Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi

Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 334 - 345 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17679/inuefd.538556 İndeks Tarihi: 05-12-2020

Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmadurumunun piyano eğitimcileri ve öğrencilerinin görüşleri açısındandeğerlendirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla Sıtkı Koçman ÜniversitesiGüzel Sanatlar Eğitimi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında görev yapmakta olan vearaştırmaya gönüllü olarak katılan piyano eğitimcileri (n:5) ile her bir piyanoeğitimcisinin 2018-2019 Eğitim- Öğretim Yılı Güz Yarıyılında piyano eğitimi alan 4.sınıf öğrencileri arasından rastgele (random) seçilmiş iki öğrencisi (n: 10)oluşturmaktadır. Araştırmada, ayrıntılı ve derinlemesine veri toplama, katılımcılarınbireysel algılarını ve bakış açılarını doğrudan öğrenme, mevcut durumu anlama veaçıklama amacıyla nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Bu çerçeve de araştırmaverileri görüşme tekniklerinden araştırmacılar tarafından oluşturulmuş yarıyapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiş ve betimsel olarak analiz edilmiştir.Çalışma sonucunda öğretim elemanlarının piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinikısmen kullandıkları, öğrencilerin ise büyük çoğunluğunun öğrenme stratejilerinietkin bir şekilde kullanmadıkları belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Evaluation of the Use of Learning Strategies in Piano Education in terms of Opinions of Piano Educators and Students

Öz:
The aim of this study is to evaluate the use of learning strategies in piano education in terms of opinions of piano educators and students. The study group of the study is composed of piano educators (n: 5) who are working in Muğla Sıtkı Koçman University Fine Arts Education - Music Education Department voluntarily participating in the research and the 4th grade students who take piano education in the Fall Semester of 2018-2019 Academic Year (n: 10).In this study, for the purpose of detailed and in-depth data collection, direct learning of individual perceptions and perspectives of participants, and to understand and explain the current situation qualitative research approach is used. In this framework, the research data is obtained by using semi-structured interview form which is formed by researchers and analyzed,descriptively. As a result of this study, it is determined that the instructors partially use learning strategies in piano education, and the great majority of the students do not use learning strategies, effectively
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz ve Ş., Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (23. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme (10. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Ertem, Ş. (2003). Ankara Anadolu güzel sanatlar lisesi müzik bölümü temel piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılma durumları ve örgütleme stratejisinin etkililik düzeyi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Er, K. O. ve Özer, K. Z. (2011). Piyano dersinde kullanılan anlamlandırma stratejilerinin öğrencilerin öğrenme düzeylerine ve tutumlarına etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(26),67- 86.
  • Kandemir, Ö. (2018, Ekim). Müzik öğretmeni adaylarının piyano eserini ilk çalışma aşamasındaki öğrenme başarıları: Parçadan bütüne stratejisine karşı armonik özetleme stratejisi. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresinde sunulmuştur. Bodrum/Muğla.
  • Kılınçer, Ö. ve Aydıner, M. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersinde öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 8(2). 1-33.
  • Molumby, M. M. (2004). The application of different teaching strategies reflective of individual students’ learning modalities in the university flute studio class. Unpublished Doctoral Thesis, The Ohio State University, Ohio, USA.
  • Nielsen, S. (2001). Self-regulating learning strategies in instrumental music practice. Music Education Research, 3 (2). 155-167.
  • Öztürk, B. (1995). Genel öğrenme stratejilerinin öğrenciler tarafından kullanılma durumları. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim (25. Baskı). Anı Yayıncılık: Ankara. Türkmen, E. F. (2017). Müzik eğitiminde öğretim yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum, Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Yıldızlar, M. (2012). Öğretmen adaylarının öğrenme stratejileri üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42: 430-440.
  • Yıldırım ve Şimşek. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri(8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yokuş, H. (2009). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasına yönelik etkinliklerin performans başarısına ve üst bilişsel farkındalığa etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yokuş, H. ve Yokuş, T. (2010). Müzik ve çalgı öğrenimi için stratejisi rehberi I: Öğrenme stratejileri. Ankara: Pegem Akademi.
APA KANDEMİR Ö, YOKUŞ T (2020). Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. , 334 - 345. 10.17679/inuefd.538556
Chicago KANDEMİR Özlem,YOKUŞ Tuba Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. (2020): 334 - 345. 10.17679/inuefd.538556
MLA KANDEMİR Özlem,YOKUŞ Tuba Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. , 2020, ss.334 - 345. 10.17679/inuefd.538556
AMA KANDEMİR Ö,YOKUŞ T Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. . 2020; 334 - 345. 10.17679/inuefd.538556
Vancouver KANDEMİR Ö,YOKUŞ T Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. . 2020; 334 - 345. 10.17679/inuefd.538556
IEEE KANDEMİR Ö,YOKUŞ T "Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi." , ss.334 - 345, 2020. 10.17679/inuefd.538556
ISNAD KANDEMİR, Özlem - YOKUŞ, Tuba. "Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi". (2020), 334-345. https://doi.org/10.17679/inuefd.538556
APA KANDEMİR Ö, YOKUŞ T (2020). Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 334 - 345. 10.17679/inuefd.538556
Chicago KANDEMİR Özlem,YOKUŞ Tuba Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.1 (2020): 334 - 345. 10.17679/inuefd.538556
MLA KANDEMİR Özlem,YOKUŞ Tuba Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.1, 2020, ss.334 - 345. 10.17679/inuefd.538556
AMA KANDEMİR Ö,YOKUŞ T Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 334 - 345. 10.17679/inuefd.538556
Vancouver KANDEMİR Ö,YOKUŞ T Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 334 - 345. 10.17679/inuefd.538556
IEEE KANDEMİR Ö,YOKUŞ T "Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.334 - 345, 2020. 10.17679/inuefd.538556
ISNAD KANDEMİR, Özlem - YOKUŞ, Tuba. "Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (2020), 334-345. https://doi.org/10.17679/inuefd.538556