Yıl: 2019 Cilt: 8 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 985 - 998 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 26-11-2020

Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmada, Low Energy and Low Carbon-Dioxide Asphalt (Leadcap) ve Pawma-1 ılık karışım asfalt katkımaddeleri ile Stiren-Butadien-Stiren (SBS) katkı maddesi karışım numunelerinde denenmiştir. Leadcap %1.5,Pawma-1 %0.35 ve SBS %2 oranlarında kullanılmıştır. Aynı zamanda sönmüş kirecin ılık karışım asfaltlarda fillerolarak kullanımının nem hasarı dayanımına olan etkileri incelenmiştir. Sönmüş kireç %2 oranında filler yerinekullanılmıştır. Her bir karışım türü için 6 adet %7± 0,5 boşluk oranına sahip numune hazırlanmıştır. Bu boşlukoranını sağlamak için Marshall tokmağı ile numunelerin iki yüzüne 30 darbe uygulanmıştır. Koşullandırılacaknumunelere 5 dakika süresince vakum uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlardan Leadcap ve Pawma-1 modifiyeliılık karışım asfaltların çekme dayanımı değerlerinin kontrol numunelerine göre bir miktar azaldığı görülmüştür.Sönmüş kireç katkısı ile Leadcap ve Pawma-1 modifiyeli ılık karışım asfaltların indirek çekme dayanımıdeğerlerinin, kontrol numunelerine göre daha yüksek oranlarda arttığı ve kontrol numunelerine yakın çekmedeğerleri oluştuğu görülmüştür. Koşullandırılmış ve koşullandırılmamış karışımların indirek çekme dayanımı(ITS) ve indirek çekme dayanımı oranlarına (ITSR) bakıldığında SBS modifiyeli karışımların en olumlu sonuçlarıverdikleri görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Investigation of Resistance to Moisture Damage of Different Warm Mix Asphalts

Öz:
In this study, (Low Energy and Low Carbon-Dioxide Asphalt) Leadcap and Pawma-1 warm mix asphalt admixtures and Styrene-Butadiene-Styrene (SBS) admixture were tested in mixture samples. Leadcap was used at 1.5%, Pawma-1 at 0.35% and SBS at 2%. At the same time, the effects of the use of hydrated lime as a filler on the moisture damage resistance of warm mix asphalts were investigated. Hydrated lime is used in place of 2% filler. For each mixture type, 6 samples with 7% ± 0,5 voids were prepared. Marshall hammer was applied with 30 pulses to two sides of the samples to provide this void ratio. Vacuum was applied to the samples to be conditioned for 5 minutes. From the results obtained, it was observed that the tensile strength values of Leadcap and Pawma-1 modified warm mix asphalts decreased slightly compared to the control samples. The addition of hydrated lime additive showed that the tensile strength values of Leadcap and Pawma-1 modified warm mix asphalts increased at higher ratios than the control samples and that the values were close to the control samples. When ITS and ITSR values of conditioned and unconditioned mixtures were examined, it was seen that SBS modified mixtures gave the most positive results.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • [1] Francken L. 1998. Bituminous Binders and Mixes. Rilem Reports, 352s.
  • [2] Nicholls C. 1998. Asphalt Surfacings. E & FN Spon, pp: 68–79.
  • [3] Bueche N. 2009. Warm Asphalt Bituminous Mixture With Regards to Energy, Emissions and Performance. Young Researchers Seminar, 3-5 June, Torino.
  • [4] Olard F., Noan C.L. 2007. Les Enrobés à Basse Température, 2ème Prix de la Sélection Française du Prix AIPCR. Catégorie Développement Durable, France.
  • [5] D'Angelo J.A., Harm E.E., Bartoszek J.C., Baumgardner G.L., Corrigan M.R., Cowsert J.E., Newcomb D.E. 2008. Warm-mix asphalt: European practice.
  • [6] Su K., Maekawa R., Hachiya Y. 2009. Laboratory Evaluation of WMA Mixture for Use in Airport Pavement Rehabilitation. Construction and Building Materials, 23 (7): 2709-2714.
  • [7] AR-GE ile yeni ürünler geliştiriliyor. 2015. http://yolteknolojileri.com.tr/icerik/10016/ar-ge-ileyeni-urunler-gelistiriliyor. (Erişim Tarihi: 17.11.2018).
