Yıl: 2019 Cilt: 11 Sayı: 18 Sayfa Aralığı: 501 - 529 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.26466/opus.549544 İndeks Tarihi: 07-12-2020

Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi

Öz:
Özel Öğrenme Güçlüğü olan bireyler yapılan eğitsel değerlendirme süreci sonunda özelliklerine uygun eğitim ortamlarına yerleştirilmektedir. Bu bireyler genellikle kaynaştırma eğitimi ortamlarına yerleştirilmekte ve yerleştirildikleri eğitim ortamlarında uygulanmakta olan programlara tabi olmaktadırlar. Bu programlarda ise matematik, okuma-yazma gibi akademik beceriler öne çıkmaktadır. Okuma-yazma gibi akademik becerilerin edinimi için öğrenci özelliklerine uygun şekilde gerekli öğretimsel düzenlemelerin yapılması ve gerekli destek hizmetlerinin sunumu gerekmektedir. Çünkü Öğrenme Güçlüğü olan bireylerin en çok sorun yaşadığı becerilerden birisini de yazma ile ilgili beceriler oluşturmaktadır. Bu araştırmanın amacı, özel öğrenme güçlüğü olan 5.sınıf öğrencisinin dik temel yazım çalışmalarındaki hatalarının tespit edilerek, dik temel yazım becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencinin kazandıkları beceriyi öğretimden sonra sürdürüp sürdüremediğini, farklı ortam ve metne genelleyip genelleyemediğini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden “eylem araştırması” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için, öğrencinin seviyesine uygun metinler, öğrencinin yazımlarını içeren defteri, uygulamacıların gözlemleri ve “Yanlış Yazım Analizi Envanteri” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencinin dik temel yazım becerisinin geliştiği izlenimi edinilmiştir. Ayrıca öğrencinin kazandığı dik temel harflerle yazı yazma becerisini öğretim bittikten 1, 2 ve 3 ay sonunda da sürdürdüğü görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Effects on Correcting Writing Mistakes of Students with Special Learning Disability of Vertical Writing Studies

Öz:
Individuals with Specific Learning Disability were placed to training environment which is suitable for their features at the end of this educational assessment process. The individuals are generally placed to inclusive education environment and they are liable to the programmes which are applied in these educational environments to which they are placed. There are academic skills mostly such as Maths, Literacy in these programmes. It is necessary to be made essential educational regulations and to be offered essential support services by considering students’ features for acquisition of academic skills such as Literacy. Because one of the skills which the individuals with learning disability have difficulty at the most is skills about writing. This study aims to improve the upright writing ability of a 5th grade student with specific learning disability by identifying his errors in upright writing and to find out whether he can maintain and generalize this ability to different environments and texts. Study is conducted through action research one of the qualitative research methods. Texts suitable for the level of the student, student’s notebook which includes his writings, observations of the implementer and “Wrong Writing Analysis Inventory” are used to collect data. As a result of the study it is found that upright writing ability of the student is improved. It is also seen that the student can maintain the writing ability at the end of 1st, 2nd and 3rd months after.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Çıkılı Y, DENIZ S, KAYA H (2019). Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi. , 501 - 529. 10.26466/opus.549544
Chicago Çıkılı Yahya,DENIZ SERDAL,KAYA Hüseyin Barış Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi. (2019): 501 - 529. 10.26466/opus.549544
MLA Çıkılı Yahya,DENIZ SERDAL,KAYA Hüseyin Barış Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi. , 2019, ss.501 - 529. 10.26466/opus.549544
AMA Çıkılı Y,DENIZ S,KAYA H Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi. . 2019; 501 - 529. 10.26466/opus.549544
Vancouver Çıkılı Y,DENIZ S,KAYA H Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi. . 2019; 501 - 529. 10.26466/opus.549544
IEEE Çıkılı Y,DENIZ S,KAYA H "Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi." , ss.501 - 529, 2019. 10.26466/opus.549544
ISNAD Çıkılı, Yahya vd. "Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi". (2019), 501-529. https://doi.org/10.26466/opus.549544
APA Çıkılı Y, DENIZ S, KAYA H (2019). Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 501 - 529. 10.26466/opus.549544
Chicago Çıkılı Yahya,DENIZ SERDAL,KAYA Hüseyin Barış Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 11, no.18 (2019): 501 - 529. 10.26466/opus.549544
MLA Çıkılı Yahya,DENIZ SERDAL,KAYA Hüseyin Barış Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol.11, no.18, 2019, ss.501 - 529. 10.26466/opus.549544
AMA Çıkılı Y,DENIZ S,KAYA H Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2019; 11(18): 501 - 529. 10.26466/opus.549544
Vancouver Çıkılı Y,DENIZ S,KAYA H Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2019; 11(18): 501 - 529. 10.26466/opus.549544
IEEE Çıkılı Y,DENIZ S,KAYA H "Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi." OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11, ss.501 - 529, 2019. 10.26466/opus.549544
ISNAD Çıkılı, Yahya vd. "Dik Temel Yazı Çalışmalarının Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazım Hatalarını Düzeltmesine Etkisi". OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 11/18 (2019), 501-529. https://doi.org/10.26466/opus.549544