Yıl: 2019 Cilt: 1 Sayı: 50 Sayfa Aralığı: 283 - 302 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.21764/maeuefd.407470 İndeks Tarihi: 11-03-2021

UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitimöğrencilerinin uzaktan eğitimde kullanılan Enoctaöğrenme yönetim sistemine yönelik görüşlerini ortayaçıkarmaktır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu Çukurova ÜniversitesiAdana Meslek Yüksekokulu uzaktan eğitim programlarınakayıtlı 314 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmakapsamında, araştırmacılar tarafından geliştirilen “KişiselBilgi Formu” ve “Öğrenme Yönetim SistemiDeğerlendirme Formu” kullanılmıştır. Veri analizindedeğerlendirme formunda yer alan her bir maddeye verilenyanıtların frekansları tablo halinde sunulmuştur, açık uçlusorularla elde edilen verilerin analizinde ise içerik analiziyöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucu, Enoctaöğrenme yönetim sisteminin uzaktan eğitim öğrencileritarafından, tüm boyutlar (öğretimsel, biçimsel, eğitimprogramı ve program ile uygunluk) açısından ortalamanınüzerinde puanlanmış olduğunu göstermiştir. Araştırmasonucuna göre öğrenciler, öğrenme yönetim sistemineilişkin olumlu görüşler bildirmişlerdir. Ancak, araştırmasonuçları bazı öğrencilerin özellikle öğrenci işlerihizmetlerinin aksaklıkları yönünde olumsuz görüşbildirdikleri görülmüştür
Anahtar Kelime:

