Yıl: 2019 Cilt: 10 Sayı: 17 Sayfa Aralığı: 1179 - 1200 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26466/opus.525024 İndeks Tarihi: 02-12-2020

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmada, ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik derslerinde somut ve sanal manipülatif kullanımına ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi ayrıca manipülatif kullanma ile ilgili ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın araştırma yöntemi tarama modelidir. Katılımcılar, farklı illerde görev yapan 152 ortaokul matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, öğretmenlerin manipülatif kullanımına ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla Matematik Derslerinde Manipülatif Kullanımına ilişkin Tutum (MDMKİT) ölçeği kullanılmıştır. Ölçek, beş maddeden oluşan tek faktörlü bir yapıdadır. Veriler, betimsel ve anlam çıkartıcı istatistik yoluyla analiz edilmiştir. Verilerin normallik analizi yapılarak normal dağılım gösterdiği görülmüştür. Bu nedenle, t testi (ilişkisiz örneklemler için t testi), F testi (ilişkisiz örneklemler için iki faktörlü ANOVA) yapılarak problem cümlelerine yanıt aranmıştır. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgular neticesinde, öğretmenlerin % 65,8’i manipülatif kullandıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler, en çok Sayılar ve İşlemler öğrenme alanında-Tamsayılar ve Kesirler alt öğrenme alanında (%30,2), daha sonra Geometri ve Ölçme öğrenme alanında- Geometrik Cisimler alt öğrenme alanında (%24,6) ve Cebir öğrenme alanında Cebirsel İfadeler – Eşitlik Denklem alt öğrenme alanlarında (%8,7) somut ve sanal manipülatiflere ihtiyaç duyduklarını ifade etmişlerdir. Bununla birlikte, öğretmenlerin hizmet içi eğitim alma durumlarına göre manipülatif kullanma ile ilgili tutumları arasında manidar bir fark saptanmamıştır (t=.503, p>.05). Ortaokul matematik öğretmenlerinin görev yeri ve kıdem yılı değişkenlerinin ortaokul matematik öğretmenlerinin manipülatif ile ilgili tutumlarını etkileyen bir faktör olarak bulunmamıştır (=.667; p>.05)
Anahtar Kelime:

Investigation of Attitudes and Needs of Manipulative Use of Middle School Mathematics Teachers

Öz:
In this study, it is aimed to investigate the attitudes of middle school mathematics teachers regarding concrete and virtual manipulative use in terms of different variables and also to determine their needs related to manipulative use. The research method of the study is the survey model. Participants consisted of 152 middle school mathematics teachers working in different provinces. In order to determine the attitudes of the teachers towards manipulative use, Attitude towards Manipulative Use in Mathematics Courses (ATMUMC) scale was used. The scale has a single factor structure consisting of five items. Data were analyzed by descriptive and meaningful statistics. Normal analysis of the data was performed by making normality analysis. For this reason, t test (t test for independent samples), F test (two-factor ANOVA for independent samples) were searched for problem sentences. As a result of the analyses, 65.8% of teachers stated that they used manipulative. Teachers in the subject of the most Numbers and Operations- Integers and Fractions (30.2%), then in the field of Geometry and Measurement learning - Geometrical Objects (24.6%) and Algebra – Equation (8.7%) stated that they needed concrete and virtual manipulatives. In additon, there was no significant difference between the attitudes of the teachers regarding the use of manipulative according to their in-service training status (t = .503, p> .05). It was not found that middle school mathematics teachers' place of duty and seniority year variables with the middle school mathematics teachers' attitudes towards manipulative (=.667; p>.05)
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇETIN H, AYDIN S, yazar m (2019). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. , 1179 - 1200. 10.26466/opus.525024
Chicago ÇETIN HATICE,AYDIN SERHAT,yazar murat ibrahim Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. (2019): 1179 - 1200. 10.26466/opus.525024
MLA ÇETIN HATICE,AYDIN SERHAT,yazar murat ibrahim Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. , 2019, ss.1179 - 1200. 10.26466/opus.525024
AMA ÇETIN H,AYDIN S,yazar m Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. . 2019; 1179 - 1200. 10.26466/opus.525024
Vancouver ÇETIN H,AYDIN S,yazar m Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. . 2019; 1179 - 1200. 10.26466/opus.525024
IEEE ÇETIN H,AYDIN S,yazar m "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi." , ss.1179 - 1200, 2019. 10.26466/opus.525024
ISNAD ÇETIN, HATICE vd. "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi". (2019), 1179-1200. https://doi.org/10.26466/opus.525024
APA ÇETIN H, AYDIN S, yazar m (2019). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(17), 1179 - 1200. 10.26466/opus.525024
Chicago ÇETIN HATICE,AYDIN SERHAT,yazar murat ibrahim Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 10, no.17 (2019): 1179 - 1200. 10.26466/opus.525024
MLA ÇETIN HATICE,AYDIN SERHAT,yazar murat ibrahim Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol.10, no.17, 2019, ss.1179 - 1200. 10.26466/opus.525024
AMA ÇETIN H,AYDIN S,yazar m Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2019; 10(17): 1179 - 1200. 10.26466/opus.525024
Vancouver ÇETIN H,AYDIN S,yazar m Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2019; 10(17): 1179 - 1200. 10.26466/opus.525024
IEEE ÇETIN H,AYDIN S,yazar m "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi." OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 10, ss.1179 - 1200, 2019. 10.26466/opus.525024
ISNAD ÇETIN, HATICE vd. "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Manipülatif Kullanımına İlişkin Tutumlarının ve İhtiyaçlarının İncelenmesi". OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 10/17 (2019), 1179-1200. https://doi.org/10.26466/opus.525024