Yıl: 2020 Cilt: 19 Sayı: 74 Sayfa Aralığı: 680 - 691 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17755/esosder.582927 İndeks Tarihi: 26-11-2020

FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı, farklı türde liselere devam eden öğrencilerin sosyal görünüş kaygısı ile sosyalkarşılaştırma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bazı değişkenlerin sosyal görünüş kaygısı ve sosyalkarşılaştırma puanlarında farklılık oluşturup oluşturmadığının belirlenmesidir. Araştırma Kırıkkale ilinderastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 2017-2018 eğitim-öğretim yılında farklı türde liselere devam eden(n=430) öğrenciler ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan öğrencilerinsosyo-demografik özellikleri hakkında bilgi almak amacıyla Genel Bilgi Formu, Hart vd. (2008) tarafındangeliştirilen Türkçeye uyarlaması Doğan (2010) tarafından yapılmış Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği ve Şahin,Durak ve Şahin (1993) tarafından geliştirilen Sosyal Karşılaştırma Ölçeği ile toplanmıştır. Veriler; t-testi,Varyans analizi ve Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda;Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin sosyal görünüş kaygılarının diğer türde liselere devam edenöğrencilere göre anlamlı derecede yüksek olduğu, gelir durumunun sosyal görünüş kaygısı puanlarında anlamlıbir farklılık yarattığı ayrıca sosyal görünüş kaygısı ile sosyal karşılaştırma puanları arasında negatif yöndeanlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Ancak sosyal karşılaştırma puanlarında lise türü, sınıf ve cinsiyetdeğişkenlerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

THE EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE SOCIAL APPEARANCE ANXIETIES OF STUDENTS WHO ARE STUDYING IN DIFFERENT TYPES OF HIGHSCHOOLS AND THEIR LEVEL OF SOCIAL COMPARISON

Öz:
The aim of this research is to examine the relationship between the social appearance anxieties of students who are studying in different types of high-schools and their level of social comparison and to determine whether or not certain variables create a difference in the scores of social appearance anxiety and social comparison. The research was conducted with students who are studying in different types of high-schools (n=430) which were chosen with the random sampling method in Kırıkkale. The data of the research were collected with General Information Form, Social Appearance Anxiety Scale and Social Comparison Scale and they were analyzed with t-test, Variance analysis and Pearson Product-Moment Correlation Coefficient. As a result of the research, it was determined that the social appearance anxieties of students in Vocational and Technical Anatolian High-School were significantly higher than the students studying in other types of high-schools, income status creates a significant difference in the scores of social appearance anxiety and a negative and significant relationship between the scores of social appearance anxiety and social comparison. However, it was also determined that the type of high-school, grade and gender variables did not create a significant difference in the scores of social comparison.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇAKMAK A, sakarya s (2020). FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. , 680 - 691. 10.17755/esosder.582927
Chicago ÇAKMAK Aygen,sakarya seda FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. (2020): 680 - 691. 10.17755/esosder.582927
MLA ÇAKMAK Aygen,sakarya seda FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. , 2020, ss.680 - 691. 10.17755/esosder.582927
AMA ÇAKMAK A,sakarya s FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. . 2020; 680 - 691. 10.17755/esosder.582927
Vancouver ÇAKMAK A,sakarya s FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. . 2020; 680 - 691. 10.17755/esosder.582927
IEEE ÇAKMAK A,sakarya s "FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ." , ss.680 - 691, 2020. 10.17755/esosder.582927
ISNAD ÇAKMAK, Aygen - sakarya, seda. "FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ". (2020), 680-691. https://doi.org/10.17755/esosder.582927
APA ÇAKMAK A, sakarya s (2020). FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 19(74), 680 - 691. 10.17755/esosder.582927
Chicago ÇAKMAK Aygen,sakarya seda FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 19, no.74 (2020): 680 - 691. 10.17755/esosder.582927
MLA ÇAKMAK Aygen,sakarya seda FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.19, no.74, 2020, ss.680 - 691. 10.17755/esosder.582927
AMA ÇAKMAK A,sakarya s FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2020; 19(74): 680 - 691. 10.17755/esosder.582927
Vancouver ÇAKMAK A,sakarya s FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2020; 19(74): 680 - 691. 10.17755/esosder.582927
IEEE ÇAKMAK A,sakarya s "FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 19, ss.680 - 691, 2020. 10.17755/esosder.582927
ISNAD ÇAKMAK, Aygen - sakarya, seda. "FARKLI TÜRDE LİSELERE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL GÖRÜNÜŞ KAYGILARI İLE SOSYAL KARŞILAŞTIRMA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 19/74 (2020), 680-691. https://doi.org/10.17755/esosder.582927