Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi

Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 138 - 155 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17679/inuefd.461240 İndeks Tarihi: 04-12-2020

Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi

Öz:
Lütfen 200-250 sözcükten oluşan özetinizi buraya ekleyiniz. Özette araştırmanınamacı, katılımcılar, veri toplama araçları, verilerin analizi ve araştırmanızın çarpıcıbulgularına yer veriniz. Lütfen 200-250 sözcükten oluşan özetinizi buraya ekleyiniz.Özette araştırmanın amacı, katılımcılar, veri toplama araçları, verilerin analizi vearaştırmanızın çarpıcı bulgularına yer veriniz. Lütfen 200-250 sözcükten oluşanözetinizi buraya ekleyiniz. Özette araştırmanın amacı, katılımcılar, veri toplamaaraçları, verilerin analizi ve araştırmanızın çarpıcı bulgularına yer veriniz. Lütfen 200-250 sözcükten oluşan özetinizi buraya ekleyiniz. Özette araştırmanın amacı,katılımcılar, veri toplama araçları, verilerin analizi ve araştırmanızın çarpıcıbulgularına yer veriniz. Lütfen 200-250 sözcükten oluşan özetinizi buraya ekleyiniz.Özette araştırmanın amacı, katılımcılar, veri toplama araçları, verilerin analizi vearaştırmanızın çarpıcı bulgularına yer veriniz. Lütfen 200-250 sözcükten oluşanözetinizi buraya ekleyiniz. Özette araştırmanın amacı, katılımcılar, veri toplamaaraçları, verilerin analizi ve araştırmanızın çarpıcı bulgularına yer veriniz. Lütfen 200-250 sözcükten oluşan özetinizi buraya ekleyiniz. Özette araştırmanın amacı,katılımcılar, veri toplama araçları, verilerin analizi ve araştırmanızın çarpıcıbulgularına yer veriniz. Lütfen 200-250 sözcükten oluşan özetinizi buraya ekleyiniz.Özette araştırmanın amacı, katılımcılar, veri toplama araçları, verilerin analizi vearaştırmanızın çarpıcı bulgularına yer veriniz. Lütfen 200-250 sözcükten oluşanözetinizi buraya ekleyiniz. Özette araştırmanın amacı, katılımcılar, veri toplamaaraçları, verilerin analizi ve araştırmanızın çarpıcı bulgularına yer veriniz
Anahtar Kelime:

Examination of Chemistry Teachers’ Knowledge of Curriculum in the Context of Physical and Chemical Changes Based on Pedagogical Content Knowledge

