Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri

Yıl: 2020 Cilt: 0 Sayı: 48 Sayfa Aralığı: 203 - 239 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 10-03-2021

Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri

Öz:
Bu çalışmada, Hanefi mezhebinin diğer mezheplere göre tercih gerekçeleri, Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” adlı eseri bağlamında incelenmiştir. İncelenen bu eserin yazılış amacı, Eyyûbîler döneminde Ebû Hanife ve Hanefi mezhebi aleyhine ortaya atılan bazı iddialara karşı Ebû Hanife’yi savunmak ve onun diğerlerinden üstün bir müçtehit olduğunu ortaya koymaktır. Sıbt İbnü’l-Cevzî bu eserinde, diğer mezheplere kıyasla, Hanefî mezhebini kamu yararını gözeten, devlet başkanına daha geniş yetkiler veren, halkın işlerini kolaylaştırıcı çözümler sunan ve Kur’an ile Sünnete en uygun hükümleri içeren bir mezhep olarak nitelendirmekte dir. Eser, konu ve içerik bakımından Şâfiî mezhebini önceleyen siyasi tercihin, Hanefî mezhebi lehine dönmeye başladığı bir zamanda Şâfiîlerin aleyhteki iddialarına karşı bir cevap niteliğindedir. Ayrıca bu eser, Hanefî mezhebinin Dımaşk ve Kahire’de varlığını devam ettirmesine katkı sunan öncü ve hacimli çalışmalardan biri olarak ortaya çıkmaktadır. Zira burada yer alan çeşitli delil ve örneklerin, sonraki dönemlerde yazılan bazı eserlere de ilham kaynağı olduğu görülmektedir. Siyasi ve sosyal şartlar gereği, zaman zaman ortaya çıkan mezhepler arası etkinlik mücadelesi dışında, fıkhî çeşitliliği zenginlik olarak gören hoşgörü anlayışının bu coğrafyada belirleyici olduğu söylenebilir. Diğer yandan bu eser, Hanefî mezhebinin üstünlüğünü ortaya koymaya çalışanların kimliği bakımından da değerlidir. Zira hem eserin yazılmasını teşvik eden yöneticinin hem de müellifinin daha önce başka mezheplere mensupken, Hanefî mezhebini tercih ettikleri bilinmektedir.
Anahtar Kelime:

The Reasons for the Preference of the Hanafi Sect for the Other Sects in the Context of the Work of Sıbt Ibn al-Cevzi entitled "el-Intisar ve't-tercih li'l-mezhebi's-sahih"

Öz:
In this study, the reasons for the preference of Hanafi sect against other sects have been examined in the context of the work titled “el-İntisar ve'ttercih li'l-mezhebi's-sahih” of the Sıbt Ibnü'l-Cevzî. The purpose of the ex amined work was to defend Abu Hanifa against some claims made against the Abu Hanifa and Hanafi sects during the Ayyubid period and to reveal that he was a superior interpreter of Islamic law than others. In his work, Sıbt İbnü'l-Cevzî defines the Hanafi sect as a sect that provides public benefits, gives wider powers to the head of state, facilitates the affairs of the people, and includes the most appropriate provisions for the Qur'an and the Sunnah. The work is a satisfying answer to the claims of the Shafiis at a time when the political preference prioritizing the Shafii sect in terms of subject and content started to turn in favor of the Hanafi sect. In addition, this work emerges as one of the pioneering and voluminous works that contributed to the Hanafi sect's existence in Damascus and Cairo. Since it is seen that various evidence and examples here are an inspiration for some works written in the following periods. It can be said that the understanding of tolerance, which sees fiqh diversity as richness, is determinant in this geography, except for the struggle between inter-sectarian activities that arise from time to time due to political and social conditions. On the other hand, this work is also valuable in terms of the identity of those who try to demonstrate the superiority of the Hanafi sect. Since it is known that both the director who promotes the writing of the work and the author preferred the Hanafi sect while they belonged to other sects.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ahmed b. Hanbel. el-Müsned, thk. Şuayb el-Arnaût. Beyrut: Müessesetü Kurtuba, t.y..
  • Arangül, Muammer. “el-Melikü’l-Muazzam’ın Mutaassıp Bir Hanefî Oluşu ve Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin Bu Süreçteki Rolü”. Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10/23 (Aralık 2019), 656-683.
  • Arangül, Muammer. “el-Melikü’l-Muazzamı’n Mutaassıp Bir Hanefî Oluşu ve Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin Bu Süreçteki Rolü”. Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 10/23 (Aralık 2019), 656-683.
