Yıl: 2020 Cilt: 18 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 21 - 35 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.18026/cbayarsos.473507 İndeks Tarihi: 01-12-2020

Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi

Öz:
Teknoloji gelişimi bireylerin haber alma kaynaklarını etkilemiş ve değişikliğeuğratmıştır. Başlıca haber alma kaynaklarından olan kitle iletişim araçlarısiyaset pazarlaması alanında da kullanılmaktadır. Kitle iletişim araçlarınıyoğun bir şekilde kullanan genç seçmenler siyasi partiler için önemli bir hedefkitlesidir. Çalışmanın amacı kitle iletişim araçlarının genç seçmenlerindavranışsal niyetleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Bu amaçla BalıkesirÜniversitesi’nde öğrenim gören 470 öğrenciden anket yoluyla veritoplanmıştır. 470 anket içerisinden yanlış veya eksik doldurulan 66 anketçıkarılmıştır. Çalışmaya 404 anket dahil edilmiştir. Öncelikle faktörlergeçerlilik ve güvenirlik testine tabi tutulmuş ve yeterli sonuçlar alınmıştır.Ardından regresyon analizi yapılmıştır. Çalışma sonucunda kitle iletişimaraçlarının genç seçmenlerin davranışsal niyetleri üzerinde etkisi olduğusaptanmıştır. Buna göre kitle iletişim araçlarının politik arenada kullanımı,genç seçmenlerin politik eğilimleri hakkında bilgiler verilmiştir. Ayrıca siyasikişi/kurumlar ve ardıl çalışmalar yapacak olan akademisyenlere bazıönerilerde bulunulmuştur. Çalışma siyaset, pazarlama ve iletişim bilimleriniiçeren çok alanlı (multidisipliner) bir çalışmadır.
Anahtar Kelime:

The Effects of Mass Media on the Behavioral Intentions of Young Voters

Öz:
Technology development has influenced and altered the sources of communication of individuals. Mass media, which is one of the main news sources, is also used in political marketing. Young voters who use mass media intensively are an important target group for political parties. The study aims examine the effects of mass media on the behavioral intentions of young voters. For this purpose, 470 students who were studying in Balıkesir University were collected by questionnaire. Of the 470 questionnaires, 66 questionnaires were escaped incorrectly or incomplete. 404 questionnaires were included in the study. As a result of the study, it was found that mass media affected the behavioral intentions of young voters. According to this, the use of mass media in the political arena and the political tendencies of the young voters are given.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Alp M, AKKILIC M (2020). Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. , 21 - 35. 10.18026/cbayarsos.473507
Chicago Alp Mustafa,AKKILIC Mehmet Emin Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. (2020): 21 - 35. 10.18026/cbayarsos.473507
MLA Alp Mustafa,AKKILIC Mehmet Emin Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. , 2020, ss.21 - 35. 10.18026/cbayarsos.473507
AMA Alp M,AKKILIC M Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. . 2020; 21 - 35. 10.18026/cbayarsos.473507
Vancouver Alp M,AKKILIC M Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. . 2020; 21 - 35. 10.18026/cbayarsos.473507
IEEE Alp M,AKKILIC M "Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi." , ss.21 - 35, 2020. 10.18026/cbayarsos.473507
ISNAD Alp, Mustafa - AKKILIC, Mehmet Emin. "Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi". (2020), 21-35. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.473507
APA Alp M, AKKILIC M (2020). Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 21 - 35. 10.18026/cbayarsos.473507
Chicago Alp Mustafa,AKKILIC Mehmet Emin Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18, no.2 (2020): 21 - 35. 10.18026/cbayarsos.473507
MLA Alp Mustafa,AKKILIC Mehmet Emin Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.18, no.2, 2020, ss.21 - 35. 10.18026/cbayarsos.473507
AMA Alp M,AKKILIC M Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 18(2): 21 - 35. 10.18026/cbayarsos.473507
Vancouver Alp M,AKKILIC M Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2020; 18(2): 21 - 35. 10.18026/cbayarsos.473507
IEEE Alp M,AKKILIC M "Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi." Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, ss.21 - 35, 2020. 10.18026/cbayarsos.473507
ISNAD Alp, Mustafa - AKKILIC, Mehmet Emin. "Kitle İletişim Araçlarının Genç Seçmenlerin Davranışsal Niyetleri Üzerindeki Etkisi". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18/2 (2020), 21-35. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.473507