Yıl: 2020 Cilt: 34 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 451 - 467 Metin Dili: Türkçe DOI: DOI: 10.33308/26674874.2020342200 İndeks Tarihi: 29-11-2020

Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi

Öz:
Gelişimsel olarak aynı dönemde bulunan ve örtüşen yaş gruplarındaki çocuklara öğretmenlik yapan okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin ortak mesleki temel yeterlikler ile birlikte birbirini tamamlayan mesleki donanımlara sahip olmaları beklenir. Bu çalışma, erken çocukluk dönemi çocukları ile çalışacak olan okul öncesi ve sınıf öğretmeni adaylarının, çocukların farklılıklardan doğan potansiyellerini fark edip ihtiyaçlarını karşılayabilmeye yönelik muhtemel yeterliklerini, 2018-2019 öğretim yılında uygulamaya konulan yükseköğretim öğretmenlik programları ekseninde incelemiştir. Bu inceleme sürecinde, çocukların çok yönlü ihtiyaçlarını karşılamayı önceleyen bütünsel çocuk yaklaşımı rehber olarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, iki programın çocuğu tanıma ve çocuğun çok yönlü ihtiyaçlarını karşılama alanlarında farklılaştığı ve gelişimsel olarak aynı dönemde olan çocuklara hitap ediyor olmalarına rağmen, bu benzerliğin ders içeriklerine yansımadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu durum ışığında lisans öğretmen yetiştirme programları için önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Whole Child Approach Guided Evaluation of Pre-School and Primary School Teacher Education Programs in Turkey

Öz:
Early childhood teacher education programs in Turkey are divided into two different tracks. While one track offers certification in teaching children from birth-to-kindergarten, the latter certifies teachers to teach from 1st through 4th grade. However, with a recent school entrance policy change, the age of children enrolled in kindergarten and first-grade classes have widely overlapped. In this research, we analyzed these teacher education programs to understand if and how teachers are being prepared to fulfill the needs of children regardless of their age, individual and cultural differences. In doing so, we employed document analysis to investigate national early childhood teacher education undergraduate programs for both tracks. Guided by the whole child approach, our analysis revealed that these two tracks widely differ in equipping teachers with knowledge about childhood and child development in favor of the birth-to-kindergarten track. Another result of the study manifested discontinuities among the tracks, which overlook the process-oriented nature of children’s development and learning.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KAMIŞLI H, Karsli Calamak E, Olkun S (2020). Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi. , 451 - 467. DOI: 10.33308/26674874.2020342200
Chicago KAMIŞLI Halil,Karsli Calamak Elif,Olkun Sinan Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi. (2020): 451 - 467. DOI: 10.33308/26674874.2020342200
MLA KAMIŞLI Halil,Karsli Calamak Elif,Olkun Sinan Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi. , 2020, ss.451 - 467. DOI: 10.33308/26674874.2020342200
AMA KAMIŞLI H,Karsli Calamak E,Olkun S Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi. . 2020; 451 - 467. DOI: 10.33308/26674874.2020342200
Vancouver KAMIŞLI H,Karsli Calamak E,Olkun S Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi. . 2020; 451 - 467. DOI: 10.33308/26674874.2020342200
IEEE KAMIŞLI H,Karsli Calamak E,Olkun S "Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi." , ss.451 - 467, 2020. DOI: 10.33308/26674874.2020342200
ISNAD KAMIŞLI, Halil vd. "Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi". (2020), 451-467. https://doi.org/DOI: 10.33308/26674874.2020342200
APA KAMIŞLI H, Karsli Calamak E, Olkun S (2020). Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 34(2), 451 - 467. DOI: 10.33308/26674874.2020342200
Chicago KAMIŞLI Halil,Karsli Calamak Elif,Olkun Sinan Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi 34, no.2 (2020): 451 - 467. DOI: 10.33308/26674874.2020342200
MLA KAMIŞLI Halil,Karsli Calamak Elif,Olkun Sinan Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, vol.34, no.2, 2020, ss.451 - 467. DOI: 10.33308/26674874.2020342200
AMA KAMIŞLI H,Karsli Calamak E,Olkun S Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. 2020; 34(2): 451 - 467. DOI: 10.33308/26674874.2020342200
Vancouver KAMIŞLI H,Karsli Calamak E,Olkun S Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. 2020; 34(2): 451 - 467. DOI: 10.33308/26674874.2020342200
IEEE KAMIŞLI H,Karsli Calamak E,Olkun S "Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi." Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 34, ss.451 - 467, 2020. DOI: 10.33308/26674874.2020342200
ISNAD KAMIŞLI, Halil vd. "Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programlarının Çocuğun Bütünsel Gelişimi Açısından Değerlendirilmesi". Yaşadıkça Eğitim Dergisi 34/2 (2020), 451-467. https://doi.org/DOI: 10.33308/26674874.2020342200