Yıl: 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 145 - 149 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.5336/healthsci.2019-65425 İndeks Tarihi: 05-12-2020

Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi

Öz:
Ebelik mesleği, Türkiye’de en eski kadın mesleklerinden biridir.Ebelik lisans programlarının 1996 yılında açılması, 2000 yılındayüksek lisans programlarına başlanması ve 2013 yılında da doktoraprogramlarının açılması ile meslekleşme yolunda ilerleme kaydedilmiştir.Türkiye’de yüksek lisans ve doktora eğitiminin başlangıcınınzaman almasına bağlı olarak mesleğin ilerlemesi yavaş bir şekildedevam etmektedir. Ebelik mesleğindeki ilerleyişi hızlandırmak için verilenteorik-pratik eğitimin, kanıta dayalı araştırmalarla desteklenmesive bilimsellikle bütünleştirilmesi gerekmektedir. Doktora programlarınınaçılması ile doktora eğitimine hak kazanmış ebeler mesleğin gelişiminekatkı sağlamaktadır. Profesyonel bir ebe, gebe ve yenidoğanındurumunu değerlendirirken, kendi klinik uzmanlığını kullanarak kanıtadayalı olarak bakım vermelidir. Kanıta dayalı bakımın en önemli kaynağı,mesleki yönde yapılan bilimsel çalışmalar sonucunda ortaya çıkanbilimsel bilgidir. Ayrıca, ebelerin ebelik mesleğinin ve eğitiminin gelişiminekatkı sağlayacak daha büyük projelerin planlanmasında ve yürütülmesindedaha fazla yer almaları gerekmektedir. Bu çalışmalaryenilikleri destekleyici, yol gösterici ve gelişimi sağlayıcı olmaktadır.Bu kapsamda, mesleki anlamda doktora düzeyine ulaşmış ebeler meslekadına yenilik üretecek ve mesleki gelişimi artıracaklardır. Literatürde,mesleğin profesyonel gücünün artırılmasında ebelikte lisansüstüeğitim programlarının güçlendirilmesi, standartlaştırılması, profesyonelbilgi ve beceri kazandırılması konularına gereksinim duyulduğuvurgulanmaktadır. Bu çalışma doktora düzeyindeki ebelerin ebelik mesleğininilerlemesine katkı sağlamakta önemli bir yere sahip olduğunavurgu yapmak amacı ile ele alınmıştır.
Anahtar Kelime:

The Importance of PhD Education in Midwifery Profession

Öz:
Midwifery is one of the oldest women’s professions in Turkey. Progress has been made on the way to becoming a profession by opening midwifery undergraduate programs in 1996, starting graduate programs in 2000, and opening doctoral programs in 2013. In Turkey, the progress of the profession continues slowly because of the time elapsed until starting of graduate and postgraduate education. To accelerate the midwifery professional development it is required that the education given as theoretically-practically should be supported with evidence-based research and integrated with science. By the opening of PhD programs, the midwives who gained right to take this education have started to contribute for the development of the profession. A professional midwife should provide evidence-based care using her own clinical expertise while assessing the condition of the pregnant woman and the newborn. The most important source of evidence-based care is the scientific knowledge that emerges as a result of scientific work carried out in the professional field. These studies support innovation, provide guidance and development. In this context, the midwives who have reached PhD level will produce innovations on behalf of professions and increase professional development. In the literature, it is emphasized that increasing the professional power of the profession requires strengthening, standardization, professional knowledge and skills in post graduate education programs. This review is aimed to emphasize that the PhD level of midwives has an important place in contributing to the progress of the midwifery profession.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
APA Özbek H, Ertekin Pinar S (2020). Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi. , 145 - 149. 10.5336/healthsci.2019-65425
Chicago Özbek Hilal,Ertekin Pinar Sukran Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi. (2020): 145 - 149. 10.5336/healthsci.2019-65425
MLA Özbek Hilal,Ertekin Pinar Sukran Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi. , 2020, ss.145 - 149. 10.5336/healthsci.2019-65425
AMA Özbek H,Ertekin Pinar S Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi. . 2020; 145 - 149. 10.5336/healthsci.2019-65425
Vancouver Özbek H,Ertekin Pinar S Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi. . 2020; 145 - 149. 10.5336/healthsci.2019-65425
IEEE Özbek H,Ertekin Pinar S "Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi." , ss.145 - 149, 2020. 10.5336/healthsci.2019-65425
ISNAD Özbek, Hilal - Ertekin Pinar, Sukran. "Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi". (2020), 145-149. https://doi.org/10.5336/healthsci.2019-65425
APA Özbek H, Ertekin Pinar S (2020). Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi. Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 145 - 149. 10.5336/healthsci.2019-65425
Chicago Özbek Hilal,Ertekin Pinar Sukran Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi. Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi 5, no.1 (2020): 145 - 149. 10.5336/healthsci.2019-65425
MLA Özbek Hilal,Ertekin Pinar Sukran Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi. Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi, vol.5, no.1, 2020, ss.145 - 149. 10.5336/healthsci.2019-65425
AMA Özbek H,Ertekin Pinar S Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi. Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020; 5(1): 145 - 149. 10.5336/healthsci.2019-65425
Vancouver Özbek H,Ertekin Pinar S Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi. Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020; 5(1): 145 - 149. 10.5336/healthsci.2019-65425
IEEE Özbek H,Ertekin Pinar S "Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi." Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi, 5, ss.145 - 149, 2020. 10.5336/healthsci.2019-65425
ISNAD Özbek, Hilal - Ertekin Pinar, Sukran. "Ebelik Mesleğinde Doktora Eğitiminin Önemi". Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi 5/1 (2020), 145-149. https://doi.org/10.5336/healthsci.2019-65425