Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 366 - 383 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17679/inuefd.554660 İndeks Tarihi: 05-12-2020

Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü

Öz:
Bu araştırmanın amacı, (a) üniversite öğrencilerinde algılanan stres, öznel iyi oluş vebenlik belirginliği arasındaki ilişkileri ve (b) benlik belirginliğinin algılanan stres veöznel iyi oluş (olumlu duygu, olumsuz duygu ve yaşam doyumu) arasında aracı rolüolup olmadığını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, bir devlet üniversitesininfarklı fakültelerinde öğrenim gören 281 kadın (%58.7) ve 198 erkek (%41.3) olmaküzere toplam 479 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada kolayulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Öncelikle bütün değişkenlere ilişkinbetimsel istatistikler hesaplanmış, değişkenler arası ilişkiler Pearson ÇarpımMomentler Korelasyon analizi kullanılarak belirlenmiştir. Aracılık analizleri Preacherve Hayes’in önerileri doğrultusunda gerçekleştirilmiştir. Dolaylı etkilerin anlamlılığınıincelemek için hem Sobel Z, hem de Preacher ve Hayes’in bootstrapping prosedürükullanılmıştır. Bu araştırmada 10000 bootstrap yapılarak bootstrap katsayısı ve güvenaralıkları belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre; algılanan stres ile öznel iyi oluş,olumlu duygu, olumsuz duygu ve yaşam doyumu arasında benlik belirginliğinin kısmiaracı rolü olduğu saptanmıştır. Benlik belirginliği, algılanan stresin öznel iyi oluş,olumlu duygu, olumsuz duygu ve yaşam doyumu üzerindeki etkisinin düşmesindeanlamlı bir etkiye sahiptir.
Anahtar Kelime:

The Mediatory Role of Self-Concept Clarity in The Relationship Between Stress and Subjective Well-Being in Young Adults

Öz:
The aim of this study is to examine (a) relationships between perceived stress, subjective well-being and self-concept clarity and (b) whether mediatory role of selfconcept clarity in the relationship between perceived stress and subjective well-being (positive emotion, negative emotion and life satisfaction) in university students. The study sample consisted of 479 university students, 281 female (58.7%) and 198 male (41.3%), studying in different faculties of a state university. Convenience sampling method was used in the research. Descriptive statistics for all variables were calculated first, and then inter-variable correlations were determined using Pearson Product-Moments Correlation analysis. Mediation analyses were conducted according to the recommendations of Preacher and Hayes. Both Sobel Z and Preacher and Hayes bootstrapping procedures were applied to analyze the significance of the indirect effects. In this study, the bootstrap coefficient and confidence intervals were determined by 10000 bootstrapping. According to the findings, it was determined that the self-concept clarity has a partial mediating role between stress and subjective well-being, positive emotion, negative emotion and life satisfaction. Self-concept clarity has a significant effect in reducing the effect of perceived stress on subjective well-being, positive emotion, negative emotion and life satisfaction.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adams, D. R., Meyers, S. A., & Beidas, R. S. (2016). The relationship between financial strain, perceived stress, psychological symptoms, and academic and social integration in undergraduate students. Journal of American College Health, 64(5), 362-370. doi: 10.1080/07448481.2016.1154559
  • Allgöwer, A., Wardle, J., & Steptoe, A. (2001). Depressive symptoms, social support, and personal health behaviors in young men and women. Health Psychology, 20(3), 223-227. doi: 10.1037/0278- 6133.20.3.223 380
  • Arnett, J. J. (2000). Emerging adulthood: A theory of development from the late teens through the twenties. American Psychologist, 55(5), 469-480. doi: 10.1037/0003-066X.55.5.469
  • Baker, R. W., McNeil, O. V., & Siryk, B. (1985). Expectation and reality in freshman adjustment to college. Journal of Counseling Psychology, 32(1), 94-103. doi: 10.1037/0022-0167.32.1.94
  • Baron, R. M., & Kenny, D. A. (1986). The moderator–mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of Personality and Social Psychology, 51(6), 1173-1182.
