Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 346 - 365 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17679/inuefd.547138 İndeks Tarihi: 05-12-2020

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri

Öz:
Bu araştırma, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının değerler eğitimine ve SosyalBilgiler öğretim programında yer alan değerlere yönelik görüşlerinin belirlenmesiamacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımına uygun olan durumçalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, gönüllülük esasınadayalı olarak, amaçsal örnekleme yöntemlerinden biri olan kolay ulaşılabilir durumörneklemesi ile belirlenmiştir. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında ElazığFırat Üniversitesi, Malatya İnönü Üniversitesi ve Muş Alparslan Üniversitesi EğitimFakültelerinde öğrenim gören Sosyal Bilgiler öğrencileri ile yapılmıştır. Araştırmaverileri görüşme tekniği ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak eldeedilmiş ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmaverileri nitel veri analiz programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgulardeğerlendirildiğinde, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının değerler eğitimine veSosyal Bilgiler öğretim programında yer alan değerlere yönelik görüşlerinebakıldığında değer kavramının ve değer eğitiminin farkında oldukları, değereğitiminin sadece okul ile sınırlı kalmadığını bu eğitimin ailede verilebileceği gibiyaşam boyu sürebileceğini ifade ettikleri belirlenmiştir. Sosyal Bilgiler dersinindeğerler eğitiminde ki rolünün, etkili vatandaş yetiştirme, ulusal ve evrensel değerleresahip çıkma ve kültürel değerleri koruma adına önemli bir yere sahip olduğusaptanmıştır. Sosyal Bilgiler öğretim programında yer alan değerlere ve değerlereğitimine ilişkin farklı önerilere ulaşılmıştır. Buna göre öğretmen adaylarına değeröğretimi ile ilgili bilgilendirilmeler yapılabilir, bu bilgilendirmeler uygulamalarladesteklenebilir.
Anahtar Kelime:

The views of pre-service social studies teachers on values education and values included in social studies curriculum

Öz:
The DBU research was conducted in order to determine the values education of the candidates of Social Studies Teachers and their opinions about the values in the Social Studies Curriculum. The case study model which is suitable for the qualitative research approach was used in the research. The study group of the study was determined on the basis of volunteering, with one of the purposeful sampling methods, easily accessible case sampling. The research was carried out with the students of Elazığ Fırat University, Malatya İnönü University and Muş Alparslan University Education Faculty, Social Studies students in 2017-2018 academic year. The data of the study were obtained by using a semi-structured interview form with the interview technique and the obtained data were analyzed with the content analysis method. The research data were evaluated using the qualitative data analysis program. When the findings were evaluated, it has been determined that the value of social studies teacher candidates are aware of value education and value education when they see the value education and the opinions about the values in Social Studies curriculum. It has been determined that the role of the Social Studies course in value education has an important place in educating effective citizens, owning national and universal values and protecting cultural values. Different proposals have been reached regarding the education of values and values in the curriculum of Social Studies. Accordingly, pre-service teachers can be informed about value teaching and these informations can be supported by applications.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Ezer F, KINACI M (2020). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri. , 346 - 365. 10.17679/inuefd.547138
Chicago Ezer Feyzullah,KINACI Müşerref Kübra Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri. (2020): 346 - 365. 10.17679/inuefd.547138
MLA Ezer Feyzullah,KINACI Müşerref Kübra Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri. , 2020, ss.346 - 365. 10.17679/inuefd.547138
AMA Ezer F,KINACI M Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri. . 2020; 346 - 365. 10.17679/inuefd.547138
Vancouver Ezer F,KINACI M Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri. . 2020; 346 - 365. 10.17679/inuefd.547138
IEEE Ezer F,KINACI M "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri." , ss.346 - 365, 2020. 10.17679/inuefd.547138
ISNAD Ezer, Feyzullah - KINACI, Müşerref Kübra. "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri". (2020), 346-365. https://doi.org/10.17679/inuefd.547138
APA Ezer F, KINACI M (2020). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 346 - 365. 10.17679/inuefd.547138
Chicago Ezer Feyzullah,KINACI Müşerref Kübra Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.1 (2020): 346 - 365. 10.17679/inuefd.547138
MLA Ezer Feyzullah,KINACI Müşerref Kübra Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.1, 2020, ss.346 - 365. 10.17679/inuefd.547138
AMA Ezer F,KINACI M Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 346 - 365. 10.17679/inuefd.547138
Vancouver Ezer F,KINACI M Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(1): 346 - 365. 10.17679/inuefd.547138
IEEE Ezer F,KINACI M "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.346 - 365, 2020. 10.17679/inuefd.547138
ISNAD Ezer, Feyzullah - KINACI, Müşerref Kübra. "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Değerler Eğitimine ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Görüşleri". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (2020), 346-365. https://doi.org/10.17679/inuefd.547138