Yıl: 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 105 - 126 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.31464/jlere.658536 İndeks Tarihi: 25-11-2020

Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi

Öz:
Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin söz varlığını geliştirmeye yönelik tutumlarını belirlemek amacıylayapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019eğitim-öğretim yılında İstanbul’daki bir ortaokulda eğitim gören 233 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanınnicel verileri, kişisel bilgi formu ve Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutum Ölçeği ile elde edilmiştir.Verilerin analizinde t testi, Tek yönlü (One way) Anova testi kullanılmıştır. Anova testi sonrasındafarklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır. Bu araştırmadaortaokul öğrencilerinin söz varlığını geliştirmeye yönelik tutumlarıyla cinsiyet, okul türleri, ailenin eğitim vemaddi düzeyi, sosyal medya araçları kullanıp kullanmamaları gibi değişkenlerle aralarındaki ilişkiyordanmıştır. Öğrencilerin sözcük öğrenmeye, sözlük kullanmaya ve söz varlığını geliştirmeye yönelik tutumpuanları yaş, sınıf seviyesi, evde kütüphane olması ve sözlük kullanma durumlarına göre anlamlı farklılıkgösterirken; anne-baba eğitim düzeyi, kardeş sayısı, anne-baba mesleği, ailenin aylık geliri ve okul türünegöre anlamlı farklılık göstermemektedir. Bu sonuçlar ışığında ortaokul öğrencilerinin söz varlığınıgeliştirmeye yönelik tutumlarını artırmak için önerilerde bulunulmuştur
Anahtar Kelime:

An Evaluation of Secondary School Students’ Attitudes towards Improving Vocabulary

Öz:
This study has been carried out to identify the attitudes of secondary school students towards improving vocabulary. A descriptive survey model has been used in the research. The study group of the research consisted of 233 students who studied at a secondary school in İstanbul in the academic year of 2018-2019. The quantitative data of the research has been obtained through the personal information form and Attitude towards Improving Vocabulary Scale. In the analysis of the data, t-test and One-way ANOVA test have been used. Following ANOVA test, Scheffe test has been used as a complementary post-hoc analysis to identify the differences. This research scrutinises the relationship between the attitudes of secondary school students towards improving vocabulary and the variables such as gender, school type, the education and economic levels of the family, using social media instruments or not. While the scores for students’ attitudes towards learning words; using a dictionary; and improving vocabulary have shown significant differences by age; class level; having a library at home; and dictionary use, no significant difference has been observed by the parents’ education levels; number of siblings; parents’ jobs; monthly income of the family; and school type. In the light of these results, some recommendations have been made to increase the attitudes of secondary school students towards improving vocabulary.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ŞİMŞEK N (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. , 105 - 126. 10.31464/jlere.658536
Chicago ŞİMŞEK Nil Didem Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. (2020): 105 - 126. 10.31464/jlere.658536
MLA ŞİMŞEK Nil Didem Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. , 2020, ss.105 - 126. 10.31464/jlere.658536
AMA ŞİMŞEK N Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. . 2020; 105 - 126. 10.31464/jlere.658536
Vancouver ŞİMŞEK N Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. . 2020; 105 - 126. 10.31464/jlere.658536
IEEE ŞİMŞEK N "Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi." , ss.105 - 126, 2020. 10.31464/jlere.658536
ISNAD ŞİMŞEK, Nil Didem. "Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi". (2020), 105-126. https://doi.org/10.31464/jlere.658536
APA ŞİMŞEK N (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(1), 105 - 126. 10.31464/jlere.658536
Chicago ŞİMŞEK Nil Didem Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 6, no.1 (2020): 105 - 126. 10.31464/jlere.658536
MLA ŞİMŞEK Nil Didem Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, vol.6, no.1, 2020, ss.105 - 126. 10.31464/jlere.658536
AMA ŞİMŞEK N Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2020; 6(1): 105 - 126. 10.31464/jlere.658536
Vancouver ŞİMŞEK N Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2020; 6(1): 105 - 126. 10.31464/jlere.658536
IEEE ŞİMŞEK N "Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi." Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6, ss.105 - 126, 2020. 10.31464/jlere.658536
ISNAD ŞİMŞEK, Nil Didem. "Ortaokul Öğrencilerinin Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi". Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 6/1 (2020), 105-126. https://doi.org/10.31464/jlere.658536