  • Baum, A. (1990). Stress, intrusive imagery, and chronic distress. Health Psychology, 9(6), 653-675. doi: 10.1037/0278-6133.9.6.653
  • Bigler, M., Neimeyer, G. J., & Brown, E. (2001). The divided self revisited: Effects of self-concept clarity and self-concept differentiation on psychological adjustment. Journal of Social and Clinical Psychology, 20, 396-415. doi: 10.1521/jscp.20.3.396.22302
  • Budak, S. (2000). Psikoloji sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Butzer, B., & Kuiper, N. A. (2006). Relationships between the frequency of social comparisons and selfconcept clarity, intolerance of uncertainty, anxiety, and depression. Personality and Individual Differences, 41(1), 167-176. doi: 10.1016/j.paid.2005.12.017
  • Campbell, J. D. (1990). Self-esteem and clarity of the self-concept. Journal of Personality and Social Psychology, 59(3), 538-549. doi: 10.1037/0022-3514.59.3.538
  • Campbell, J. D., Assanand, S., & Di Papula, A. (2003). The structure of the self-concept and its relation to psychological adjustment. Journal of Personality, 71(1), 115-140. doi: 10.1111/1467-6494.t01-1- 00002
  • Campbell, J. D., Trapnell, P. D., Heine, S. J., Katz, I. M., Lavallee, L. F., & Lehmann, D. R. (1996). Self-concept clarity: Measurement, personality correlates and cultural boundaries. Journal of Personality and Social Psychology, 70(1), 141–156. doi: 10.1037/0022-3514.70.1.141
  • Cohen, S., Kamarck, T., & Mermelstein, R. (1983). A global measure of perceived stress. Journal of Health and Social Behavior, 24(4), 385-396. doi: 10.2307/2136404
  • Çürükvelioğlu, E. (2012). Romantic relationship satisfaction in emerging adulthood: The role of self concept clarity and personal agency. Unpublished Master Thesis, Middle East Technical University, Ankara. http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Deci, E. L., Ryan, R. M., Schultz, P. P., & Niemiec, C. P. (2015). Being aware and functioning fully: Mindfulness and interest-taking within self-determination theory. In K. W. Brown, J. D. Creswell and R. M. Ryan (Eds.), Handbook of mindfulness: Theory, research, and practice (pp. 112–129). New York: Guilford.
  • De Cremer, D., & Sedikides, C. (2005). Self-uncertainty and responsiveness to procedural justice. Journal of Experimental Social Psychology, 41(2), 157-173. doi: 10.1016/j.jesp.2004.06.010
  • DeLongis, A., & Holtzman, S. (2005). Coping in context: The role of stress, social support, and personality in coping. Journal of Personality, 73(6), 1633-1656. doi:10.1111/j.1467-6494.2005.00361.x
  • Denovan, A., & Macaskill, A. (2017). Stress and subjective well-being among first year UK undergraduate students. Journal of Happiness Studies, 18(2), 505-525. doi: 10.1007/s10902-016-9736-y
  • Diehl, M., & Hay, E. L. (2007). Contextualized self-representations in adulthood. Journal of Personality, 75, 1255-1283. doi: 10.1111/j.1467-6494.2007.00475.x Diehl, M., & Hay, E. L. (2011). Self-concept differentiation and self-concept clarity across adulthood: Associations with age and psychological well-being. The International Journal of Aging and Human Development, 73(2), 125-152. doi: 10.2190/AG.73.2.b
  • Diehl, M., Hastings, C. T., & Stanton, J. M. (2001). Self-concept differentiation across the adult life span. Psychology and Aging, 16, 643-654. doi: 10.1037/0882-7974.16.4.643
  • Diener, E. (2000). Subjective well-being: The science of happiness and a proposal for a national index. American Psychologist, 55(1), 34-43. doi: 10.1037/0003-066X.55.1.34
  • Diener, E. D., Emmons, R. A., Larsen, R. J., & Griffin, S. (1985). The satisfaction with life scale. Journal of Personality Assessment, 49(1), 71-75. doi: 10.1207/s15327752jpa4901_13
  • Diener, E., Lucas, R. E., & Oishi, S. (2002). Subjective well-being. In C. R. Snyder and S. J. Lopez (Eds.), Handbook of positive psychology, (pp. 63-73). New York: Oxford University Press.
