Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi

Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 284 - 303 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17679/inuefd.526390 İndeks Tarihi: 05-12-2020

Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin siber güvenlik davranışları ve bilgigüvenliği farkındalıklarının incelenmesidir. Bu çalışmaya, Türkiye'de özel birüniversitede Eğitim ve Mühendislik Fakültesi'nde okuyan 88 öğrenci katılmıştır. Buçalışmada karma araştırma yöntemlerinden yakınsak paralel tasarım kullanılmıştır.Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklemler t-testi, tek yönlüvaryans analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin görüşlerininincelenmesinde tematik analiz kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda üniversiteöğrencilerinin internet çağının en önemli konularından biri olan kişisel siber güvenliğive bilgi güvenliğini sağlama konusundaki farkındalıklarının genel olarak yüksekolduğu görülmektedir. Ancak sonuçlar farkındalığı olmayan ya da çok düşük olanöğrencilerin olduğunu da göstermektedir. Bu durum bölümlere ya da sosyal medyahesabı sayısına göre farklılık göstermektedir. Öğrencilerin bu farkındalıklarınınartırılması amacıyla konuyla ilgili derslerin öğretim programlarına yerleştirilmesi,küçük yaşlardan itibaren öğrencilerin bu konularda bilgilendirilmesi, siber güvenliğisağlamanın öneminin farkında olmalarının sağlanması gerekmektedir. Sosyal medyauygulamalarıyla küçük yaşta tanışan öğrencilerin güvenliklerini sağlama konusundada farkındalıklarının artması hem bireysel hem de toplum gelişimi için önem arzetmektedir.
Anahtar Kelime:

Investigation of the Students’ Personal Cyber Security Behaviour and Information Security Awareness

Öz:
The aim of this study is to investigate cyber security behaviours and information security awareness of university students. In this study, 88 students participated in the Faculty of Education and Engineering at a private university in Turkey. Convergent parallel design is used in this study. Descriptive statistics, independent samples t-test, one-way analysis of variance and correlation analysis were used to analyze the quantitative data. Thematic analysis was used to examine students' views. As a result of this study, it is seen that the awareness of university students about providing personal cyber security and information security, which is one of the most important issues of the internet age, is generally high. However, the results show that there are students with little or no awareness. This issue varies according to the students’ departments or the number of their social media accounts. In order to increase the awareness of the students, it is necessary to place the related courses in the curriculum, to inform the students about these issues from a young age and to be aware of the importance of providing cyber security. Increasing the awareness of the students who meet at a very early age with social media is also important for both individual and community development
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Avcı Ü, Oruç O (2020). Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi. , 284 - 303. 10.17679/inuefd.526390
Chicago Avcı Ümmühan,Oruç Orçun Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi. (2020): 284 - 303. 10.17679/inuefd.526390
MLA Avcı Ümmühan,Oruç Orçun Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi. , 2020, ss.284 - 303. 10.17679/inuefd.526390
AMA Avcı Ü,Oruç O Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi. . 2020; 284 - 303. 10.17679/inuefd.526390
Vancouver Avcı Ü,Oruç O Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi. . 2020; 284 - 303. 10.17679/inuefd.526390
IEEE Avcı Ü,Oruç O "Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi." , ss.284 - 303, 2020. 10.17679/inuefd.526390
ISNAD Avcı, Ümmühan - Oruç, Orçun. "Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi". (2020), 284-303. https://doi.org/10.17679/inuefd.526390
APA Avcı Ü, Oruç O (2020). Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 284 - 303. 10.17679/inuefd.526390
Chicago Avcı Ümmühan,Oruç Orçun Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.1 (2020): 284 - 303. 10.17679/inuefd.526390
MLA Avcı Ümmühan,Oruç Orçun Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.1, 2020, ss.284 - 303. 10.17679/inuefd.526390
AMA Avcı Ü,Oruç O Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 284 - 303. 10.17679/inuefd.526390
Vancouver Avcı Ü,Oruç O Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 284 - 303. 10.17679/inuefd.526390
IEEE Avcı Ü,Oruç O "Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.284 - 303, 2020. 10.17679/inuefd.526390
ISNAD Avcı, Ümmühan - Oruç, Orçun. "Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Siber Güvenlik Davranışları ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının İncelenmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (2020), 284-303. https://doi.org/10.17679/inuefd.526390