  • Aydoğdu, Necdet. “Ebû Nuaym El-İsbehânî ve “Müsnedü’l-İmâm Ebî Hanife” Adlı Eseri Üzerine”. Hikmet Yurdu, Yıl: 10, 10/20 (Ocak – Haziran, 2017/2), 213-235.
  • Aynî, Ebû Muhammed Bedreddin Mahmûd b. Ahmed b. Mûsa el-Hanefî. Ikdü’lcümân fî târîhi ehli’z-zamân. thk. Muhammed Muhammed Emin. Kahire 1407/1987.
  • Bâbertî, Ekmeleddin Muhammed b. Muhammed b. Mahmud, en-Nüketü’z-Zarîfetü fî Tercîh-i Mezheb-i Ebî Hanife. İstanbul: Süleymaniye Kütüphanesi, Ayasofya, nr. 1384. vr. 204b-211a.
  • Bâbertî, Ekmeleddin Muhammed b. Muhammed b. Mahmud. Tercihü’l-Mezhebi’lMüsemma: en-Nuketü'z-Zarîfetü fî Tercîh-i Mezheb-i Ebî Hanife. haz. Bele Hasan Ömer Müsaid. Riyad: Kral Suûd Üniv Eğitim Fak. Yay., 1997.
  • Bezzâr, Ebû Bekir Ahmed b. Ömer b. Abdilhâlik. Müsned, thk. Âdil b. Sa’d. Medîne: Mektebetü’l-Ulûm ve’l-Hikem, 1426/2005.
  • Cessâs, Ebû Bekr Ahmed b. Alî er-Râzî. el-Fusûl fi’l-Usûl. Kuveyt: Vezâretü’lEvkâf ve’ş-şuûnü’l-İslâmiyye, 2. Baskı, 1414/1994.
  • Gölcük, Şerafettin "Cehmiyye", Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi. 7/234-236. İstanbul: TDV Yayınları, 1993.
  • Cüveynî, Abdülmelik b. Abdillah. Nihâyetü’l-matlab fî dirayeti’lmezheb. thk. Abdülazîm Mahmude ed-Dîb. ys: Dâru’l-minhâc, 2007.
  • Ebû Şâme el-Makdisî, Ebü’l-Kâsım Şehabeddin Abdurrahman. ez-Zeyl ʿale’rRavḍateyn: Terâcimü ricâli’l-ḳarneyni’s-sâdis ve’s-sâbiʿ. Thk. Muhammed Zâhid el-Kevserî. Beyrut: Dârü’l-Cîl, 2. Baskı, 1974.
  • Ebu Zehra, Muhammed. İmam Şâfiî. çev. Osman Keskioğlu. Ankara: TDV Yayınları, 1996.
  • Harîrî, Abû Muhammad al-Kâsım b. Alî b. Muhammad b. Osmân. Makâmâti’lHarîrî. Beyrut; Dâru’l-Kütübü’l-İlmiyye, 4. Baskı, 2003.
  • İbn Abdulber, Ebu Ömer Yusuf b. Abdullah Muhammed en-Nemerî el-Kurtubî. Camiu Beyani’l-İlm ve Fadlih. thk. Ebi’l-Eşbal ez-Züheyrî. Suudi Arabistan: Daru İbnü’l-Cevzi 1994.
  • İbn Ebi’l-İzz, Sadrüddin Ali b. Ali b. Muhammed el-Hanefî el-Ezdî. el-İttibâ'. thk. Muhammed Ataullah Hanif-Ebu Suheyb Abdullah b. Asım el-Karyûti. Lahor: Mektebetü's-Selefiyye, 2. Baskı, 1985.
  • İbn Hallikân, Ebü’l-Abbâs Şemsüddîn Ahmed b. Muhammed b. İbrâhîm b. Ebî Bekr el-Bermekî el-İrbilî. Vefeyâtü’l-aʿyân ve enbâʾü ebnâʾi’z-zamân. Thk. İhsan Abbas. 8 Cilt. Beyrut: Dâru Sâdır, 1398/1978.
  • İbn Kesîr, Ebü’l-Fidâ’ İmâdüddîn İsmâîl b. Şihâbiddîn Ömer b. Kesîr b. Dav’ elKaysî el-Kureşî el-Busrâvî ed-Dımaşkī eş-Şâfiî. el-Bidâye ve’n-nihâye. Thk. Abdullah b. Abdülmuhsin et-Türkî. 21 Cilt. Cîze: Hicr, 1418/1997.
