Yıl: 2020 Cilt: 34 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 523 - 541 Metin Dili: Türkçe DOI: DOI: 10.33308/26674874.2020342219 İndeks Tarihi: 29-11-2020

Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki

Öz:
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı düzeyi ile düşünme ihtiyacı ve duyguları ifade etme düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca çalışmada bu kavramların bazı demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Çalışma 286 kız, 103 erkek ve cinsiyetini belirtmeyen 2 kişi olmak üzere toplam 391 öğrenciyle yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Young İnternet Bağımlılığı Testi - Kısa Formu, Düşünme İhtiyacı Ölçeği, Duyguları İfade Etme Ölçeği ve araştırmacının oluşturduğu kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler İlişkisiz Grup t Testi, Tek yönlü Varyans Analizi ve Çoklu Regresyon Analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda internet bağımlılığı ile düşünme ihtiyacı ve duyguları ifade etmenin yakınlık alt boyutu arasında anlamlı ve ters yönde bir ilişki bulunmuştur. Düşünme ihtiyacı ve yakınlık duygu ifadesinin internet bağımlılığını yordadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları literatürdeki diğer bulgular ile birlikte tartışılmış, eğitimcilere ve ailelere öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelime:

The Relationship between Internet Addiction, Need for Cognition and Expressing Emotions of University Students

Öz:
The aim of this study was to examine the relationship between internet addiction, need for cognition and expressing emotions of university students. In addition, whether these concepts differ according to some demographic variables would be investigated. The study was conducted on a total of 391 students including 286 girls, 103 boys and 2 unspecified sex. Data were collected by using Young Internet Addiction Test - Short Form, Need for Cognition Scale, Expressing Emotion Scale and the personal information form created by the researcher. The statistical analyses were performed with Multiple Linear Regression, Independent Samples t-Test, One Way ANOVA and Pearson Product-Moment Correlation. As a result of the research, a significant and opposite relationship was found between internet addiction and the need for cognition and proximity (subdimension of expressing emotions). The results of the study were discussed together with the other findings in the relevant literature and suggestions were presented to the academicians and researchers.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Sevinç H, Taş İ (2020). Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki. , 523 - 541. DOI: 10.33308/26674874.2020342219
Chicago Sevinç Hümeyra,Taş İbrahim Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki. (2020): 523 - 541. DOI: 10.33308/26674874.2020342219
MLA Sevinç Hümeyra,Taş İbrahim Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki. , 2020, ss.523 - 541. DOI: 10.33308/26674874.2020342219
AMA Sevinç H,Taş İ Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki. . 2020; 523 - 541. DOI: 10.33308/26674874.2020342219
Vancouver Sevinç H,Taş İ Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki. . 2020; 523 - 541. DOI: 10.33308/26674874.2020342219
IEEE Sevinç H,Taş İ "Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki." , ss.523 - 541, 2020. DOI: 10.33308/26674874.2020342219
ISNAD Sevinç, Hümeyra - Taş, İbrahim. "Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki". (2020), 523-541. https://doi.org/DOI: 10.33308/26674874.2020342219
APA Sevinç H, Taş İ (2020). Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 34(2), 523 - 541. DOI: 10.33308/26674874.2020342219
Chicago Sevinç Hümeyra,Taş İbrahim Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki. Yaşadıkça Eğitim Dergisi 34, no.2 (2020): 523 - 541. DOI: 10.33308/26674874.2020342219
MLA Sevinç Hümeyra,Taş İbrahim Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, vol.34, no.2, 2020, ss.523 - 541. DOI: 10.33308/26674874.2020342219
AMA Sevinç H,Taş İ Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. 2020; 34(2): 523 - 541. DOI: 10.33308/26674874.2020342219
Vancouver Sevinç H,Taş İ Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. 2020; 34(2): 523 - 541. DOI: 10.33308/26674874.2020342219
IEEE Sevinç H,Taş İ "Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki." Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 34, ss.523 - 541, 2020. DOI: 10.33308/26674874.2020342219
ISNAD Sevinç, Hümeyra - Taş, İbrahim. "Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ile Düşünme İhtiyacı ve Duyguları İfade Etme Arasındaki İlişki". Yaşadıkça Eğitim Dergisi 34/2 (2020), 523-541. https://doi.org/DOI: 10.33308/26674874.2020342219