Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 225 - 240 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17679/inuefd.509492 İndeks Tarihi: 05-12-2020

Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sosyal medya üzerinden kendilerini açmadavranışlarının, öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Bu amaç doğrultusundaaraştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmakapsamında 2018–2019 eğitim öğretim yılında, farklı kademelerde görev yapan 18öğretmen, araştırmanın katılımcıları olarak belirlenmiştir. Verilerin toplanmasıamacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen üç soruluk yarı yapılandırılmış görüşmeformu oluşturulmuş ve araştırmanın alt problemleri doğrultusunda veriler,katılımcılarla yapılan görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin içerikanalizleri sonucunda, öğretmenlerin sosyal medyada yapmış oldukları akademikiçerikli, kişisel ve özel bilgiler içeren, eğlenceli, sosyal içerikli ve güncel konularla ilgilipaylaşımlar ve etkileşimler yoluyla öğrencilerine kendilerini açtıkları bulunmuştur.Öğretmenlerin, duyuru ve bilgilendirme yapma, iletişimi güçlendirme, katılımınartması ve içeriğin daha anlaşılır olması gerekçeleri ile kendilerini sosyal medyaüzerinden öğrencilerine açtıkları ve öğretmenlerin sosyal medya üzerindenkendilerini açmaları sonucunda, öğrencilerin olumlu duyuşsal öğrenmeler edindiği,derse katılımlarının arttığı, içeriğin daha anlaşılır olduğu ve öğrencilerin akademikbaşarılarının arttığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmenlerin sosyal medya üzerindenkendilerini öğrencilerine açmalarının öğrencilerin sınıf içi performanslarına olumluetkilerinin de olduğu sonucuna ulaşılmıştır
Anahtar Kelime:

The Examination of Teachers’ Opinions about Self-Disclosure of Themselves on Social Media