  • İbn Mâce, Ebû Abdillah Muhammed b. Yezid. Sünen. thk. Şuayb el-Arnaût), Dımeşk, Dâru’r-Risâle el-Âlemiyye 1430/2009.
  • İbn Şeddâd, İzzeddin Muhammed b. Ali b. İbrahim. el-A‘lâku’l-hatîre fî zikri ümerâi’ş-Şâm ve’l-Cezîre. thk. Sâmi ed-Dehhân. Dımaşk: Vizâretü’s-Sekâfe, 1956.
  • İbn Tağrîberdî, Ebü’l-Mehâsin Cemâlüddîn Yûsuf el-Atâbekî el-Yeşbugavî ezZâhirî. en-Nücûmü’z-zâhire fî mülûki Mısr ve’l-Ḳāhire. 16 Cilt. Kahire: Dârü’lKütübi’l-Mısriyye, 1355/1936.
  • İbn Tağrîberdî, Ebü’l-Mehâsin Cemâlüddîn Yûsuf el-Atâbekî el-Yeşbugavî ezZâhirî. el-Menhelü’s-sâfî ve’l-müstevfî ba’de’l-vâfî. Thk. Muhammed Muhammed Emin. 13 Cilt. Kahire: Dârü’l-Kütüb ve’l-Vesâiki’l-Kavmiyye, 1427/2006.
  • İbn Tolun, Ebü'l-Fazl Şemseddin Muhammed b. Ali b. Ahmed. el-Kalâidü’lcevheriyye fî târihi’s-Sâlihiyye. thk. Muhammed Ahmed Dehmân. Dımaşk: y.y., 1980.
  • İbn Vâsıl, Ebû Abdillâh Cemâlüddîn Muhammed b. Sâlim b. Nasrillâh. Müferricü’l-kürûb fî ahbâri Benî Eyyûb. Thk. Haseneyn Muhammed Rabî´ (4-5 ciltler). 5 Cilt. Kahire: Dâru'l-kütübi'l-vesâiki'l-kavmiyye, 1957.
  • İbnu’l-Cevzî, Ebu’l-Ferec Abdurrahmân b. Ali b. Muhammed. Kitâbu’d-Duafâ ve’lMetrûkîn. thk. Ebu’l-Fidâ Abdullah el-Kâdî. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’lİlmiyye, 1406/1986.
  • İsbehânî, Ebû Nuaym Ahmed b. Abdillâh. Müsnedü’l-İmâm Ebi Hanife. thk. Nazar Muhammed Fâryâbî. Riyad: Mektebetu’l-Kevser, 1415/1994.
  • Kallek, Cengiz. “Hasîrî, Mahmûd b. Ahmed”. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. 16: 383. İstanbul: TDV Yayınları, 1997.
  • Karacan, Murat. Hanefî ve Şafiî Mezhebine Göre Devlet Başkanının Yetkileri (Tuhfetü’tTürk Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, 2013.
  • Kılıç, Mustafa. “Âlim ve Devlet adamı olarak bir Eyyûbî Meliki: el-Melikü’lMuazzam ( 576-624/1180-1227)”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10/2 (2006): 337-355.
  • Kumaş, Ali-Yılmaz, Muharrem. “Sıhriyetin Oluşmasında Zinanın Etkisi”, Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5/2, (2017), 51-67.
  • Kurtubî, Ebû Abdillah Muhammed b. Ahmed. el-Câmi‘ li ahkâmi’l-Kur’an. thk. Ahmed el-Berdûnî. Kahire: Dâru’l-Kütübi’l-Mısriyye.
  • Kureşî, Ebû Muhammed Muhyiddin Abdülkadir b. Muhammed. el-Cevâhirü’lmuḍıyye fî ṭabaḳāti’l-Hanefiyye. Thk. Abdulfettah Muhammed el-Hulv. I-V Cilt. Cîze: Hicr li’t-Tıbaa ve’n-Neşr, 1413/1993.
  • Kutlu, Sözmez. “Mürcie”. Türkiye Diyanet İslam Ansiklopedisi 32/41-45. İstanbul: Diyanet Vakfı Yayınları, 2006.
  • Küçükaşçı, Mustafa Sabri. “Yûnînî, Kutbüddin”. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. 43: 596-597. İstanbul: TDV Yayınları, 2013.
  • Kütübî, Salâhuddin Muhammed b. Şakir b. Ahmed ed-Dârânî. Fevâtü’l-Vefeyât ve’z-zeyl ʿaleyhâ. Beyrut: Dâru Sâdır, 1973.