Öz:
Pedagogical content knowledge (PCK) is a teachers’ knowledge about teaching something and has different sub-components. One of them is knowledge of the curriculum which is also the focus of this research. The purpose of this research is to examine the experienced chemistry teachers’ knowledge of curriculum in the context of ninth grade chemistry curriculum. The research was designed according to the case study model and participants were four experienced chemistry teachers with different teaching experiences. Data were collected through observation, interview, and lesson plans and then analyzed according to the content analysis. At the end of the research, it can be said that the participants were partially aware of the philosophy of the ninth-grade chemistry curriculum. Half of them expressed that the aim of the curriculum was establishing a relationship between daily life and chemistry concepts while the rest of them perceived the philosophy as an entrance to chemistry. Additionally, when the participants were asked to determine the acquisitions and explanations of physical and chemical changes (PCC) topic, only one teacher has written the acquisition placed in the chemistry curriculum of the ninth class. Two of the teachers have written an acquisition instead of taking the curriculum into consideration. At last, with the aim of deciding what extent the participants’ teaching of PCC represented the acquisitions which they wrote to the lesson plans, participants were observed. It can be conveniently said that the participants performed in the light of these acquisitions and objectives.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akaygün, S., Elmas, R., Kara, H., Karataş, F. & Yıldırım, G. (2016). Fen lisesi kimya öğretmenlerinden bir yansıtma: güncellenen kimya öğretim programı ile ilgili görüşler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 737-770.
  • Alsubaie, M. A. (2016). Curriculum development: teacher involvement in curriculum development. Journal of Education and Practice, 7(9), 106-107.
  • Ariav, T. (1991). Growth in teachers’ curriculum knowledge through the process of curriculum analysis. Journal of Curriculum and Supervision, 6(3), 183-200.
  • Arzi, H. J. & White, R. T. (2008). Change in teachers’ knowledge of subject matter: A 17-year longitudinal study. Science Education, 92(2), 221-251.
  • Ayas, A., Çepni, S. & Akdeniz, A. R. (1993). Development of the Turkish secondary science curriculum. International Science Education, 77(4), 433-440.
  • Bindernagel, J. A. & Eilks, I. (2009). Evaluating roadmaps to portray and develop chemistry teachers’ PCK about curricular structures concerning submicroscopic models. Chemistry Education Research and Practice, 10(2), 77-85.
  • Chan, D. W. (2003). “Learning to teach” and teacher development: insights from the narrative therapy approach. Educational Research Journal, 18(1), 1-16.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge
  • Cohen, R. & Yarden, A. (2009). Experienced junior-high-school teachers’ PCK in light of a curriculum change: “The cell is to be studied longitudinally”. Research in Science Education, 39(1), 131-155.
  • Creswell, J.W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (3. Baskıdan Çeviri). (Çeviri Editörleri: M. Bütün & S. B. Demir). Ankara: Siyasal Yayın Dağıtım.
  • Demir, E., Gacanoğlu, Ş. & Nakiboğlu, C. (2017). 2013 Kimya Dersi Öğretim Programı’na Yönelik Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda 2017 Kimya Dersi Öğretim Programı’nın Değerlendirilmesi. Journal of Turkish Chemical Society Section: C, 2(2), 135-184.
  • Demircioğlu, H., Demircioğlu, G., Ayas, A. & Kongur, S. (2012). Onuncu sınıf öğrencilerinin fiziksel ve kimyasal değişme kavramları ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerinin karşılaştırılması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 162-181.
  • Demircioğlu, H., Dinç, M. & Çalık, M. (2013). The effect of storylines embedded within context-based learning approach on grade 6 students' understanding of 'physical and chemical change' concepts. Journal of Baltic Science Education, 12(5), 682-691.
  • Denzin, N. K. and Lincoln, Y. S. (Eds.). (2005). The sage handbook of qualitative research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Doyle, W. and Carter, K. (2003). Narrative and learning to teach: Implications for teacher-education curriculum. Journal of Curriculum Studies, 35(2), 129-137.
  • Eilks, I., Moelleing, J. & Valanides, N. (2007). Seventh grade students' understanding of chemical reactions: reflections from an action research interview study. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 3(4), 271-286.
  • Erol, N. (2016). Orta öğretim öğrencilerin kimyasal ve fiziksel değişmelerle ilgili yanlış kavramalarının incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Geban, Ö. & Bayır, G. (2000). Effect of conceptual approach on students' understanding of chemical change and conservation of matter. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 79-84.
  • Feyzioğlu, B. (2014). Dokuzuncu sınıf kimya dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri: Aydın ili örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 231-260.
  • Fraenkel, J.R. and Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
  • Friedrichsen, P. J., Abell, S. K., Pareja, E. M., Brown, P. L., Lankford, D. M. & Volkmann, M. J. (2009). Does teaching experience matter? Examining biology teachers’ prior knowledge for teaching in an alternative certification program. Journal of Research in Science Teaching, 46(4), 357-383.
  • Gay, L. R. & Airasian, P. W. (2000). Educational research: Competencies for analysis and application. Upper Saddle River, N.J: Merrill.
  • Handler, B. (2010). Teacher as Curriculum Leader: A consideration of the appropriateness of that role assignment to classroom-based practitioners. International Journal of Teacher Leadership, 3(3), 32- 42.