Öz:
The aim of this study is to examine teachers' self-disclosure behaviors through social media according to their opinions. For this purpose, the phenomenological pattern of qualitative research design was used in the research. In the scope of the research, 18 teachers working at different levels in the 2018-2019 academic years were identified as the participants of the study. A semi-structured interview form with three questions was developed by the researcher to collect data and in line with the sub-problems of the study; data were collected through interviews with the participants. As a result of content analysis of the data obtained, It was found that the teachers disclose themselves to their students through their academic content, personal and private information, funny, social and current topics they share on social media. It has been revealed that teachers disclose themselves to social media students on the grounds that they make announcements and information, strengthen communication, increase participation and make the content more understandable. As a result of the teachers disclosing themselves through social media, it was revealed that the students got positive affective learning, increased their participation in the class, made the content more understandable and the students' academic achievement increased. In addition, it has been concluded that teachers’ disclosing themselves to their students through social media have positive effects on students' classroom performance.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abramova, O., Wagner, A., Krasnova, H., & Buxmann, P. (2017). Understanding self-disclosure on social networking sites- A literature review. in Proceedings of Americas Conference of Information Systems.
  • Akiti, L. (2012). Facebook off limits: Protecting teachers' private speech on social networking sites. Val. UL Rev. 47(1). 119–167.
  • Akkoyunlu, B., Dağhan, G., ve Erdem, M. (2015). Teacher's professional perception as a predictor of teacherstudent friendship in Facebook: A scale development study. International Online Journal of Educational Sciences. 7(1). 242–259.
  • Al-Rahmi, W., & Othman, M. (2013). The impact of social media use on academic performance among university students: A pilot study. Journal of information systems research and innovation, 4(12), 1- 10.
  • Atkins, A. (2010). It’s complicated: Using Facebook to create emotional connections in student-professor relationships. The Journal of the Assembly for Expanded Perspectives on Learning. 16(1). 79–89.
  • Bridges, L. M. (2009). Face-to-face on Facebook: students are there... should we be? In R. J. LAckie& V. B. Cvetkovic (Eds.), Teaching generation M: A handbook for librarians and educators (pp. 125–136). New York: Neal-Schuman Publishers.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cayanus, J. L. (2004). Effective instructional practice: Using teacher self- disclosure as an instructional tool. Communication Teacher, 18(1), 6-9.
  • Cayanus, J. L., & Martin, M. M. (2008). Teacher self-disclosure: Amount, relevance, and negativity. Communication Quarterly, 56(3), 325-341.
  • Cayanus, J. L., Martin, M. M., & Goodboy, A. K. (2009). The relation between teacher self-disclosure and student motives to communicate. Communication Research Reports, 26(2), 105-113.
  • Choi, Y. H., & Bazarova, N. N. (2014). Self-disclosure characteristics and motivations in social media: Extending the functional model to multiple social network sites. Human Communication Research, 41(4), 1-21.
  • Coffelt, T., Strayhorn, J., & Davidson Tillson, L. (2014). Perceptions of teachers' disclosures on Facebook and their impact on credibility. Kentucky Journal of Communication, 33(2), 25.
  • Couillard, C. (2009). Facebook: The pros and cons of use in education. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Wisconsin-Stout, US.
  • Creswell, J. W. (2015). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir, Çev. Ed.). Ankara: Siyasal Yayınevi.
  • Cakmak, F., & Arap, B. (2013). Teachers‘ perceptions of the appropriateness of teacher self-disclosure: a case study from Turkey. Journal of Teacher Education and Educators, 2(2), 275-288.
  • Dearbone, R. (2014). Relational Development, Self-disclosure, and invasion of privacy: College students and teachers as Facebook friends. Masters Theses & Specialist Projects. Paper 1349.
  • Derlega, V. J., Metts, S., Petronio, S., & Margulis, S. T. (1993). Sage series on close relationships. Selfdisclosure. Thousand Oaks, CA, US: Sage Publications, Inc.
  • Eke, Helen N. Miss; Omekwu, Charles Obiora Prof; and Odoh, Jennifer Nneka Miss (2014). The use of social networking sites among the undergraduate students of University of Nigeria, Nsukka. Library Philosophy and Practice (e-journal). 1195–1221.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Elmi, A. H., Iahad, N. A., & Ahmed, A. A. (2012). Factors influence self- disclosure amount in Social Networking Sites (SNSs). Journal of Research and Innovation in Information Systems, 2, 43-50.
  • Farani, S. T., & Fatemi, A. H. (2014). The impact of teacher's self-disclosure on students' attitude towards language learning in a foreign language context. Theory & Practice in Language Studies, 4(11).
  • Ferreyra, N. E. D., & Schawel, J. (2016, March). Self-disclosure in Social Media: An Opportunity for SelfAdaptive Systems. In REFSQ Workshops.
  • Goldstein, G. S., & Benassi, V. A. (1994). The relation between teacher self-disclosure and student classroom participation. Teaching of psychology, 21(4), 212-217.
  • Ha, J., and Shin, D. H. (2014). Facebook in a standard college class: an alternative conduit for promoting teacher-student interaction. American Communication Journal. 16(1). 36–52.
  • Haeger, H., Wang, R., and Lorenz, A. (2014). Bridge or barrier: The impact of social media on engagement for first-generation college students. Presented at the American Educational Research Association annual conference, Philadelphia, PA
  • Hassan, S. S. S., and Landani, Z. M. (2015). The use of social networks sites (SNSs) among university students: How far do they learn. International Journal of Social Science and Humanity. 5(5). 436–439.
  • Helou, A. M., Rahim, Z. Z. A. and Oye, N. (2012). Students’ perceptions on social networking sites ınfluence on academic performance. International Journal of Social Networking and Virtual Communities. 1(1). 7–15.
  • Hosek, A. M., & Thompson, J. (2009). Communication privacy management and college instruction: Exploring the rules and boundaries that frame instructor private disclosures. Communication Education, 58(3), 327-349.
  • Kamnoetsin, T. (2014). Social media use: A critical analysis of Facebook's impact on collegiate EFL students' english writing in Thailand, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Seton Hall Üniversitesi, South Orange, New Jersey.
  • Kırksekiz, A. (2013). Sosyal ağlardan Facebook’un kullanımına ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Kuzu, E. B. (2014). Bilişim teknolojileri öğretmen adayları arasında çevrimiçi sosyal ağların öğretim amaçlı kullanımı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Lam, L. (2012). An innovative research on the usage of Facebook in the higher education context of Hong Kong. Electronic Journal of E-learning. 10(4). 378–386.
  • Lane, S. D. (2013). Social media & communication outcomes in higher ed. Academic Exchange Quarterly. 17(3).
  • Lane, S. D. and Lewis, T. N. (2013). The" digital divide", social media, and education-related outcomes. The Online Journal of New Horizons in Education. 3(2). 39–50.
  • Mazer, J. P., Murphy, R. E., & Simonds, C. J. (2007). I'll see you on “Facebook”: The effects of computermediated teacher self-disclosure on student motivation, affective learning, and classroom climate. Communication education, 56(1), 1-17.
APA Demir M (2020). Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. , 225 - 240. 10.17679/inuefd.509492
Chicago Demir Mustafa Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. (2020): 225 - 240. 10.17679/inuefd.509492
MLA Demir Mustafa Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. , 2020, ss.225 - 240. 10.17679/inuefd.509492
AMA Demir M Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. . 2020; 225 - 240. 10.17679/inuefd.509492
Vancouver Demir M Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. . 2020; 225 - 240. 10.17679/inuefd.509492
IEEE Demir M "Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi." , ss.225 - 240, 2020. 10.17679/inuefd.509492
ISNAD Demir, Mustafa. "Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi". (2020), 225-240. https://doi.org/10.17679/inuefd.509492
APA Demir M (2020). Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 225 - 240. 10.17679/inuefd.509492
Chicago Demir Mustafa Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.1 (2020): 225 - 240. 10.17679/inuefd.509492
MLA Demir Mustafa Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.1, 2020, ss.225 - 240. 10.17679/inuefd.509492
AMA Demir M Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 225 - 240. 10.17679/inuefd.509492
Vancouver Demir M Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 225 - 240. 10.17679/inuefd.509492
IEEE Demir M "Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.225 - 240, 2020. 10.17679/inuefd.509492
ISNAD Demir, Mustafa. "Öğretmenlerin Sosyal Medya Üzerinden Kendilerini Açmalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (2020), 225-240. https://doi.org/10.17679/inuefd.509492