  • Diener, E., Suh, E. M., Lucas, R. E., & Smith, H. L. (1999). Subjective well-being: Three decades of progress. Psychological Bulletin, 125(2), 276-302. doi: 10.1037/0033-2909.125.2.276
  • Donahue, E. M., Robins, R. W., Roberts, B. W., & John, O. P. (1993). The divided self: Concurrent and longitudinal effects of psychological adjustment and social roles on self-concept differentiation. Journal of Personality and Social Psychology, 64, 834-846. doi: 10.1037/0022-3514.64.5.834 381 Dusselier, L., Dunn, B., Wang, Y., Shelley II, M. C., & Whalen, D. F. (2005). Personal, health, academic, and environmental predictors of stress for residence hall students. Journal of American College Health, 54(1), 15–24. doi: 10.3200/JACH.54.1.15-24
  • Erikson, E. H. (1968). Childhood and society. New York: Norton.
  • Erkan, S., Özbay, Y., Çankaya, Z. C., & Terzi, Ş. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşadıkları problemler ve psikolojik yardım arama gönüllükleri. Eğitim ve Bilim, 37(164), 94-107.
  • Extremera, N., & Rey, L. (2015). The moderator role of emotion regulation ability in the link between stress and well-being. Frontiers in Psychology, 6, 1-9. doi: 10.3389/fpsyg.2015.01632
  • Extremera, N., Duran, A., & Rey, L. (2009). The moderating effect of trait meta-mood and perceived stress on life satisfaction. Personality and Individual Differences, 47(2), 116-121. doi: 10.1016/j.paid.2009.02.007
  • Fassig, E. I. (2003). Attachment and resilience as predictors of adjustment to college in college freshmen. (Doctoral dissertation). Retrieved from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3099706)
  • Folkman, S. (2011). The Oxford handbook of stress, health, and coping. New York: Oxford University Press.
  • Guadagno, R. E., & Burger, J. M. (2007). Self‐concept clarity and responsiveness to false feedback. Social Influence, 2(3), 159-177. doi: 10.1080/15534510701357270
  • Gençöz, T. (2000). Pozitif ve Negatif Duygu Durum Ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikoloji Dergisi, 15(46), 19-28.
  • Gündüz, M. (2016). Psikolojik danışman adaylarının stresle başa çıkma tarzlarının çok yönlü eylemli kişilik özelliklerine, öznel iyi oluşlarına ve risk faktörlerine göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul. http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Hamarat, E., Thompson, D., Zabrucky, K. M., Steele, D., Matheny K. B. Aysan, F. (2001). Perceived stress and coping resource availability as predictors of life satisfaction in young, middle-aged, and older adults. Experimental Aging Research, 27(2), 181-196. doi: 10.1080/036107301750074051
  • Hanley, A. W., & Garland, E. L. (2017). Clarity of mind: Structural equation modeling of associations between dispositional mindfulness, self-concept clarity and psychological well-being. Personality and Individual Differences, 106, 334-339. doi: 10.1016/j.paid.2016.10.028
  • Harter, S., & Monsour, A. (1992). Development analysis of conflict caused by opposing attributes in the adolescent self-portrait. Developmental Psychology, 28(2), 251-260. doi: 10.1037/0012- 1649.28.2.251
  • Hayes, A. F. (2013). Introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis: A regressionbased approach. New York: Guilford Press.
  • Henderson B. N., and Baum, A. (2005). Biological mechanisms of health and disease. In S. Sutton, A. Baum and M. Johnston (Eds.), The SAGE handbook of health psychology (p. 69-93). London: Sage Publications.
