Yıl: 2004 Cilt: 11 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 161 - 167 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi

Öz:
Sağlık hizmeti veren kurumlarda, hizmet memnuniyetinin teknik olmayan boyutu ölçülerek, sosyal güvence türü, yaş, eğitim düzeyi, ailenin aylık geliri ve hastanedeki bir hekimin özel muayenesine gitme durumlarına göre memnuniyetle ilgili analizler yapıldı. İncelenen faktörlerin genel memnuniyet üzerindeki etkisinin araştırılması yanında bütün "poliklinik, klinik, diğer sağlık ve bürokratik hizmetler, personel, hasta hakları, fiziksel durum, kafeterya hizmetleri ve genel izlenim" olarak parçalara ayrılarak faktörlerin etkisi araştırıldı. Araştırma sonucunda bütünü etkileyen faktörlerle bütünün parçalarını etkileyen faktörler arasında farklılıklar olduğu görüldü.
Anahtar Kelime: Sosyoekonomik faktörler Sağlık hizmetleri Hasta memnuniyeti

Konular: Tıbbi İnformatik Sağlık Politikaları ve Hizmetleri Temel Sağlık Hizmetleri Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri

Investigation the satisfactions of patients from health service according to the socio-economical condition of patients

Öz:
In institutions facilitating health service, by measuring the non-technical dimension of service satisfaction, analyses related to satisfaction according to type of social insurance, age, level of education, monthly income of family and whether a private doctor is consulted were documented. Beside analysing the effect of factors investigated on general satisfaction, the effect of factors were investigated by separating the whole into pieces such as policlinic, clinic, other health and official services, staff, patient right, physical condition, cafeteria services and general view. As a result of research, a significant difference was observed between the factors affecting the whole and the parts of the whole.
Anahtar Kelime: Health Services Patient Satisfaction Socioeconomic Factors

Konular: Tıbbi İnformatik Sağlık Politikaları ve Hizmetleri Temel Sağlık Hizmetleri Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Kasapoğlu M.A., Sağlık sosyolojisi Türkiye'den araştırmalar, yayına hazırlayan: Ecevit M.C., I. baskı, Sosyoloji Derneği Yayınlan, Ankara, sayfa 145-155, 1999 2. Özgen H, Sağlık bakım hizrnetlerinide kalite nedir? Maşta tatmini boyutuyla ilgili bir değerlendirme. Toplum ve Hekim Dergisi, 10:69-70:47-53, Eylül-Aralık 1995. 3. Kardeş S., Hastanelerde sağlık hizmeti pazarlaması ve verimliliğin arttırılması. II. Verimlilik Kongresi (19-21 Ekim 1994), Ankara, MPM Yayın No:540, 329-338, 1994 4. Şahin M., Eğri M, Malarya Yeşilyurt ilçesinde hastane hizmetlerinin kullanımı ve etkileyen faktörler. Toplum ve Hekim Dergisi, 14:332-337, Eylül-Ekim 1999. 5. Aksakoğlu G., Sağlık örgütlenmesi ve tıp eğitim modelleri. Toplum ve Hekim Dergisi, 18:31-34, Haziran 1979. 6. Turaman G, Eski törene yeni kılık: Kalite. Toplum ve Hekim Dergisi, 12:77:26-33, Ocak-Şubat 1997. 7. Kaya S., Ankara metropolitan alanda sağlık bakım hizmetlerinin potansiyel ve gerçekleşen kullanılabilirliği. Toplum ve Hekim Dergisi, 11:71:2-14, Ocak-Şubat 1996. 8. Ökem Z. D., Sağlık hizmetlerinde hakkaniyet analizi. Toplum ve Hekim Dergisi, 11:72:67-72, Mart-Nisan 1996. 9. Pişkinsüt S., Sağlık hizmetlerinde verimlilik, Toplum ve Hekim Dergisi, sayfa 90-92, Şubat 1994 10. Akkan T., Hosgönül E., Açikel C.H., Sağlam K., Ciğerim M., Bir eğitim hastanesinde yatarak tedavi gören hastalarda tatmin düzeyinin araştırılması, 6-9 Ekim 1999 VI Ulusal Halk Sağlığı Günleri Bildiri Kitabı, Malatya, sayfa 145, 1999 11. Sümbüloğlu K., Sümbüloğiu V., Sağlık Enformasyon Sistemleri, Somgür Yayıncılık, sayfa: 206-207, 1998, Ankara 12. Carmines E.G., Zeller R.A., Reliability and validity assessment, fifth printing, Sage Publications Inc., Beverly Hills, 1982 13. Özdamar K., Paket programlarla istafistiksel veri analizi-1. 2. Baskı, Kaan Kitabevi, Eskişehir, 1999, sayfa: 511-525 14. Tekin H., Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Mars Matbaası, Ankara, 1977 15. O'connor R., Issues in the measurement of health-related quality of life. Working paper 30, NHMRC National Centre for Health Program Evaluation, http://mvw.rodoconnorassoc.com/issues Jn_the_rneasurement_of,qua.htm, ISBN: 1-875677-26-7, Melbourne,1993 16. Arici H., İstatistik yöntemler ve uygulamalar, üçüncü baskı, Meteksan Ltd. Şti., sayfa: 12, 1981 17. öncü H., Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Matser Basım San. Ve Tic. Ltd. Şti., ' Ankara.1994 18 Chow S.C., IJu J.P., Design and Analysis of Clinical Trials, Wiley-Interscience ' Publication, page: 523-524, 1998, New York
APA Ercan I, EDİZ B, KAN İ (2004). Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi. , 161 - 167.
Chicago Ercan Ilker,EDİZ Bülent,KAN İsmet Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi. (2004): 161 - 167.
MLA Ercan Ilker,EDİZ Bülent,KAN İsmet Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi. , 2004, ss.161 - 167.
AMA Ercan I,EDİZ B,KAN İ Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi. . 2004; 161 - 167.
Vancouver Ercan I,EDİZ B,KAN İ Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi. . 2004; 161 - 167.
IEEE Ercan I,EDİZ B,KAN İ "Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi." , ss.161 - 167, 2004.
ISNAD Ercan, Ilker vd. "Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi". (2004), 161-167.
APA Ercan I, EDİZ B, KAN İ (2004). Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 11(3), 161 - 167.
Chicago Ercan Ilker,EDİZ Bülent,KAN İsmet Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 11, no.3 (2004): 161 - 167.
MLA Ercan Ilker,EDİZ Bülent,KAN İsmet Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, vol.11, no.3, 2004, ss.161 - 167.
AMA Ercan I,EDİZ B,KAN İ Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2004; 11(3): 161 - 167.
Vancouver Ercan I,EDİZ B,KAN İ Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2004; 11(3): 161 - 167.
IEEE Ercan I,EDİZ B,KAN İ "Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi." İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 11, ss.161 - 167, 2004.
ISNAD Ercan, Ilker vd. "Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi". İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 11/3 (2004), 161-167.