Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme
Yıl: 2020 Cilt: 0 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 106 - 127 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29000/rumelide.752153 İndeks Tarihi: 05-03-2021
Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme
Öz: Araştırmanın amacı, Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümündeyürütülen yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dersi kitaplarını dil bilgisi yaklaşımı ve dil yanlışlıklarıaçısından ele almak ve bunlara ilişkin çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmada yöntem olarak, TürkDili ve Edebiyatı Bölümünde okutulan Türkçe ders kitaplarının Türkçe öğretimindeki etkinliğini veyeterliliğini değerlendirmek için nitel araştırma bağlamında doküman incelemesi ve içerik analizitekniği kullanılmıştır. Araştırmaya ait veriler, 2017-2018 akademik eğitim-öğretim yılında YunusEmre Enstitüsünün belirlemiş olduğu ilgili Türkçe seviyesindeki kitapların ünitelerindenoluşmaktadır. Veriler, okutulan ders kitaplarında yer alan metin, dil bilgisi ve temel becerilerbölümlerinin ünitelerinden elde edilmiştir. Verilerin analizinde ise, doküman incelemesi yöntemi veiçerik analizi tekniği birlikte kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; okutulanTürkçe ders kitaplarının özellikle metin seçimi ve metinlerin dil, yazım özellikleri bakımından birkısım eksikliklere ve yanlışlıklara sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu türden yanlışlık ve eksikliklereçözüm önerileri sunulmuştur.
Anahtar Kelime: An assessment on Turkish language books for teaching Turkish to foreigners taught at Jamia Millîa İslamia University, India
Öz: The aim of the research is to deal with Turkish course books as a foreign language conducted in Jamia Millîa Islamia University Turkish Language and Literature Department in terms of grammar approach and language mistakes and to offer solutions for them. In the research, document analysis and content analysis technique was used in the context of qualitative research to evaluate the effectiveness and adequacy of Turkish textbooks taught in the Department of Turkish Language and Literature in teaching Turkish. The data of the research consist of the units of the books in Turkish level determined by Yunus Emre Enstitüsü in 2017-2018 academic year. The data were obtained from the units of the text, grammar and basic skills sections in the textbooks taught. In the analysis of the data, the document analysis method and the content analysis technique were used together. According to the findings obtained from the research; It was determined that Turkish textbooks taught have some deficiencies and inaccuracies especially in terms of text selection and language and spelling characteristics of the texts. Suggestions for solutions to such mistakes and deficiencies are presented.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Alyılmaz, C. (2010). Türkçe öğretiminin sorunları. Turkish Studies, International Periodical for Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Vol. 5/3 Summer, 728-79.
- Alyılmaz, S., Biçer, N., & Çoban, İ., (2015). Atatürk Üniversitesinde öğrenim gören Kırgız öğrencilerin Türkçe ve Türkiye’ye yönelik görüşleri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4 (1), 328-338.
- Azizoğlu, İ. N. & Uğur, F. (2015). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının sözcük öğretimi açısından değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4 (1), 151-166.
- Başar, U. (2016). Yunus Emre Enstitüsü yedi iklim Türkçe setinin (Temel Seviye: A1, A2) yapılandırmacılık bağlamında değerlendirilmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Aydın TÖMER Dil Dergisi, 1 (2), 55-77.
- Biçer, N. & Çoban,İ. & Bakır, S. (2014). Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin karşılaştığı sorunlar. Atatürk Üniversitesi Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (29), 125-135.
- Bilkan, F. A. (2011). Halide Edip Adıvar’ın Hindistan’daki konferansları. bilig dergisi, Kış, 56, 33-44.
- Boylu, E. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen temel seviyedeki İranlı öğrencilerin yazma problemleri. Journal of World of Turks, Vol, 6 (2), 335-49.
- Dilidüzgün, Ş. & Yılmaz, Ö. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Metin odaklı dil bilgisi öğretimi üzerine öğrenci görüşleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(1), 217-234.
- Güneş, F. (2009). Hızlı okuma ve anlamı yapılandırma Ankara: Nobel.
- Güneş, F. (2011). Dil öğretim yaklaşımları ve Türkçe öğretimindeki uygulamalar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (5), 123-148.
- Güneş, F. (2013). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller Ankara: Pegem Akademi.
- Güneş, F. (2013). Dil bilgisi öğretiminde yeni yaklaşımlar. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2 (7), 71- 92.
- Karababa Candaş, C. Z. (2009). Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi ve karşılaşılan sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42 (2), 265-277.
- TDV İslam Ansiklopedisi (2016). Ek-1.
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri Ankara: Seçkin.
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2012). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin.
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2012). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri Ankara: Seçkin.
APA | ŞEHİTOĞLU M (2020). Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. , 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153 |
Chicago | ŞEHİTOĞLU Muammer Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. (2020): 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153 |
MLA | ŞEHİTOĞLU Muammer Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. , 2020, ss.106 - 127. 10.29000/rumelide.752153 |
AMA | ŞEHİTOĞLU M Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. . 2020; 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153 |
Vancouver | ŞEHİTOĞLU M Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. . 2020; 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153 |
IEEE | ŞEHİTOĞLU M "Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme." , ss.106 - 127, 2020. 10.29000/rumelide.752153 |
ISNAD | ŞEHİTOĞLU, Muammer. "Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme". (2020), 106-127. https://doi.org/10.29000/rumelide.752153 |
APA | ŞEHİTOĞLU M (2020). Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 0(19), 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153 |
Chicago | ŞEHİTOĞLU Muammer Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi 0, no.19 (2020): 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153 |
MLA | ŞEHİTOĞLU Muammer Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, vol.0, no.19, 2020, ss.106 - 127. 10.29000/rumelide.752153 |
AMA | ŞEHİTOĞLU M Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi. 2020; 0(19): 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153 |
Vancouver | ŞEHİTOĞLU M Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi. 2020; 0(19): 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153 |
IEEE | ŞEHİTOĞLU M "Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme." RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 0, ss.106 - 127, 2020. 10.29000/rumelide.752153 |
ISNAD | ŞEHİTOĞLU, Muammer. "Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme". RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi 19 (2020), 106-127. https://doi.org/10.29000/rumelide.752153 |