Yıl: 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 244 - 233 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.5961/jhes.2020.384 İndeks Tarihi: 12-03-2021

Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları

Öz:
Öğretim elemanlarının hem akademik çalışmalarıyla bilime hem de bilgi birikimleriyle ders verdikleri öğrencilerin öğrenmelerine vegelişimlerine katkı sunma görevleri vardır. Öğretim elemanları bu sorumlulukları yerine getirmekle doğrudan ülkenin eğitim seviyesininyükselmesine, dolaylı olarak da kalkınmasına zemin sağlamış olacaktır. Öğretim elemanının davranışlarının öğrenciler tarafından algılanışı,öğretim elemanlarının sorumluluklarını yerine getirip getirmediğinin belirleyicisi olan faktörlerden biri olduğu düşünülmektedir. Bubağlamda bu araştırmada öğrencilerin öğretim elemanı algılarının metafor aracılığıyla ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Nitel araştırmayöntemlerinden olan temel nitel desende (fundamential qualitative research) tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu Fırat ÜniversitesiEğitim Fakültesi’nde öğrenim gören son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubunda yer alan öğrencilerle yapılan görüşmelersonrasında veri toplama aracı ile elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Yapılan analiz sonucunda, öğrencilerin öğretimüyelerine yönelik olumlu, olumsuz ve hem olumlu hem olumsuz ifade içeren metafor ürettikleri tespit edilirken araştırmaya katılanöğrencilerin öğretim elemanlarına yönelik neredeyse olumlu anlam içeren metafor kadar olumsuz anlamlı metafor ile benzetim yapmışolmaları dikkat çeken ve sorgulayıcı bir bulgu olmuştur
Anahtar Kelime:

Instructors from the Perspectives of Faculty of Education Students

Öz:
Faculty members have a duty to contribute to the learning and development of the students they teach with both their academic studies and their knowledge. By fulfilling these responsibilities, the lecturers will directly provide the ground for the country’s level of education and indirect development. It is thought that how the behaviors of the instructor is perceived by the students is one of the determinants of whether the instructors fulfill their responsibilities. In this context, in this research, it is aimed to reveal the perceptions of the instructor by means of metaphor. The study group of the study, which was designed in fundamental qualitative research, which is one of the qualitative research methods, consists of the last year students studying at Fırat University Faculty of Education. After the interviews with the students, the data obtained through the data collection tool were subjected to content analysis. As a result of the analysis, it was determined that students produced positive, negative, and metaphors containing both positive and negative expressions for the faculty members. The fact that the students who participated in the research simulated a negative metaphor as much as a metaphor containing almost positive meaning towards instructors was a noteworthy and questioning finding.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA gündüzalp s, Demirtaş Z (2020). Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları. , 244 - 233. 10.5961/jhes.2020.384
Chicago gündüzalp seda,Demirtaş Zülfü Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları. (2020): 244 - 233. 10.5961/jhes.2020.384
MLA gündüzalp seda,Demirtaş Zülfü Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları. , 2020, ss.244 - 233. 10.5961/jhes.2020.384
AMA gündüzalp s,Demirtaş Z Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları. . 2020; 244 - 233. 10.5961/jhes.2020.384
Vancouver gündüzalp s,Demirtaş Z Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları. . 2020; 244 - 233. 10.5961/jhes.2020.384
IEEE gündüzalp s,Demirtaş Z "Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları." , ss.244 - 233, 2020. 10.5961/jhes.2020.384
ISNAD gündüzalp, seda - Demirtaş, Zülfü. "Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları". (2020), 244-233. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.384
APA gündüzalp s, Demirtaş Z (2020). Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10(2), 244 - 233. 10.5961/jhes.2020.384
Chicago gündüzalp seda,Demirtaş Zülfü Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 10, no.2 (2020): 244 - 233. 10.5961/jhes.2020.384
MLA gündüzalp seda,Demirtaş Zülfü Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, vol.10, no.2, 2020, ss.244 - 233. 10.5961/jhes.2020.384
AMA gündüzalp s,Demirtaş Z Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2020; 10(2): 244 - 233. 10.5961/jhes.2020.384
Vancouver gündüzalp s,Demirtaş Z Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2020; 10(2): 244 - 233. 10.5961/jhes.2020.384
IEEE gündüzalp s,Demirtaş Z "Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları." Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10, ss.244 - 233, 2020. 10.5961/jhes.2020.384
ISNAD gündüzalp, seda - Demirtaş, Zülfü. "Eğitim Fakültesi Öğrencileri Gözüyle Öğretim Elemanları". Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 10/2 (2020), 244-233. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.384