Yıl: 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 539 - 548 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.5961/jhes.2020.414 İndeks Tarihi: 15-03-2021

Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmada, öğretmenlerin kültürel değerlere duyarlı pedagojiye ilişkin görüşleri ile kültürel zekâ düzeyleri arasındaki ilişkininincelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde desenlenen araştırma, 341 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçlarıolarak “Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşleri Ölçeği” ve “Kültürel Zekâ Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerinanalizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, ANOVA, Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı ve basamaklı regresyonanalizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin kültürel değerlere duyarlı pedagojiye ilişkin oldukça olumlu görüşlere sahipoldukları ve kültürel zekâ düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin kültürel değerlere duyarlı pedagojiye ilişkin görüşleriile kültürel zekâ düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği saptanmıştır. Mesleğe yeni başlayan ve Doğu-GüneydoğuAnadolu bölgelerinde yaşayan öğretmenlerin kültürel değerlere duyarlı pedagojiye yönelik görüşlerinin daha olumlu olduğu belirlenmiştir.Öğretmenlerin kültürel değerlere duyarlı pedagojiye yönelik görüşleri ve kültürel zekâ düzeyleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlıbir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin kültürel zekâlarının öğretmenlerin kültürel değerlere duyarlı pedagojiye ilişkingörüşlerindeki varyansın yaklaşık olarak beşte birini açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Investigation of the Relationship Between Teachers’ Opinions Concerning Culturally Responsive Pedagogy and Their Cultural Intelligences

Öz:
This study aims to investigate the relationship between teachers’ opinions on culturally responsive pedagogy and their cultural intelligence levels. This study being designed in correlational survey model, was conducted on 341 teachers. As data collection tools, “Teacher Opinions Scale on Culturally Responsive Pedagogy” and “Cultural Intelligence Scale” were used. Arithmetic mean, standard deviation, t test, ANOVA, Pearson Product Moment Correlation Coefficient and stepwise regression analysis were used for the data analysis. As a result of the study, it was determined that teachers have very positive opinions about culturally responsive pedagogy and their cultural intelligence levels are high. The study puts forward that teachers’ opinions about culturally responsive pedagogy and cultural intelligence levels did not show significant differences according to their gender. It was determined that the opinions of the novice teachers and those living in the Eastern-Southeastern Anatolia regions towards culturally responsive pedagogy are more positive. .The sudy shows that there is a moderate, positive and significant relationship between teachers’ opinions on culturally responsive pedagogy and their cultural intelligence levels. In addition, the study concludes that teachers’ cultural intelligence explained approximately one fifth of the variance in their opinions on culturally responsive pedagogy.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kozikoğlu İ, Tosun Y (2020). Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. , 539 - 548. 10.5961/jhes.2020.414
Chicago Kozikoğlu İshak,Tosun Yusuf Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (2020): 539 - 548. 10.5961/jhes.2020.414
MLA Kozikoğlu İshak,Tosun Yusuf Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. , 2020, ss.539 - 548. 10.5961/jhes.2020.414
AMA Kozikoğlu İ,Tosun Y Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. . 2020; 539 - 548. 10.5961/jhes.2020.414
Vancouver Kozikoğlu İ,Tosun Y Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. . 2020; 539 - 548. 10.5961/jhes.2020.414
IEEE Kozikoğlu İ,Tosun Y "Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi." , ss.539 - 548, 2020. 10.5961/jhes.2020.414
ISNAD Kozikoğlu, İshak - Tosun, Yusuf. "Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". (2020), 539-548. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.414
APA Kozikoğlu İ, Tosun Y (2020). Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10(3), 539 - 548. 10.5961/jhes.2020.414
Chicago Kozikoğlu İshak,Tosun Yusuf Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 10, no.3 (2020): 539 - 548. 10.5961/jhes.2020.414
MLA Kozikoğlu İshak,Tosun Yusuf Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, vol.10, no.3, 2020, ss.539 - 548. 10.5961/jhes.2020.414
AMA Kozikoğlu İ,Tosun Y Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2020; 10(3): 539 - 548. 10.5961/jhes.2020.414
Vancouver Kozikoğlu İ,Tosun Y Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2020; 10(3): 539 - 548. 10.5961/jhes.2020.414
IEEE Kozikoğlu İ,Tosun Y "Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi." Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10, ss.539 - 548, 2020. 10.5961/jhes.2020.414
ISNAD Kozikoğlu, İshak - Tosun, Yusuf. "Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 10/3 (2020), 539-548. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.414