Yıl: 2019 Cilt: 44 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 33 - 43 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17826/cumj.444884 İndeks Tarihi: 27-11-2020

Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri

Öz:
Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinineleştirel düşünme eğilimlerini ve etkileyen faktörleriincelemektir.Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte yapılan araştırmanınevrenini; Kahramanmaraş Sütçü İmam ÜniversitesiKahramanmaraş Sağlık Yüksekokulu’nda eğitim görenebelik ve hemşirelik öğrencileri (n=640) oluşturmuştur.Araştırmaya ebelik bölümünden 210, hemşirelikbölümünden 291, toplam 501 öğrenci katılmıştır. Veriler,“Sosyo-demografik Özelliklerini” içeren veri formu ve“Kalifornia Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği” kullanılarakaraştırmacılar tarafından toplanmıştır.Bulgular: Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği toplam puanortalaması 247.37±22.3 olarak belirlenmiştir. Ebelik vehemşirelik bölümleri arasındaki toplam puan ortalamalarıfarkı istatistiksel olarak karşılaştırıldığında anlamlı farkolmadığı belirlenmiştir. Ayrıca cinsiyet, okuduğu bölüm,okuduğu sınıf ve sosyal aktivitelere katılmanın eleştireldüşünme alt boyutlarını; kişilik yapısı özelliklerinin isetoplam eleştirel düşünme eğilimlerini olumlu yöndeetkilediği saptanmıştır.Sonuç: Araştırıcı ve dürüst karaktere sahip olmanıneleştirel düşünme eğilimleri üzerinde etkili olduğu, sosyalaktivitelere katılmanın kendine güven ve meraklılıkboyutlarında eleştirel düşünme eğilimlerini yükselttiğisonucuna varılmıştır
Anahtar Kelime:

Critical thinking tendencies of Health School students

Öz:
Purpose: The purpose of the present study is to examine the critical thinking tendencies and the factors that affect these tendencies of nursing students. Materials and Methods: The study was designed in the descriptive style, and the population of it consisted of the Midwifery and Nursing students (n=640) who studied at Kahramanmaraş Sütçü Imam University, Kahramanmaraş Health School. 210 students from Midwifery Department, and 291 students from Nursing Department were included in the study, which makes a total of 501 participants. The data were collected by using the questionnaire form that included ‘Socio-Demographical Properties’, and the “California Critical Thinking Tendencies Scale”. Results: The average of the total scores received from the Critical Thinking Tendencies Scale was determined as 247.37±22.3. There were no significant differences between departments. In addition, it was determined that gender, department, grade, and participating in social activities affected the critical thinking sub-dimensions positively, and personality traits affected the total critical thinking tendencies positively. Conclusion: Having an honest character was effective on critical thinking tendencies, and participating in social activities increased the critical thinking tendencies in selfconfidence and curiosity dimensions.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA OKTAY A, TAŞ F, Ekiz O, Gülpak M, avnioglu s (2019). Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. , 33 - 43. 10.17826/cumj.444884
Chicago OKTAY Ayşe Aslı,TAŞ FİLİZ,Ekiz Ozlem,Gülpak Merve,avnioglu seda Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. (2019): 33 - 43. 10.17826/cumj.444884
MLA OKTAY Ayşe Aslı,TAŞ FİLİZ,Ekiz Ozlem,Gülpak Merve,avnioglu seda Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. , 2019, ss.33 - 43. 10.17826/cumj.444884
AMA OKTAY A,TAŞ F,Ekiz O,Gülpak M,avnioglu s Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. . 2019; 33 - 43. 10.17826/cumj.444884
Vancouver OKTAY A,TAŞ F,Ekiz O,Gülpak M,avnioglu s Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. . 2019; 33 - 43. 10.17826/cumj.444884
IEEE OKTAY A,TAŞ F,Ekiz O,Gülpak M,avnioglu s "Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri." , ss.33 - 43, 2019. 10.17826/cumj.444884
ISNAD OKTAY, Ayşe Aslı vd. "Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri". (2019), 33-43. https://doi.org/10.17826/cumj.444884
APA OKTAY A, TAŞ F, Ekiz O, Gülpak M, avnioglu s (2019). Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. Cukurova Medical Journal, 44(1), 33 - 43. 10.17826/cumj.444884
Chicago OKTAY Ayşe Aslı,TAŞ FİLİZ,Ekiz Ozlem,Gülpak Merve,avnioglu seda Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. Cukurova Medical Journal 44, no.1 (2019): 33 - 43. 10.17826/cumj.444884
MLA OKTAY Ayşe Aslı,TAŞ FİLİZ,Ekiz Ozlem,Gülpak Merve,avnioglu seda Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. Cukurova Medical Journal, vol.44, no.1, 2019, ss.33 - 43. 10.17826/cumj.444884
AMA OKTAY A,TAŞ F,Ekiz O,Gülpak M,avnioglu s Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. Cukurova Medical Journal. 2019; 44(1): 33 - 43. 10.17826/cumj.444884
Vancouver OKTAY A,TAŞ F,Ekiz O,Gülpak M,avnioglu s Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. Cukurova Medical Journal. 2019; 44(1): 33 - 43. 10.17826/cumj.444884
IEEE OKTAY A,TAŞ F,Ekiz O,Gülpak M,avnioglu s "Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri." Cukurova Medical Journal, 44, ss.33 - 43, 2019. 10.17826/cumj.444884
ISNAD OKTAY, Ayşe Aslı vd. "Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri". Cukurova Medical Journal 44/1 (2019), 33-43. https://doi.org/10.17826/cumj.444884