Yıl: 2020 Cilt: 11 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 53 - 90 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.16949/turkbilmat.443825 İndeks Tarihi: 15-03-2021

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin üçgenler ve dörtgenler konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerini; konu alanı ve öğrenciyi tanıma bilgisi bağlamında incelemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan özel durum çalışması olarak yürütülmüştür. Örneklem, 0-5 yıl, 6-10 yıl ve 11yıl ve üzeri mesleki deneyim gruplarından eşit sayıda seçilen toplam 12 ortaokul matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmanın verileri, üçgenler ve dörtgenler konusundaki çeşitli senaryo durumlarını içeren 9 açık uçlu soruya verilen cevaplardan ve yarı yapılandırmış mülakatlardan elde edilmiştir. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bulgular, ortaokul matematik öğretmenlerinin üçgenler ve dörtgenlere yönelik pedagojik alan bilgisinin konu alanı bileşeninde istenilen düzeyde olmadıklarını; buna karşın öğrenciyi tanıma bilgisi bileşeninde, konu alanı bilgisi bileşenine nispeten daha iyi düzeyde olduklarını göstermektedir. Ayrıca öğretmenlerin çoğunun üçgenler ve dörtgenler konularına yönelik konu alanı bilgilerinde ortaokul öğrencileri ile benzeyen kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

An Investigation of Pedagogical Content Knowledge of Secondary School Mathematics Teachers in Relation with Triangle and Quadrilateral Concepts

Öz:
The purpose of this study is to investigate pedagogical content knowledge of secondary school mathematics teachers about triangles and quadrilaterals. In particular, it is focused on knowledge of content and students as two components of teachers' pedagogical content knowledge. In this study, case study was used as one of the types of qualitative research methods.. The sample is comprised of 12 secondary school mathematics teachers who are selected equally from the three groups, namely having teaching experience of 0-5 years, 6-10 years, and 11 and above years. Data is gathered by the use of 9 open-ended questions including different types of scenarios and semi-structured interviews in relation with triangle and quadrilateral concepts. The data is analyzed by the use of content analysis method Findings show that secondary school mathematics teachers' pedagogical content knowledge about triangles and quadrilaterals are not at the desired level in the component of content knowledge, whereas they are relatively better in the component of knowledge of students. Moreover, it was determined that teachers have similar misconceptions with secondary school students in triangle and quadrilateral concepts.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YURTYAPAN M, Karataş İ (2020). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. , 53 - 90. 10.16949/turkbilmat.443825
Chicago YURTYAPAN Mehmet İhsan YURTYAPAN,Karataş İlhan Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. (2020): 53 - 90. 10.16949/turkbilmat.443825
MLA YURTYAPAN Mehmet İhsan YURTYAPAN,Karataş İlhan Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. , 2020, ss.53 - 90. 10.16949/turkbilmat.443825
AMA YURTYAPAN M,Karataş İ Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. . 2020; 53 - 90. 10.16949/turkbilmat.443825
Vancouver YURTYAPAN M,Karataş İ Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. . 2020; 53 - 90. 10.16949/turkbilmat.443825
IEEE YURTYAPAN M,Karataş İ "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi." , ss.53 - 90, 2020. 10.16949/turkbilmat.443825
ISNAD YURTYAPAN, Mehmet İhsan YURTYAPAN - Karataş, İlhan. "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi". (2020), 53-90. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.443825
APA YURTYAPAN M, Karataş İ (2020). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(1), 53 - 90. 10.16949/turkbilmat.443825
Chicago YURTYAPAN Mehmet İhsan YURTYAPAN,Karataş İlhan Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi 11, no.1 (2020): 53 - 90. 10.16949/turkbilmat.443825
MLA YURTYAPAN Mehmet İhsan YURTYAPAN,Karataş İlhan Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.11, no.1, 2020, ss.53 - 90. 10.16949/turkbilmat.443825
AMA YURTYAPAN M,Karataş İ Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2020; 11(1): 53 - 90. 10.16949/turkbilmat.443825
Vancouver YURTYAPAN M,Karataş İ Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2020; 11(1): 53 - 90. 10.16949/turkbilmat.443825
IEEE YURTYAPAN M,Karataş İ "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi." Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11, ss.53 - 90, 2020. 10.16949/turkbilmat.443825
ISNAD YURTYAPAN, Mehmet İhsan YURTYAPAN - Karataş, İlhan. "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Üçgenler ve Dörtgenler Konusuna İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi". Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi 11/1 (2020), 53-90. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.443825