  • Hızıroğlu, Ö. S. (2016). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin öznel iyi oluş ve algılanan stres düzeylerinin rekreatif etkinliklere katılım durumları ve farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya. http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Hirsh, J. B., Mar, R. A., & Peterson, J. B. (2012). Psychological entropy: A framework for understanding uncertainty-related anxiety. Psychological Review, 119(2), 1-17. doi: 10.1037/a0026767
  • Hurst, C. S., Baranik, L. E., & Daniel, F. (2013). College student stressors: A review of the qualitative research. Stress and Health, 29(4), 275-285. doi: 10.1002/smi.2465
  • Kernis, M. H., Paradise, A. W., Whitaker, D. J., Wheatman, S. R., & Goldman, B. N. (2000). Master of one’s psychological domain? Not likely if one’s self-esteem is unstable. Personality and Social Psychology
  • Bulletin, 26(10), 1297-1305. doi: 10.1177/0146167200262010 Köker, S. (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara. http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Lazarus, R. S. (1966). Psychological stress and the coping process. New York, NY, US: McGraw-Hill.
  • Lazarus, R. S. (1999). Stress and emotion: A new synthesis. New York: Springer Publishing Company.
  • Lazarus, R. S., & Folkman, S. (1984). Stress, appraisal, and coping. New York: Springer Publishing Company.
  • Lee-Flynn, S. C., Pomaki, G., DeLongis, A., Biesanz, J. C., & Puterman, E. (2011). Daily cognitive appraisals, daily affect, and long-term depressive symptoms: The role of self-esteem and self-concept clarity in the stress process. Personality and Social Psychology Bulletin, 37(2), 255-268. doi: 10.1177/0146167210394204
  • Levin, J. S., & Chatters, L. M. (1998). Religion, health, and psychological well-being in older adults findings from three national surveys. Journal of Aging and Health, 10(4), 504-531. doi: 10.1177/089826439801000406 382
  • Lewandowski Jr., G. W., & Nardone, N. (2012). Self-concept clarity's role in self–other agreement and the accuracy of behavioral prediction. Self and Identity, 11(1), 71-89. doi: 10.1080/15298868.2010.512133
  • Lucas, R. E., & Gohm, C. L. (2000). Age and sex differences in subjective well-being across cultures. Culture and Subjective Well-Being, 3(2), 291-317.
  • Mahmoud, J. S. R., Staten, R., Hall, L. A. & Lennie, T. A. (2012) The relationship among young adult college students’ depression, anxiety, stress, demographics, life satisfaction, and coping styles. Issues in Mental Health Nursing, 33, 149-156. doi: 10.3109/01612840.2011.632708
  • Marcia, J. E. (1980). Identity and adolesence. In J. Adelson (Ed.), Handbook of adolescent psychology (pp. 159–187). New York: Wiley.
  • Myers, D. G., & Diener, E. (1995). Who is happy?. Psychological Science, 6(1), 10-19. doi: 10.1111/j.1467- 9280.1995.tb00298.x
  • Nezlek, J. B., & Plesko, R. M. (2001). Day-to-day relationships among self-concept clarity, self-esteem, daily events, and mood. Personality and Social Psychology Bulletin, 27(2), 201-211. doi: 10.1177/0146167201272006
  • Özgeylani, F. H. (1993). Self-concept and body image of high school male athletes and non-athletes. Unpublished Master Thesis, Middle East Technical University, Ankara. http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Pelham, B. W., & Swann, W. B. (1989). From self-conceptions to self-worth: On the sources and structure of global self-esteem. Journal of Personality and Social Psychology, 57(4), 672-680. Preacher, K. J., & Hayes, A. F. (2008). Asymptotic and resampling strategies for assessing and comparing ındirect effects in multiple mediator models. Behavior Research Methods, 40(3), 879-891. doi: 10.3758/BRM.40.3.879
  • Rey, L., & Extremera, N. (2015). Forgiveness and health-related quality of life in older people: Adaptive cognitive emotion regulation strategies as mediators. Journal of Health Psychology, 21(12), 2944- 2954.
  • Ritchie, T. D., Sedikides, C., Wildschut, T., Arndt, J., & Gidron, Y. (2011). Self-concept clarity mediates the relation between stress and subjective well-being. Self and Identity, 10(4), 493-508. doi: 10.1080/15298868.2010.493066
  • Rogers, C. (1959). A theory of therapy, personality, and interpersonal relationships, as developed in the client-centered framework. In S. Koch (Ed.), Psychology: A study of science. Vol. 3. Formulations of the person and the social context (pp. 184-256). New York: McGraw-Hill.