  • İzci, E. & Eroğlu, M. (2018). Yenilenen 9. Sınıf kimya dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 14-35.
  • Johnson, P. (2000). Developing students’ understanding of chemical change: what should we be teaching. Chemistry Education: Research and Practice, 1(1), 77-90.
  • Küçükahmet, L. (2006). Öğretimde planlama ve değerlendirme (18. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Magnusson, S., Krajcik, J. & Borko, H. (1999). Nature, sources and development of pedagogical content knowledge for science teaching. In J. Gess-Newsome & N. G. Lederman (Eds.), Examining pedagogical content knowledge: The construct and its implications for science education (pp. 95-132). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic.
  • Marco-Bujosa, L., McNeill, K. L., González-Howard, M. & Loper, S. (2017). An exploration of teacher learning from an educative reform-oriented curriculum: Case studies of teacher curriculum use. Journal of Research in Science Teaching, 54(2), 141-168.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2013). Ortaöğretim 9. sınıf kimya dersi öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2018). Ortaöğretim 9. sınıf kimya dersi öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Nakiboğlu, C. & Erol, N. (2017). Deneyimli kimya öğretmenlerinin fiziksel ve kimyasal değişimler konusunun öğretimi ile ilgili düşünceleri. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 33-45.
  • Nargund-Joshi, V., Rogers, M. A. P. & Akerson, V. L. (2011). Exploring Indian secondary teachers’ orientations and practice for teaching science in an era of reform. Journal of Research in Science Teaching, 48(6), 634-647.
  • Öztekin, A. & Er, K. O. (2014). Ortaöğretim 10.Sınıf Kimya Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 8(1), 128-152.
  • Pajares, M. F. (1992). Teachers’ beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct. Review of Educational Research, 62(3), 307-332.
  • Park, S. & Oliver, J. S. (2008b). Revisiting the conceptualisation of pedagogical content knowledge (PCK): PCK as a tool to understand teachers as professionals. Research in Science Education, 38(3), 261-284
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Shulman, L. (1986). Those who understand: knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4- 14.
  • Stavridou, H. & Solomonidou, C. (1998). Conceptual Reorganization and the construction of the chemical change concept during secondary education. International Journal of Science Education, 20(2), 205- 221.
  • Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (2nd ed.). Thousand Oaks,CA: Sage.
  • Şen, A. Z., & Nakiboğlu, C. (2016). Deneyimli kimya öğretmenlerinin “Yanlış Kavrama” ile ilgili alan eğitimi bilgilerinin incelenmesi . Journal of Turkish Chemical Society, Section C: Chemistry Education, 1(2), 75–104.
  • Tsaparlis, G. (2003). Chemical phenomena versus chemical reactions: do students make the connection? Chemistry Education Research and Practice, 4, 31-43.
  • Demircioğlu, G., Aslan, A. ve Yadigaroğlu, M., (2015). Yenilenen kimya dersi öğretim programının öğretmen görüşleri ile destekli analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 135-146.
  • Yaşar, M.D. (2012). 9. sınıf kimya öğretim programındaki yapılandırmacılığa dayalı öğelerin öğretmenler tarafından algılanışı ve uygulamasına yönelik bir inceleme: Erzurum örneği (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yaşar, M. D. & Sözbilir, M. (2012). 9. sınıf kimya dersi öğretim programındaki yapılandırmacılığa dayalı öğelerin öğretmenler tarafından uygulamaya yansıtılması. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(7), 789-807.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, T & Canpolat, N. (2013). Kimya öğretmenlerinin ortaöğretim kimya öğretim programının uygulanabilirliği hakkındaki görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 43, 236-252.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: design and methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. İletişim/Correspond
APA Şen A, Nakiboğlu C (2020). Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi. , 138 - 155. 10.17679/inuefd.461240
Chicago Şen Ayşe Zeynep,Nakiboğlu Canan Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi. (2020): 138 - 155. 10.17679/inuefd.461240
MLA Şen Ayşe Zeynep,Nakiboğlu Canan Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi. , 2020, ss.138 - 155. 10.17679/inuefd.461240
AMA Şen A,Nakiboğlu C Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi. . 2020; 138 - 155. 10.17679/inuefd.461240
Vancouver Şen A,Nakiboğlu C Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi. . 2020; 138 - 155. 10.17679/inuefd.461240
IEEE Şen A,Nakiboğlu C "Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi." , ss.138 - 155, 2020. 10.17679/inuefd.461240
ISNAD Şen, Ayşe Zeynep - Nakiboğlu, Canan. "Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi". (2020), 138-155. https://doi.org/10.17679/inuefd.461240
APA Şen A, Nakiboğlu C (2020). Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 138 - 155. 10.17679/inuefd.461240
Chicago Şen Ayşe Zeynep,Nakiboğlu Canan Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.1 (2020): 138 - 155. 10.17679/inuefd.461240
MLA Şen Ayşe Zeynep,Nakiboğlu Canan Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.1, 2020, ss.138 - 155. 10.17679/inuefd.461240
AMA Şen A,Nakiboğlu C Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 138 - 155. 10.17679/inuefd.461240
Vancouver Şen A,Nakiboğlu C Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 138 - 155. 10.17679/inuefd.461240
IEEE Şen A,Nakiboğlu C "Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.138 - 155, 2020. 10.17679/inuefd.461240
ISNAD Şen, Ayşe Zeynep - Nakiboğlu, Canan. "Kimya Öğretmenlerinin Alan Eğitimi Bilgisi Temelinde Öğretim Programı Bilgilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Konusu Kapsamında İncelenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (2020), 138-155. https://doi.org/10.17679/inuefd.461240