Yıl: 2019 Cilt: 15 Sayı: 28 Sayfa Aralığı: 122 - 137 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.14744/tasarimkuram.2019.59454 İndeks Tarihi: 05-12-2020

Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude

Öz:
The museum projects designed by LeCorbusier give the impression of beingexamples of a single template. Between1930 and 1965 he countlessly proposed histypical museum for different locations andplaced it into his urban plans, in addition tothree realized museums. In this paper, theunusual number of the appearance of themuseum template will be pointed out, andthe importance of his museum for hisarchitecture as a critical stance will beexpressed.The main reason for this persistence can befound in his unique perspective on themuseum. According to him, a museumshould represent its own time by growing astime passes, so that new artifacts from thepresent can be added. The infinite growthbrings forth the spiral shape as a reference tonature; the elasticity required for the growthpaves the way for standardization; thepreference of an anti-hierarchic arrangementleads to plan libre, and the open-planintroduces a fluent, total space with multiplevistas. His template redefined the museumconception through the features ofexpansion, standardization, spatial flow, andthe existence of various perspectives for theobserver, all of which in turn reflect hispersonal vision. It is an original definition ofthe function of the museum expressing hiscritical attitude as an architect. What liesbehind the importance given to his museumidea is that he completely redefined thefunction of the building type by criticizingthe traditional understanding of the museum.
Anahtar Kelime:

