Yıl: 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 16 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.31464/jlere.572984 İndeks Tarihi: 25-11-2020

Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği

Öz:
İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Batı Avrupa ülkelerinin iş gücüne ihtiyaç duymasıyla beraberTürkiye’den önemli sayıda göç olmuştur. Avrupa’ya göç eden vatandaşlarımız bir süre sonra aile kurmaya vekalıcı olmaya başlamışlardır. Bununla beraber birtakım sorunlar meydana gelmiştir, en önde gelenleribulundukları ülkeye uyum sağlayamama ve çocukların eğitim sorunu olarak sıralayabiliriz. Bu göçmençocukların yaşadıkları eğitim sorunlarının nedeni anadillerinde yetersiz olmalarından kaynaklanmaktadır.Henüz birinci dildeki becerileri edinemeyen göçmen çocuklar, ikinci dili verimli bir şekildeöğrenmemektedir. Son birkaç yıldır tersine bir göç gözlenmektedir. Dönüş göçünün temel sebeplerini aile ileberaber dönen çocuklar, evlilik için dönenler, eğitim için dönenler, daha iyi hayat standartları için dönenler vekaçış yolu olarak sıralayabiliriz. Bu çalışma nitel bir araştırma olup, amaç Fransa ve Belçika’da doğupTürkiye’ye dönen göçmen öğrencilerin anadilleri Türkçeye ilişkin görüşlerini ve Türkçe kullanımdeneyimlerini betimlemek ve ortaya koymaktır.
Anahtar Kelime:

The Views of Turkish Students Coming from France and Belgium towards Turkish Language: Anadolu University Sample

Öz:
After World War II, Western European countries needed guest workers and a significant number of Turkish citizens has migrated to these countries. After a while, Turkish citizens started to be permanent, as they became to found their own families. However, some problems occurred, the most important ones were the integration in the country where they were and children’s education problems. These immigrant children’s education problem was the result of their insufficiency in their mother tongue. Immigrant children who have not yet acquire their mother tongue skills cannot learn a second language efficiently. The last few years a return migration has been observed. The main reason for this return migration are children returning with their family, returning for marriage, for education, for a better life style and escape. This qualitative research aims to describe the views of Turkish immigrant students, who were born in France and Belgium and returned to Turkey, towards Turkish language.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Aydoğu C, GÜNDOĞDU B, Ercanlar M (2020). Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği. , 1 - 16. 10.31464/jlere.572984
Chicago Aydoğu Cihan,GÜNDOĞDU Bahtinur,Ercanlar Meltem Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği. (2020): 1 - 16. 10.31464/jlere.572984
MLA Aydoğu Cihan,GÜNDOĞDU Bahtinur,Ercanlar Meltem Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği. , 2020, ss.1 - 16. 10.31464/jlere.572984
AMA Aydoğu C,GÜNDOĞDU B,Ercanlar M Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği. . 2020; 1 - 16. 10.31464/jlere.572984
Vancouver Aydoğu C,GÜNDOĞDU B,Ercanlar M Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği. . 2020; 1 - 16. 10.31464/jlere.572984
IEEE Aydoğu C,GÜNDOĞDU B,Ercanlar M "Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği." , ss.1 - 16, 2020. 10.31464/jlere.572984
ISNAD Aydoğu, Cihan vd. "Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği". (2020), 1-16. https://doi.org/10.31464/jlere.572984
APA Aydoğu C, GÜNDOĞDU B, Ercanlar M (2020). Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 1 - 16. 10.31464/jlere.572984
Chicago Aydoğu Cihan,GÜNDOĞDU Bahtinur,Ercanlar Meltem Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 6, no.1 (2020): 1 - 16. 10.31464/jlere.572984
MLA Aydoğu Cihan,GÜNDOĞDU Bahtinur,Ercanlar Meltem Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, vol.6, no.1, 2020, ss.1 - 16. 10.31464/jlere.572984
AMA Aydoğu C,GÜNDOĞDU B,Ercanlar M Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2020; 6(1): 1 - 16. 10.31464/jlere.572984
Vancouver Aydoğu C,GÜNDOĞDU B,Ercanlar M Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2020; 6(1): 1 - 16. 10.31464/jlere.572984
IEEE Aydoğu C,GÜNDOĞDU B,Ercanlar M "Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği." Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6, ss.1 - 16, 2020. 10.31464/jlere.572984
ISNAD Aydoğu, Cihan vd. "Fransa ve Belçika’dan Gelen Türk Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Görüşleri: Anadolu Üniversitesi Örneği". Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 6/1 (2020), 1-16. https://doi.org/10.31464/jlere.572984