  • Leknevî, Ebü’l-Hasenât Muhammed Abdülhay b. Muhammed. el-Fevâʾidü’lbehiyye fî terâcimi’l-Hanefiyye. Kahire: Matbaatü’s-Saâde, 1324 h.
  • Mâverdî, Ebû Hasan Ali b. Muhammed. el-Hâvi’l-Kebîr. thk. Ali Muhammed Muavviz. Beyrut: Darü’l-kütübi’l-ilmiyye, 1999.
  • Müslim b. Haccâc, Ebu'l-Huseyn el-Kuşeyrî. el-Câmiu’s-Sahih. thk. Muhammed Fuâd Abdulbâkî. Beyrut, Dâru İhyâi't-Türâsi'l-Arabi, 1954.
  • Nu‘aymî, Ebü'l-Mefâhir Muhyiddin Abdülkâdir b. Muhammed b. Ömer edDımaşkî, ed-Dâris fî târîhi’l-medâris (thk. Cafer el-Hasenî), I-II Cilt, y.y.: Mektebetü’s-Sekâfeti’d-Dîniyye, 1988.
  • Özen, Şükrü. "Kadılkudat". Türkiye Diyanet İslam Ansiklopedisi. 24/77-82. İstanbul: TDV. Yayınları, 2001.
  • Tirmizî, Muhammed b. İsa. Sünen. thk. Ahmed Muhammed Şâkir. Beyrut: Dâru ihyâi’ttürasi’l-Arabî, ty..
  • Tomar, Cengiz. “el-Melikü’l-Muazzam”. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. 29/71-73. Ankara: TDV Yayınları, 2004.
  • Topçuoğlu, Ali Aslan. İslam Hukukunda Diplomatik Temsil. Ankara: Fecr Yayınları, 2017.
  • Safedî, Ebü’s-Safâ Salâhuddîn Halîl b. İzziddîn Aybeg b. Abdillâh. el-Vâfî bi’lvefeyât. Thk. Ahmed el-Arnaût, Türkî Mustafa. 29 Cilt. Beyrut: Dâru İhyâi’t-Türâsi’l-Arabî, 1420/2000.
  • Serahsî, Ebu Bekr Muhammed b. Ahmed. el-Mebsût. Beyrut: Dâru’l-Marife, 1993.
  • Sevim, Ali. “Sıbt İbnü’l-Cevzî”, Türkiye Diyanet İslam Ansiklopedisi. 37/87-88. İstanbul: TDV Yayınları, 209.
  • Sifil, Ebubekir. “Zâhid Kevserî”. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. 44/81. İstanbul: TDV Yayınları, 2013.
  • Sıbt İbnü’l-Cevzî, Ebü’l-Muzaffer Şemsüddîn Yûsuf b. Kızoğlu et-Türkî el-Avnî el-Bağdâdî. Mir‘âtü’z-zamân fî târîhi’l-a‘yân. Thk. İbrahim ez-Zeybek. 23 Cilt. Beyrut: er-Risâletü’l-âlemiyye, 1434/2013.
  • Sıbt İbnü’l-Cevzî, Ebü’l-Muzaffer Şemsüddîn Yûsuf b. Kızoğlu et-Türkî el-Avnî el-Bağdâdî. el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh, Ta'lik: Muhammed Zâhid b. Hasan el-Kevserî. İstanbul: Enver matbaası, 1360/1941.
  • Sıbt İbnü’l-Cevzî, Ebü’l-Muzaffer Şemsüddîn Yûsuf b. Kızoğlu et-Türkî el-Avnî el-Bağdâdî. el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh. Kahire: el-Mektebetü’lEzheriyye li’t-türâs, 2010.
  • Sıbt İbnü’l-Cevzî, Ebü’l-Muzaffer Şemsüddîn Yûsuf b. Kızoğlu et-Türkî el-Avnî el-Bağdâdî. Kenzü’l-mülûk fî keyfiyyeti’s-sülûk. İstanbul: Süleymaniye Yazma Eser Kütüphanesi, Ayasofya Kolleksiyonu: 02021-001 vr. 1b-44a.
  • Sübkî, Tâceddin İbnü’s-Sübkî Abdülvehhâb b. Ali b. Abdülkâfî. Tabakâtü’şşâfi‘iyyeti’l-kübrâ. thk. Mahmud Muhammed Tanahi-Abdülfettah Muhammed el-Hulv. Kahire: Matbaatu’l-İsa el-Bâbî el-Halebî, 1964.
