Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 33 - 47 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17679/inuefd.389635 İndeks Tarihi: 04-12-2020

Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler

Öz:
Bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönemdeki 5 yaş grubu çocukların mutlulukkavramını nasıl betimlediklerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kıbrıs’ınLefkoşa ilinde bulunan okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5 yaş grubu 52 kız48 erkek olmak üzere 100 çocuk oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırmayöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada verilerçocuklarla bireysel olarak çalışılarak ve sorular yüz yüze sorularak elde edilmiştir.Sorulacak olan sorular araştırmacılar tarafından taslak olarak hazırlanarak MutlulukKavramı Soru Formu oluşturulmuş ve bu sorular için beş alan uzmanından görüşalınmıştır. Önerilere göre düzenlenen form 10 çocuğa pilot olarak uygulanmış, gelendönütler doğrultusunda da gerekli düzeltmeler yapılarak form son şeklini almıştır.Formun geçerliği uzman görüşüne başvurularak sağlanmıştır Araştırma kapsamındaçocuklara şu sorular sorulmuştur: “Mutluluk nedir?”, “Mutluluk nereden gelir?”,“İnsanlar nasıl mutlu olur?”, “Mutlu olmamız neden önemlidir?”, “Mutluluk için bir aletyapabilseydin bu nasıl bir alet olurdu?”. Çalışmaya katılan çocukların sorulan sorularailişkin açıklama ve ifadeleri nitel veri analiz çeşitlerinden içerik analizine tabitutulmuştur ve çıkan sonuçlara göre kodlama yapılarak tablolaştırılmıştır. Çalışmasonucunda, mutluluk kavramı ile ilgili olarak çocukların daha çok yakından bildiği,deneyim yaşadığı nesne, kişi, durum, olay ve deneyimlerden yola çıkarak, kendilerinitemel alarak ve kavramı somutlaştırarak betimlerde bulunduğu ifade edilebilir.
Anahtar Kelime:

Descriptions About the Concept of Happiness In Pre-School Period

Öz:
The aim of this study is to examine how five-year-old preschool children describe the concept of happiness. The study group of the study consisted of 100 children, 52 girls and 48 boys, who were continuing to pre-school education institutions in the Nicosia province of North Cyprus. Within the scope of the research, the following questions were asked to children: "What is happiness?", "Where does happiness come from?", "How happy are people?", "Why is it important to be happy?" , “What kind of instrument would you be able to make a tool for happiness ?”As a result of the study, it can be said that the children depicted by means of objects, persons, situations, events and experiences that they know more closely, based on themselves and concretizing the concept of happiness.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA koçak n, yavşan c, çenber e, durmaz a (2020). Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler. , 33 - 47. 10.17679/inuefd.389635
Chicago koçak nurcan,yavşan cemile,çenber ebru,durmaz atiye Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler. (2020): 33 - 47. 10.17679/inuefd.389635
MLA koçak nurcan,yavşan cemile,çenber ebru,durmaz atiye Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler. , 2020, ss.33 - 47. 10.17679/inuefd.389635
AMA koçak n,yavşan c,çenber e,durmaz a Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler. . 2020; 33 - 47. 10.17679/inuefd.389635
Vancouver koçak n,yavşan c,çenber e,durmaz a Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler. . 2020; 33 - 47. 10.17679/inuefd.389635
IEEE koçak n,yavşan c,çenber e,durmaz a "Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler." , ss.33 - 47, 2020. 10.17679/inuefd.389635
ISNAD koçak, nurcan vd. "Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler". (2020), 33-47. https://doi.org/10.17679/inuefd.389635
APA koçak n, yavşan c, çenber e, durmaz a (2020). Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 33 - 47. 10.17679/inuefd.389635
Chicago koçak nurcan,yavşan cemile,çenber ebru,durmaz atiye Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.1 (2020): 33 - 47. 10.17679/inuefd.389635
MLA koçak nurcan,yavşan cemile,çenber ebru,durmaz atiye Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.1, 2020, ss.33 - 47. 10.17679/inuefd.389635
AMA koçak n,yavşan c,çenber e,durmaz a Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 33 - 47. 10.17679/inuefd.389635
Vancouver koçak n,yavşan c,çenber e,durmaz a Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 33 - 47. 10.17679/inuefd.389635
IEEE koçak n,yavşan c,çenber e,durmaz a "Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.33 - 47, 2020. 10.17679/inuefd.389635
ISNAD koçak, nurcan vd. "Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (2020), 33-47. https://doi.org/10.17679/inuefd.389635