya konulmuştur. Çalışmadan elde edilen bulgulardoğrultusunda, lojistik sektöründe yöneticilerin iş tatminierinin artırılmasına yönelik önerilerde debulunulmuştur
Anahtar Kelime:

EVALUATION OF JOB SATISFACTION FACTORS OF MANAGERS IN LOGISTICS SECTOR

Öz:
In globalizing world, the importance of the logistics function, which constitutes an important part of the business activities and the logistics sector, which is an important component of the national economy, is increasing. The success of logistic activities, which are very important for businesses and countries to achieve a strategic competitive advantage, can be sustainable by increasing the positive attitudes of employees towards their jobs. At this point, job satisfaction is one of the most studied subjects. Job satisfaction is dejined as employee 'sperception about job and things provided by job, and his emotional response to this perception. An employee who is satisjied with his job will contribute positively to the business in which he works at micro level, and to the sector in which his business takes part and the economy of country at macro leve/. This study aims to determine the job satisfaction levels of managers in logistics sector. For this purpose, the importance of job satisfaction criteria and causal relationships between them have been examined using DEMATEL method and the results are presented in detai/. In line with the findings, suggestions to increase the job satisfaction of managers in logistics sector are also made
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anandhi, K., & Perumal, M. (2013). Job satisfaction in logistics sector: a reviewand re search agenda. International Journal of Marketing and Technology, 3 (5), 114- 126.
  • Autry, e. W., & Daugherty, P. e. (2003). Warehouse operations employees: linking person organization fıt, job satisfaction, and coping responses. Journal of Business Logistics, 24 (1),171-197.
  • Bayrak Kök, S. (2006). İş tatmini ve örgütsel bağlılığın incelenmesine yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20 (1), 291-310.
  • Bozkurt, Ö., & Bozkurt, İ. (2008). İş tatminini etkileyen işletme içi faktörlerin eğitim sektörü açısından değerlendirilmesine yönelik bir alan araştırması. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9 (1),1-18.
  • Cevher, E. (2015). İş doyumunu etkileyen faktörler: Butik otel çalışanları üzerine bir araştırma, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(17), 152-165.
  • Emre, G. (2016). İş tatmini ve örgütsel bağlılık etkileşimi: İstanbul ili lojistik firmaları çalışanları üzerine bir uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • Erdil, O., Keskin, H., İmanıoğlu, S. Z., & Erat, S. (2004). Yönetim tarzı ve çalışma koşullan, arkadaşlık ortamı ve takdir edilme duygusu ile iş tatmini arasındaki ilişkiler: Tekstil sektöründe bir uygulanıa, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 5 (1), 17-26.
  • Eroğlu, Ö. (2014). Assessment of maintenance/repair alternatives with the fuzzy DEMA TEL and SMAA-2 methods, Yayın1anmanıış Yüksek Lisans Tezi, Turkey.
  • Fontela, E., & Gabus, A. (1974). Dematel, innovative methods. Report no. 2: Structural analysis of the world problematique, Battelle Geneva Research Institute, 67-69.
  • Gürbüz, F., & Çavdırcı, S. (2018). Geri dönüşüm sektörüne ilişkin sorun alanlarının DEMATEL ve GRİ DEMATEL yöntemiyle değerlendirilmesi. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 22 (2),285-301.
  • Johnson, J., Mcc1ure, D., & Schneider, K. (1999). Job satisfaction of logistics managers: Female versus male perspectives. TransportationJournal, 39 (1), 5-19.
  • Karaoğlan, S. (2016). DEMATEL ve VIKOR Yöntemleriyle dış kaynak seçimi: Otel işletmesi örneği. Akademik Bakış Dergisi, 55, 9-24.
  • Koban E. & Keser Yıldım H. (2013), Rekabet Edebilirlikte Türk Lojistik Sektörünün İstihdam Yapısının Analizi ve İstihdama Yönelik Devlet Destekleri, Çalışma İlişkileri Dergisi, 4 (2), 32-43.
  • Mengenci, e. (2015). İş Tatmini, Duygusal Emek ve Tükenmişlik İlişkilerinin Belirlenmesi, Ege Akademik Bakış, 15 (1), 127-139.
  • Pekkaya, M., & Aslan, B. (2018). OSB yer seçiminde dikkate alınan kriter önem derecelerinin ve kriterler arası etkileşimin belirlenmesi. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 18, 293-308.
  • Sevim, E., Köseoğlu M., & Acar, A. Z. (2015). The effects of technology based control systems on workplace behavior of the workers in logistics sector. Journal ofManagement Marketing and Logistics, 2(1), 57-68.
  • Testa, M. R. (1999). Satisfaction with organizational vision, job satisfaction and service efforts: An empirical investigation. Leadership & Organization Development Journal, 20 (3): 154-161.
  • Üstüner, M., & Özçelik, E. (2012). Çalışanların demografık özelliklerine göre iş tatminindeki tutumsal farklılıkların bir lojistik işletmesinde uygulanıa örneği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28, 225-235.
  • Yaşlıoğlu, M., Karagülle, Ö., & Baran, M. (2013). An empirical research on the relationship between job ınsecurity, job related stres s and job satisfaction in logistics industry, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 99, 332 - 338.
APA SEZEN AKAR G, DOĞAN B (2020). LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ. , 149 - 158. 10.2528710huiibf587905
Chicago SEZEN AKAR GÜLSAH,DOĞAN BAŞAK LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ. (2020): 149 - 158. 10.2528710huiibf587905
MLA SEZEN AKAR GÜLSAH,DOĞAN BAŞAK LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ. , 2020, ss.149 - 158. 10.2528710huiibf587905
AMA SEZEN AKAR G,DOĞAN B LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ. . 2020; 149 - 158. 10.2528710huiibf587905
Vancouver SEZEN AKAR G,DOĞAN B LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ. . 2020; 149 - 158. 10.2528710huiibf587905
IEEE SEZEN AKAR G,DOĞAN B "LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ." , ss.149 - 158, 2020. 10.2528710huiibf587905
ISNAD SEZEN AKAR, GÜLSAH - DOĞAN, BAŞAK. "LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ". (2020), 149-158. https://doi.org/10.2528710huiibf587905
APA SEZEN AKAR G, DOĞAN B (2020). LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 149 - 158. 10.2528710huiibf587905
Chicago SEZEN AKAR GÜLSAH,DOĞAN BAŞAK LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 13, no.1 (2020): 149 - 158. 10.2528710huiibf587905
MLA SEZEN AKAR GÜLSAH,DOĞAN BAŞAK LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol.13, no.1, 2020, ss.149 - 158. 10.2528710huiibf587905
AMA SEZEN AKAR G,DOĞAN B LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2020; 13(1): 149 - 158. 10.2528710huiibf587905
Vancouver SEZEN AKAR G,DOĞAN B LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2020; 13(1): 149 - 158. 10.2528710huiibf587905
IEEE SEZEN AKAR G,DOĞAN B "LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ." Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13, ss.149 - 158, 2020. 10.2528710huiibf587905
ISNAD SEZEN AKAR, GÜLSAH - DOĞAN, BAŞAK. "LOJİSTİK SEKTÖRÜNDEKİ YÖNETİcİLERİN İş TATMİNİ FAKTÖRLERİNİN DEGERLENDİRİLMESİ". Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 13/1 (2020), 149-158. https://doi.org/10.2528710huiibf587905