  • [8] Introducing a novel warm mix additive: Leadcap.2017. http://www.leadcapwma.com/index.html. (Erişim Tarihi: 17.11.2018).
  • [9] Kim S., Lee S.-J., Yun Y.-B., Kim K.W. 2014. The use of CRM-Modified Asphalt Mixtures in Korea: Evaluation of High and Ambient Temperature Performance. Construction and Building Materials, 67: 244-248.
  • [10] Lee J., Kim Y.R., Lee J., Kwon S.-A., Yang, S.-C. 2011. Comprehensive Laboratory Performance Evaluation of WMA with LEADCAP Additives. 2nd International Warm‐Mix Conference, 11 Oct, Hyatt Regency at the Arch, St. Louis, Missouri.
  • [11] Jenks C., Jencks C., Harrigan E., Adcock M., Delaney E., Freer H. 2011. NCHRP Report 673: A Manual for Design of Hot Mix Asphalt With Commentary. Washington, DC: Transportation Research Board of the National academies.
  • [12] Yılmaz M., Kök B.V. 2008. Stiren-Butadien-Stiren Modifiyeli Bitümlü Bağlayıcıların Superpave Sistemine Göre Yüksek Sıcaklık Performans Seviyesinin ve İşlenebilirliğinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23 (4): 811-819.
  • [13] Alataş T., Kizirgil M.E. 2013. The Effects of Using Styrene-Butadiene-Styrene and Fly Ash Together on The Resistance to Moisture-İnduced Damage, Permanent Deformation and Fatigue of Hot Mixture Asphalt. KSCE Journal of Civil Engineering, 17 (5): 1030-1039.
  • [14] Lu X., Isacsson U. 1997. Rheological Characterization of Styrene-Butadiene-Styrene Copolymer Modified Bitumens. Construction and Building Materials, 11 (1): 23-32.
  • [15] Little D.N., Epps J.A., Sebaaly, P.E. 2006. Hydrated Lime in Hot Mix Asphalt. National Lime Association.
  • [16] Johansson L. 1995. Influence of Hydrated Lime on Bitumen Hardening. Kth İnfrastructur Och Samhaellsplanering Rapport, 95: 8.
  • [17] Mohammad L., Abadie G. 2000. Puppala. Mechanistic Evaluation of Hydrated Lime in HMA Mixtures. Transportation Research Record, 1723 (1): 26-36.
  • [18] Khodaii A., Tehrani H.K., Haghshenas H. 2012. Hydrated Lime Effect on Moisture Susceptibility of Warm Mix Asphalt. Construction and Building Materials, 36: 165-170.
  • [19] Liang R.Y. 2008. Refine AASHTO T283 Resistance of Compacted Bituminous Mixture to Moisture İnduced Damage for Superpave, FHWA/OH-2008/1, USA.
APA ALATAŞ T, İSTEK A (2019). Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi. , 985 - 998.
Chicago ALATAŞ Taner,İSTEK Akın Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi. (2019): 985 - 998.
MLA ALATAŞ Taner,İSTEK Akın Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi. , 2019, ss.985 - 998.
AMA ALATAŞ T,İSTEK A Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi. . 2019; 985 - 998.
Vancouver ALATAŞ T,İSTEK A Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi. . 2019; 985 - 998.
IEEE ALATAŞ T,İSTEK A "Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi." , ss.985 - 998, 2019.
ISNAD ALATAŞ, Taner - İSTEK, Akın. "Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi". (2019), 985-998.
APA ALATAŞ T, İSTEK A (2019). Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 8(3), 985 - 998.
Chicago ALATAŞ Taner,İSTEK Akın Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 8, no.3 (2019): 985 - 998.
MLA ALATAŞ Taner,İSTEK Akın Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, vol.8, no.3, 2019, ss.985 - 998.
AMA ALATAŞ T,İSTEK A Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 2019; 8(3): 985 - 998.
Vancouver ALATAŞ T,İSTEK A Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi. Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 2019; 8(3): 985 - 998.
IEEE ALATAŞ T,İSTEK A "Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi." Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 8, ss.985 - 998, 2019.
ISNAD ALATAŞ, Taner - İSTEK, Akın. "Farklı Ilık Karışım Asfaltların Nem Hasarına Karşı Dayanımlarının İncelenmesi". Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 8/3 (2019), 985-998.