  • Roisman, G. I., Masten, A. S., Coatsworth, J. D., & Tellegen, A. (2004). Salient and emerging developmental tasks in the transition to adulthood. Child Development, 75(1), 123-133. doi: 10.1111/j.1467- 8624.2004.00658.x
  • Schiffrin, H. H., & Nelson, S. K. (2010). Stressed and happy? Investigating the relationship between happiness and perceived stress. Journal of Happiness Studies, 11(1), 33-39. doi: 10.1007/s10902-008- 9118-1
  • Selye, H. (1955). Stress and disease. The Laryngoscope, 65(7), 500-514. https://doi.org/10.1288/00005537- 195507000-00002
  • Setterlund, M. B., & Niedenthal, P. M. (1993). " Who am I? Why am I here?" Self-esteem, self-clarity, and prototype matching. Journal of Personality and Social Psychology, 65(4), 769-780. doi: 10.1037/0022- 3514.65.4.769
  • Slotter, E. B., Gardner, W. L., & Finkel, E. J. (2010). Who am I without you? The influence of romantic breakup on the self-concept. Personality and Social Psychology Bulletin, 36(2), 147-160. doi: 10.1177/0146167209352250
  • Steptoe, A., and Ayers, S. (2005). Stress, health and illness. In S. Sutton, A. Baum and M. Johnston (Eds.). The SAGE handbook of health psychology (p. 169-196). London: Sage Publications.
  • Suh, E., Diener, E., & Fujita, F. (1996). Events and subjective well-being: Only recent events matter. Journal of Personality and Social Psychology, 70(5), 1091–1102. doi: 10.1037/0022-3514.70.5.1091
  • Sümer, N., & Güngör, D. (1999). Yetişkin bağlanma stilleri ölçeklerinin Türk örneklemi üzerinde psikometrik değerlendirmesi ve kültürlerarası bir karşılaştırma. Türk Psikoloji Dergisi, 14(43), 71-106.
  • Swann, W. B., & Ely, R. J. (1984). A battle of wills: Self-verification versus behavioral confirmation. Journal of Personality and Social Psychology, 46(6), 1287-1302. doi: 10.1037/0022-3514.46.6.1287
  • Swann, W. B., & Read, S. J. (1981). Acquiring self-knowledge: The search for feedback that fits. Journal of Personality and Social Psychology, 41(6), 1119-1128. doi: 10.1037/0022-3514.41.6.1119
  • Swann, W. B., Pelham, B. W., & Chidester, T. R. (1988). Change through paradox: Using self-verification to alter beliefs. Journal of Personality and Social Psychology, 54(2), 268-273. http://dx.doi.org/10.1037/0022-3514.54.2.268
  • Şenocak, S. Ü. (2016). Hemşirelik öğrencilerinde algılanan stres, sosyal destek, öznel iyi oluş ve ilişkili faktörler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın. http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Terzi, Ş. (2005). Öznel iyi olmaya ilişkin psikolojik dayanıklılık modeli. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Tetrick, L. E., & LaRocco, J. M. (1987). Understanding, prediction, and control as moderators of the relationships between perceived stress, satisfaction, and psychological well-being. Journal of Applied Psychology, 72(4), 538-543. doi: 10.1037/0021-9010.72.4.538
  • Usborne, E., & Sablonniere, R. (2014). Understanding my culture means understanding myself: The function of cultural identity clarity for personal identity clarity and personal psychological well‐being. Journal for the Theory of Social Behaviour, 44(4), 436-458
  • Valkenburg, P. M., & Peter, J. (2008). Adolescents' identity experiments on the internet consequences for social competence and self-concept unity. Communication Research, 35(2), 208-231. doi: 10.1177/0093650207313164
  • von Collani, G., & Werner, R (2005). Self-related and motivational constructs as determinants of aggression. An analysis andvalidation of a German version of the Buss–Perry Aggression Questionnaire. Personality and Individual Differences, 38, 1631–1643.