INVESTIGATION OF DISTANCE EDUCATION STUDENTS’ OPINIONS ABOUT THE ENOCTA LEARNING MANAGEMENT SYSTEM

Öz:
This research aimed to investigate distance education students’ opinions about the learning management system, Enocta. The research was designed as a survey study. The sample of the study consists of 314 students who enrolled in Adana Vocational School of Higher Education. The data were collected through “Demographic Questionnaire Form” and “Learning Management System Evaluation Form” which were developed by the researchers. The answers to the items of the evaluation form were analyzed by presenting frequencies on a table while the open-ended questions of the form were analyzed through content analysis method. According to the research results, Enocta learning management system was rated above the average in terms of all sub-dimensions (instructional, formal, educational program and appropriateness of software) by the distance education students. While some students reported positive opinions about the learning management system, some students reported some problems in the student affairs services in the system.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ateş, A. (2011). Eğitsel yazılım değerlendirme ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 2 (1).
  • Black, E. W., Beck, D., Dawson, K., Jinks, S., & DiPietro, M. (2007). The other side of the LMS: Considering implementation and use in the adoption of an LMS in online and blended learning environments. TechTrends, 51(2), 35–39.
  • Bilgiç, E. (2005). E-Öğretim Tasarım Süreci: Bir Materyalin Kullanışlılığına İlişkin Katılımcı Görüşleri. Uzmanlık Yeterlilik Tezi. Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cidral, W. A., Oliveira, T., Di Felice, M., & Aparicio, M. (2017). E-learning success determinants: Brazilian empirical study. Computers & Education, 122, 273-290.
  • Choi, B., & Baek, Y. (2011). Exploring factors of media characteristic influencing flow in learning through virtual worlds. Computers & Education, 57(4), 2382-2394.
  • Creswell, J.W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Çavuş, N. (2015). Distance learning and learning management systems. Procedia - Social and Behavioral Sciences,191, 872 – 877.
  • Çavuş, N.&Alhih, M.S. (2014). Learning management systems use in science education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 143, 517 – 520.
  • Çavuş, N. & Zabadi, T. (2014). Learning a comparison of open source learning management systems. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 143, 521 – 526.
  • Çiğdem, H. & Öztürk, M. (2016). Factors affecting students’ behavioral intention to use lms at a Turkish post-secondary vocational school. IRRODL, 17(3), 276-295.
  • Emelyanova, N. & Voronina, E. (2014). Introducing a learning management system at a Russian university: Students' andteachers' perceptions. IRRODL, 15(1), 272-289.
  • Enocta (2018). Enocta akademik eğitim platformu. 02.02.2018 tarihinde http://www.enocta.com adresinden alındı.
  • Frank, M., Reich, N. & Humphreys, K. (2003). Respecting the human needs of students in the development of e-learning. Computers & Education, 40, 57-70.
  • Han, I. & Shin, W.S. (2016). The use of a mobile learning management system and academic achievement of online students. Computers & Education, 102, 79-89.
  • Holmberg, B. (2005). The evolution, principles and practices of distance education. Retrieved 22.09.2017, from http://www.unioldenburg.de/fileadmin/user_upload/c3l/master/mde/download/asfvolume11_eBook.pdf.
  • Hsu,C.M., Yeh, Y.C. & Yen, J. (2009). Development of design criteria and evaluation scalefor web-based learning platforms. International Journal of Industrial Ergonomics, 39, 90– 95.
  • Mayring, P. (1996). Nitel araştırmaya giriş. (Çev. Gümüş, A. ve Durgun, M.S. ). Adana: Baki Kitapevi.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Beverly Hills: Sage Publications.
  • Nakamura, W., Oliveira, E. & Conte, T. (2017). Usability and User Experience Evaluation of Learning Management Systems - A Systematic Mapping Study. 19th International Conference on Enterprise Information Systems (ICEIS 2017), 3, 97-108.
  • Orfanou, K., Tselios, N. & Katsanos, K. (2015). Perceived usability evaluation of learning management systems: Empirical evaluation of the system usability scale. IRRODL, 16(2), 227- 246.
  • Özkan, S., Köseler, R.&Baykal, N. (2009). Evaluating learning management systems: Adoption of hexagonal e-learning assessment model in higher education. Transforming Government: People, Process and Policy, 3(2), 111-130.
  • Paulsen, M.F. (2002). Online education systems: Discussion and definition of terms. Retrieved 17.02.2017, from https://www.edutubebd.com/file_resource/1368197236online%20education%20system.pdf.
  • Ramírez-Correa, P.E., Rondan-Cataluña, F.J., Arenas-Gaitán, J. & Alfaro-Perez, J.L. (2017). Moderating effect of learning styles on a learning management system’s success. Telematics and Informatics, 34, 272–286.
  • Seaman, J. E., Allen, I. E., & Seaman, J. (2018). Grade Increase: Tracking Distance Education in the United States. Babson Survey Research Group.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. & Zvacek, S. (2006). Teaching and learning at a distance foundations of distance education (4th ed.). New Jersey: Merrill Prentice Hall.
  • Szabo, M., & Flesher, K. (2002). CMI Theory and Practice: Historical Roots of Learning Managment Systems. E-Learn 2002 World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, & Higher Education, Montreal, Canada.
  • Thuseethan, S., Achchuthan, S. & Kuhanesan, S. (2015). Usability evaluation of learning management systems in Sri Lankan universities. Global Journal of Computer Science and Technology, 15(1)
  • Turan, O., Canal, M. (2011). Öğrenme yönetim sistemi kullanılabilirlik incelemesi: Gazi İngilizce dil okulu örneği. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4, 47-52.
  • Yanpar, T., Yıldırım, İ.S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Bilgi Sistemi (2018). Yükseköğretim İstatistikleri. 19.06.2018 tarihinde https://istatistik.yok.gov.tr, adresinden alındı.
  • Watson, W.R. & Watson, S.L.(2007). An argument for clarity: What are learning management systems, what are they not, and what should they become?. TechTrends, Springer Verlag, 51(2), 28-34.
APA ÖZONUR M, KAMIŞLI H, YANPAR YELKEN T, Sancar Tokmak H (2019). UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. , 283 - 302. 10.21764/maeuefd.407470
Chicago ÖZONUR Mesut,KAMIŞLI Halil,YANPAR YELKEN Tuğba,Sancar Tokmak Hatice UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. (2019): 283 - 302. 10.21764/maeuefd.407470
MLA ÖZONUR Mesut,KAMIŞLI Halil,YANPAR YELKEN Tuğba,Sancar Tokmak Hatice UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. , 2019, ss.283 - 302. 10.21764/maeuefd.407470
AMA ÖZONUR M,KAMIŞLI H,YANPAR YELKEN T,Sancar Tokmak H UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. . 2019; 283 - 302. 10.21764/maeuefd.407470
Vancouver ÖZONUR M,KAMIŞLI H,YANPAR YELKEN T,Sancar Tokmak H UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. . 2019; 283 - 302. 10.21764/maeuefd.407470
IEEE ÖZONUR M,KAMIŞLI H,YANPAR YELKEN T,Sancar Tokmak H "UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.283 - 302, 2019. 10.21764/maeuefd.407470
ISNAD ÖZONUR, Mesut vd. "UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". (2019), 283-302. https://doi.org/10.21764/maeuefd.407470
APA ÖZONUR M, KAMIŞLI H, YANPAR YELKEN T, Sancar Tokmak H (2019). UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(50), 283 - 302. 10.21764/maeuefd.407470
Chicago ÖZONUR Mesut,KAMIŞLI Halil,YANPAR YELKEN Tuğba,Sancar Tokmak Hatice UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, no.50 (2019): 283 - 302. 10.21764/maeuefd.407470
MLA ÖZONUR Mesut,KAMIŞLI Halil,YANPAR YELKEN Tuğba,Sancar Tokmak Hatice UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.1, no.50, 2019, ss.283 - 302. 10.21764/maeuefd.407470
AMA ÖZONUR M,KAMIŞLI H,YANPAR YELKEN T,Sancar Tokmak H UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 1(50): 283 - 302. 10.21764/maeuefd.407470
Vancouver ÖZONUR M,KAMIŞLI H,YANPAR YELKEN T,Sancar Tokmak H UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 1(50): 283 - 302. 10.21764/maeuefd.407470
IEEE ÖZONUR M,KAMIŞLI H,YANPAR YELKEN T,Sancar Tokmak H "UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, ss.283 - 302, 2019. 10.21764/maeuefd.407470
ISNAD ÖZONUR, Mesut vd. "UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN ENOCTA ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/50 (2019), 283-302. https://doi.org/10.21764/maeuefd.407470