  • Şâfiî, Ebû Abdillah Muhammed b. İdris. el-Ümm. Beyrut: Dâru’l-Marife, 1990.
  • Şüreyşî, Ebû’l-Abbas Ahmed b. Abdülmü’min el-Gaysî. Şerhu Makâmâti’l-Harîrî. Kahire; Matbaatü’t-Temeddün 1979.
  • Uleymî, Ebü’l-Yümn Mücîrüddîn Abdurrahmân b. Muhammed b. Abdirrahmân. el-Ünsü’l-celîl bi-târîhi’l-Ḳuds ve’l-Halîl. Thk. Adnan Yunus Abdülmecid Ebû Tabbâne. 2 Cilt. Amman: Mektebetü Dendîs, 1999/1420.
  • Uzunpostalcı, Mustafa. “Ebû Hanife”. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. 10/131-138. Ankara: TDV Yayınları, 1994.
  • Yaman, Ahmet. “Seleb”. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. 36/398-399. İstanbul: TDV Yayınları, 2009.
  • Yavuz, Yusuf Şevki. “Zâhid Kevserî”. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. 44/78-79. İstanbul: TDV Yayınları, 2013.
  • Yılmaz, Harun. el-Melikü’l-Muazzam ve Döneminde Dımaşk’ta Kurulan Medreseler (615-624/1218-1227). Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, 2008.
  • Yılmaz, Harun. Zengîler ve Eyyûbîler Döneminde Dımaşk’ta “Medrese” (1154-1260). Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, 2014.
  • Yûnînî, Ebü’l-Feth Kutbüddin Musa b Muhammed b Abdullah. Zeylü Mirʾâti’zzamân. 3 Cilt. Haydarabad: Dâiretü’l-Maârifi’l-Osmaniyye, 1374/1954.
  • Zehebî, Şemseddin Muhammed b. Ahmed b. Osman. Mîzânü’l-i’tidal fî naḳdi’rricâl. Thk. Ali Muhammed Muavvad, Adil Ahmed Abdülmevcud, Abdülfettah Ebû Sünne. 7 Cilt. Beyrut: Dârü’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1995/1416.
  • Zehebî, Şemseddin Muhammed b. Ahmed b. Osman. Siyeru a‘lâmi’n-nübelâ‘. Thk. Beşşar Avvad Maruf, Muhyî Hilal es-Serhân. 11. Baskı. 25 Cilt. Beyrut: Müessesetü’r-Risâle, 1417/1996.
  • Zehebî, Şemseddin Muhammed b. Ahmed b. Osman. Târîhu’l-İslâm ve vefeyâtü’lmeşâhîr ve’l-a‘lâm: 621-630. Thk. Ömer Abdüsselâm Tedmürî. Beyrut: Dârü’l- Kitâbi’l-Arabi, 1418/1998.
  • Zehebî, Şemseddin Muhammed b. Ahmed b. Osman. Târîhu’l-İslâm ve vefeyâtü’lmeşâhîr
  • ve’l-a‘lâm: 651-660. Thk. Ömer Abdüsselâm Tedmürî. Beyrut: Dârü’l-Kitâbi’lArabî, 1419/1999.
APA INANIR A (2020). Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri. , 203 - 239.
Chicago INANIR AHMET Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri. (2020): 203 - 239.
MLA INANIR AHMET Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri. , 2020, ss.203 - 239.
AMA INANIR A Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri. . 2020; 203 - 239.
Vancouver INANIR A Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri. . 2020; 203 - 239.
IEEE INANIR A "Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri." , ss.203 - 239, 2020.
ISNAD INANIR, AHMET. "Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri". (2020), 203-239.
APA INANIR A (2020). Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 0(48), 203 - 239.
Chicago INANIR AHMET Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 0, no.48 (2020): 203 - 239.
MLA INANIR AHMET Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol.0, no.48, 2020, ss.203 - 239.
AMA INANIR A Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2020; 0(48): 203 - 239.
Vancouver INANIR A Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2020; 0(48): 203 - 239.
IEEE INANIR A "Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri." Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 0, ss.203 - 239, 2020.
ISNAD INANIR, AHMET. "Sıbt İbnü’l-Cevzî’nin “el-İntisâr ve’t-tercîh li’l-mezhebi’s-sahîh” Adlı Eseri Bağlamında Hanefi Mezhebinin Diğer MezheplereTercih Edilme Gerekçeleri". Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 48 (2020), 203-239.