  • Wang, C. C. D., & Castañeda‐Sound, C. (2008). The role of generational status, self‐esteem, academic self‐ efficacy, and perceived social support in college students' psychological well‐being. Journal of College Counseling, 11(2), 101-118. doi: 10.1002/j.2161-1882.2008.tb00028.x
  • Waterman, A. S., & Archer, S. L. (1990). A life-span perspective on identity formation: Developments in form, function, and process. Life-span Development and Behavior, 10, 29-57.
  • Watson, D. (1988). Intraindividual and interindividual analyses of positive and negative affect: Their relation to health complaints, perceived stress, and daily activities. Journal of Personality and Social Psychology, 54(6), 1020-1030. doi: 10.1037/0022-3514.54.6.1020
  • Watson, D., Clark, L. A., & Tellegen, A. (1988). Development and validation of brief measures of positive and negative affect: The PANAS scales. Journal of Personality and Social Psychology, 54(6), 1063-1070. doi: 10.1037/0022-3514.54.6.1063
  • Weinstein, N., Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2009). A multi-method examination of the effects of mindfulness on stress attribution, coping, and emotional well-being. Journal of Research in Personality, 43(3), 374-385. doi: 10.1016/j.jrp.2008.12.008
  • Yerlikaya, E. E., & İnanç, B. Y. (2007). Algılanan stres ölçeği’nin Türkçe çevirisinin psikometrik özellikleri. IX. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi Özet Kitabı
  • Yetim, Ü. (1991). Kişisel projelerin organizasyonu ve örüntüsü açısından yaşam doyumu. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ege Üniversitesi, İzmir. http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Zeytin, Y. (2015). Üniversite giriş sınavlarına hazırlanan öğrencilerin beklentilerine ilişkin stres ve öznel iyi oluş düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep. http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden alınmıştır.
  • Zika, S., & Chamberlain, K. (1992). On the relation between meaning in life and psychological well-being. British Journal of Psychology, 83(1), 133–145. doi: 10.1111/j.2044-8295.1992.tb02429.x
APA TOGAY A, Cenkseven Önder F (2020). Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü. , 366 - 383. 10.17679/inuefd.554660
Chicago TOGAY AHMET,Cenkseven Önder Fulya Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü. (2020): 366 - 383. 10.17679/inuefd.554660
MLA TOGAY AHMET,Cenkseven Önder Fulya Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü. , 2020, ss.366 - 383. 10.17679/inuefd.554660
AMA TOGAY A,Cenkseven Önder F Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü. . 2020; 366 - 383. 10.17679/inuefd.554660
Vancouver TOGAY A,Cenkseven Önder F Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü. . 2020; 366 - 383. 10.17679/inuefd.554660
IEEE TOGAY A,Cenkseven Önder F "Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü." , ss.366 - 383, 2020. 10.17679/inuefd.554660
ISNAD TOGAY, AHMET - Cenkseven Önder, Fulya. "Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü". (2020), 366-383. https://doi.org/10.17679/inuefd.554660
APA TOGAY A, Cenkseven Önder F (2020). Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 366 - 383. 10.17679/inuefd.554660
Chicago TOGAY AHMET,Cenkseven Önder Fulya Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.1 (2020): 366 - 383. 10.17679/inuefd.554660
MLA TOGAY AHMET,Cenkseven Önder Fulya Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.1, 2020, ss.366 - 383. 10.17679/inuefd.554660
AMA TOGAY A,Cenkseven Önder F Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 366 - 383. 10.17679/inuefd.554660
Vancouver TOGAY A,Cenkseven Önder F Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 366 - 383. 10.17679/inuefd.554660
IEEE TOGAY A,Cenkseven Önder F "Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.366 - 383, 2020. 10.17679/inuefd.554660
ISNAD TOGAY, AHMET - Cenkseven Önder, Fulya. "Genç Yetişkinlerde Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkide Benlik Belirginliğinin Aracı Rolü". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (2020), 366-383. https://doi.org/10.17679/inuefd.554660