-

Öz:
Le Corbusier’nin farklı dönemlerde tasarladığı müze yapıları aralarındaki şaşırtıcı benzerlikler nedeniyle aynı şablondan çıkmış oldukları izlenimini verir. 1930’dan 1965’e kadar bu şablona uygun tasarımların, gerçekleştirdiği üç müzeye ek olarak çeşitli vesilelerle yeniden tasarlandığı, kent planlarına yerleştirildiği ve yazışmalarda pek çok müşteriye sunulduğu gözlemlenebilir. Bu makalede müze şablonun LE Corbusier’nin çalışmaları arasında alışmadık sıklıkta belirdiği ortaya konacak ve müzesinin eleştirel bir tavır olarak mimarlığı açısından taşıdığı öneme dikkat çekilecektir Le Corbusier’nin kendi tasarımını dikkat çekici bir şekilde tekrar etmesinin ardında müzeye yönelik kendine özgü bakış açısı yatar. Müze kendi çağını temsil etmelidir. Böylesi bir müzenin içindeki eserler asla tamamlanmayacak, zaman geçtikçe yeni nesneleri içerme gerekecektir. Dolayısıyla Le Corbusier müzesinin şimdiki zamana verdiği önemin bir göstergesi olarak sürekli büyümesini öngörür. Büyüme fikrinin doğal göndermeleri yapının genel görünümünü bir spirale büründürür; büyümenin gerektirdiği esneklik standardizasyona yönlendirir; nesnelerin anti-hiyerarşik yerleşimi serbest bir planı gerekli kılar ve serbest planın olanakları çok bakış açılı serbest bir mekan akışına kapı aralar. Corbusier’nin tasarımı, büyüme, standardizasyon, mekânsal akış ve çeşitli bakış açılarının mümkün olmasışeklinde sıralanabilecek özelliklerle müze kavramını yeniden yorumlamıştır ve bir şablon olarak tüm müze projelerinde belirleyici olmuştur. Dolayısıyla sonsuza kadar büyüyen müze, kendi özelliklerini somut örneklere yansıtan ve tüm tekil projelerin kaynağını oluşturan bir fikirdir. Bu şablonun altında yeniden tanımladığı müze işlevi yatar ve Le Corbusier’nin müzesi mimarın eleştirel tavrının bir ifadesine dönüşür. Müzenin Le Corbusier için büyük önem taşımasının ardında geleneksel müze kavrayışını eleştirerek yapı tipinin işlevinin yeniden tanımlanması yatar.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bohman, J. (2016) Critical Theory, The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2016 Edition), Edward N. Zalta (ed.), URL = <https:// plato.stanford.edu/archives/fall2016/entries/ critical-theory/>.
  • Boyer, M.C. (2011) Le Corbusier, Homme de Lettres, Princeton Architectural Press, New York.
  • Chin, I. (2015) Le Corbusier’s Musée à croissance illimitée: A Limitless Diagram for Museology, Le Corbusier, 50 years later, Polytechnic University of Valencia, Valencia.
  • Cohen, J.L. (2012) Architecture and the Museum: A Troubled Relationship,” Cahiers d’Art (1).
  • Colomina, B. (2009) The Endless Museum: Le Corbusier and Mies van der Rohe, Log, (15), 55-68.
  • Curtis, W. J. .R. (1986) Le Corbusier Ideas and Forms, Phaidon, Hong Kong.
  • Hoesterey, I. (1991) Zeitgeist in Babel: The Postmodernist Controversy, Indiana University Press. Le Corbusier - Oeuvre complète v1-8, (2006), Birkhäuser, Germany.
  • Le Corbusier Expose (2011) Silvina Editorale, Milan.
  • Le Corbusier (1925) L’Art décoratif d’aujourd’hui, Éditions Crès, Paris.
  • Le Corbusier (2010) Centre International d’Art, Le Corbusier Plans v1-16 Echelle-1 & FLC, Tokyo.
  • Horkhaeimer, M. (1982) [1972] Critical Theory, Seabury Press, New York.
  • Maak, N. (2011) Le Corbusier: The Architect on the Beach, Munich.
  • Mory, P. (2013) Le Corbusier’s Secret Laboratory, from Painting to Architecture, ed. Jean-Louis Cohen with Staffan Ahrenberg, Hatje Cantz Verlag, 257-274.
  • Moulis, A. (2002a) Drawing experience: Le Corbusier’s spiral museum projects, PhD Thesis, School of Geography, Planning and Architecture, The University of Queensland.
  • Moulis, A. (2002b) Le Corbusier, the museum projects and the spiral figured plan, Celebrating Chandigarh, ed. by Takhar J., Mapin publishing, Ahmedabad.
  • O’byrne, C. (2010a) Musée et Lotissement Delaunay, Le Corbusier Plans v1-16, Echelle-1 & FLC, Tokyo.
  • O’byrne, C. (2010b) Musée du XXe siècle, Le Corbusier Plans v1-16, Echelle-1 & FLC, Tokyo.
  • Paskins, J. (2016) Paris Under Construction: Building Sites and Urban Transformation in the 1960, Routledge.
  • Samuel, F. (2010) Le Corbusier and the Architectural Promenade, Birkhauser.
  • Von Moos, S. (1971) Le Corbusier l’architecte et son myhte, Horizons de France, Paris.
  • Von Moos, S. (2009) Le Corbusier: Elements of a Synthesis, nai 010, Rotterdam.
  • Weber, N. F. (2008) Le Corbusier: A Life, Knopf Publishing House.
  • Zaknic, I. (2010) Musée du XXe Siècle, Le Corbusier Plans v1-16 Echelle-1 & Fondation Le Corbusier, Tokyo.
APA DUYAN E (2019). Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude. , 122 - 137. 10.14744/tasarimkuram.2019.59454
Chicago DUYAN Efe Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude. (2019): 122 - 137. 10.14744/tasarimkuram.2019.59454
MLA DUYAN Efe Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude. , 2019, ss.122 - 137. 10.14744/tasarimkuram.2019.59454
AMA DUYAN E Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude. . 2019; 122 - 137. 10.14744/tasarimkuram.2019.59454
Vancouver DUYAN E Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude. . 2019; 122 - 137. 10.14744/tasarimkuram.2019.59454
IEEE DUYAN E "Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude." , ss.122 - 137, 2019. 10.14744/tasarimkuram.2019.59454
ISNAD DUYAN, Efe. "Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude". (2019), 122-137. https://doi.org/10.14744/tasarimkuram.2019.59454
APA DUYAN E (2019). Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude. Tasarım+Kuram, 15(28), 122 - 137. 10.14744/tasarimkuram.2019.59454
Chicago DUYAN Efe Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude. Tasarım+Kuram 15, no.28 (2019): 122 - 137. 10.14744/tasarimkuram.2019.59454
MLA DUYAN Efe Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude. Tasarım+Kuram, vol.15, no.28, 2019, ss.122 - 137. 10.14744/tasarimkuram.2019.59454
AMA DUYAN E Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude. Tasarım+Kuram. 2019; 15(28): 122 - 137. 10.14744/tasarimkuram.2019.59454
Vancouver DUYAN E Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude. Tasarım+Kuram. 2019; 15(28): 122 - 137. 10.14744/tasarimkuram.2019.59454
IEEE DUYAN E "Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude." Tasarım+Kuram, 15, ss.122 - 137, 2019. 10.14744/tasarimkuram.2019.59454
ISNAD DUYAN, Efe. "Le Corbusier’s Museum as a Critical Attitude". Tasarım+Kuram 15/28 (2019), 122-137. https://doi.org/10.14744/tasarimkuram.2019.59454