Yıl: 2004 Cilt: 29 Sayı: 313 Sayfa Aralığı: 9 - 15 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sorgulayıcı Öğretme Startejisi

Öz:
Bir toplumun gelişimi, düşünen ve yaratan bireylerinin sayısına bağlıdır. Bu nedenle düşünmeyi ve yaratıcılığı destekleyici eğitim ortamları yaratılarak bu beceriler geliştirilmelidir. Sorgulayıcı öğretme stratejisi, öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu olma, mantıklı hipotezler geliştirme ve bunları sınama, yorum yapma, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirir. Sorular sorarak gerçeği bulma çabasına odaklanan bu strateji Sokrates'e kadar uzanan eski bir tarihe sahiptir. Soru sorma, stratejinin temel etkinliğidir ve sorular yoluyla öğretime yön verilir. Bu yüzden öğretmenler stratejiyi kullanmadan önce geniş bir soru havuzuna sahip olmalı, öğrencilere nasıl düşünüleceğini ve gerçeğe ulaşmada sorgulamayı nasıl kullanacaklarını gösteren model davranışlar sergilemelidirler. Bu yazıda değişik çalışmalar ele alınmakta; sorgulayıcı öğretme stratejisinin nasıl uygulanacağı, avantaj ve dezavantajlarının neler olduğu, öğretim uygulamalarındaki etkililik düzeyi konusunda açıklamalara yer verilmektedir. Ayrıca öğretmenlerin nasıl bir hazırlık yapmaları gerektiği konusunda öneriler sunulmaktadır.
Anahtar Kelime: sorgulama öğretim stratejileri öğretim yöntemleri sorgulayıcı öğretme

Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anderson, R.D. (1999). "Inquiry in everyday world of schools". Focus: A Magazine For Classroom Innovators. 6 (2):112-116.
  • Babadoğan, C. ve Gürkan, T. (2002). "Sorgulayıcı öğretme stratejisinin akademik başarıya etkisi". Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 1(2): 147-160.
  • Broadbear, J. T. ve Keyser, B. B. (2000). "An approach to teaching for critical thinking in health education". Journal of School Health. 70(8): 322-326.
  • Chang, K., Lin, M. ve Chen, S. (1998). "Application of the socratic dialogue on corrective learning of subtraction". Computers and Education. 31: 55-68.
  • Collins, A. (1987). A sample dialogues based on a theory of inquiry teaching. Instructional Theories in Action: Lesson lllustrting Selected Theories and Models. In C. M. Reigeluth (Eds.), Lawrance Erlbaum Associates, New Jersey.
  • Garlikov, R. (2000). The socratic method: teaching by asking instead of by telling http://www.Garlicov.com/Soc_Meth.html adresinden, 17.12.2002 tarihinde ulaşıldı.
  • Garrett, E. (1998). The socratic method. http://www.law.uchicago.edu/ prospective/ headnotes/ socratic.html adresinden, 03.01.2003 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Henson, K. T. (1992). Methods and strategies for teaching in secondary and middle schools. New York: Longman.
  • Parkinson, M. G. ve Ekachai, D. (2002). "The socratic methodin the inductory PR course: an alternative pedagogy". Public Relation Review. (28): 167-174.
  • Steves, A. L. Ve Collins, A. (1987)."The goal structure of a socratic tutor". Proceedings of the 1987 annual conferance, 256-263.
  • Wise, C. (1996). "Strategies for teaching science: What works?". The Clearing House. 69(6): 337-338.
APA TABAK R, KARAKOÇ Ş (2004). Sorgulayıcı Öğretme Startejisi. , 9 - 15.
Chicago TABAK Ruhi Selçuk,KARAKOÇ Şerife Sorgulayıcı Öğretme Startejisi. (2004): 9 - 15.
MLA TABAK Ruhi Selçuk,KARAKOÇ Şerife Sorgulayıcı Öğretme Startejisi. , 2004, ss.9 - 15.
AMA TABAK R,KARAKOÇ Ş Sorgulayıcı Öğretme Startejisi. . 2004; 9 - 15.
Vancouver TABAK R,KARAKOÇ Ş Sorgulayıcı Öğretme Startejisi. . 2004; 9 - 15.
IEEE TABAK R,KARAKOÇ Ş "Sorgulayıcı Öğretme Startejisi." , ss.9 - 15, 2004.
ISNAD TABAK, Ruhi Selçuk - KARAKOÇ, Şerife. "Sorgulayıcı Öğretme Startejisi". (2004), 9-15.
APA TABAK R, KARAKOÇ Ş (2004). Sorgulayıcı Öğretme Startejisi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 29(313), 9 - 15.
Chicago TABAK Ruhi Selçuk,KARAKOÇ Şerife Sorgulayıcı Öğretme Startejisi. Çağdaş Eğitim Dergisi 29, no.313 (2004): 9 - 15.
MLA TABAK Ruhi Selçuk,KARAKOÇ Şerife Sorgulayıcı Öğretme Startejisi. Çağdaş Eğitim Dergisi, vol.29, no.313, 2004, ss.9 - 15.
AMA TABAK R,KARAKOÇ Ş Sorgulayıcı Öğretme Startejisi. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2004; 29(313): 9 - 15.
Vancouver TABAK R,KARAKOÇ Ş Sorgulayıcı Öğretme Startejisi. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2004; 29(313): 9 - 15.
IEEE TABAK R,KARAKOÇ Ş "Sorgulayıcı Öğretme Startejisi." Çağdaş Eğitim Dergisi, 29, ss.9 - 15, 2004.
ISNAD TABAK, Ruhi Selçuk - KARAKOÇ, Şerife. "Sorgulayıcı Öğretme Startejisi". Çağdaş Eğitim Dergisi 29/313 (2004), 9-15.