Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme

Yıl: 2020 Cilt: 0 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 106 - 127 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29000/rumelide.752153 İndeks Tarihi: 05-03-2021

Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme

Öz:
Araştırmanın amacı, Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümündeyürütülen yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dersi kitaplarını dil bilgisi yaklaşımı ve dil yanlışlıklarıaçısından ele almak ve bunlara ilişkin çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmada yöntem olarak, TürkDili ve Edebiyatı Bölümünde okutulan Türkçe ders kitaplarının Türkçe öğretimindeki etkinliğini veyeterliliğini değerlendirmek için nitel araştırma bağlamında doküman incelemesi ve içerik analizitekniği kullanılmıştır. Araştırmaya ait veriler, 2017-2018 akademik eğitim-öğretim yılında YunusEmre Enstitüsünün belirlemiş olduğu ilgili Türkçe seviyesindeki kitapların ünitelerindenoluşmaktadır. Veriler, okutulan ders kitaplarında yer alan metin, dil bilgisi ve temel becerilerbölümlerinin ünitelerinden elde edilmiştir. Verilerin analizinde ise, doküman incelemesi yöntemi veiçerik analizi tekniği birlikte kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; okutulanTürkçe ders kitaplarının özellikle metin seçimi ve metinlerin dil, yazım özellikleri bakımından birkısım eksikliklere ve yanlışlıklara sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu türden yanlışlık ve eksikliklereçözüm önerileri sunulmuştur.
Anahtar Kelime:

An assessment on Turkish language books for teaching Turkish to foreigners taught at Jamia Millîa İslamia University, India

Öz:
The aim of the research is to deal with Turkish course books as a foreign language conducted in Jamia Millîa Islamia University Turkish Language and Literature Department in terms of grammar approach and language mistakes and to offer solutions for them. In the research, document analysis and content analysis technique was used in the context of qualitative research to evaluate the effectiveness and adequacy of Turkish textbooks taught in the Department of Turkish Language and Literature in teaching Turkish. The data of the research consist of the units of the books in Turkish level determined by Yunus Emre Enstitüsü in 2017-2018 academic year. The data were obtained from the units of the text, grammar and basic skills sections in the textbooks taught. In the analysis of the data, the document analysis method and the content analysis technique were used together. According to the findings obtained from the research; It was determined that Turkish textbooks taught have some deficiencies and inaccuracies especially in terms of text selection and language and spelling characteristics of the texts. Suggestions for solutions to such mistakes and deficiencies are presented.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ŞEHİTOĞLU M (2020). Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. , 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153
Chicago ŞEHİTOĞLU Muammer Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. (2020): 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153
MLA ŞEHİTOĞLU Muammer Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. , 2020, ss.106 - 127. 10.29000/rumelide.752153
AMA ŞEHİTOĞLU M Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. . 2020; 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153
Vancouver ŞEHİTOĞLU M Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. . 2020; 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153
IEEE ŞEHİTOĞLU M "Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme." , ss.106 - 127, 2020. 10.29000/rumelide.752153
ISNAD ŞEHİTOĞLU, Muammer. "Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme". (2020), 106-127. https://doi.org/10.29000/rumelide.752153
APA ŞEHİTOĞLU M (2020). Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 0(19), 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153
Chicago ŞEHİTOĞLU Muammer Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi 0, no.19 (2020): 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153
MLA ŞEHİTOĞLU Muammer Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, vol.0, no.19, 2020, ss.106 - 127. 10.29000/rumelide.752153
AMA ŞEHİTOĞLU M Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi. 2020; 0(19): 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153
Vancouver ŞEHİTOĞLU M Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi. 2020; 0(19): 106 - 127. 10.29000/rumelide.752153
IEEE ŞEHİTOĞLU M "Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme." RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 0, ss.106 - 127, 2020. 10.29000/rumelide.752153
ISNAD ŞEHİTOĞLU, Muammer. "Hindistan Jamia Millîa İslamia Üniversitesinde okutulan yabancılara Türkçe öğretimi Türkçe ders kitapları üzerine bir değerlendirme". RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi 19 (2020), 106-127. https://doi.org/10.29000/rumelide.752153