Yıl: 2005 Cilt: 30 Sayı: 135 Sayfa Aralığı: 11 - 22 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri

Öz:
Son yıllarda öğretim elemanlarının etkili öğretim becerilerinin eğitimine olan talep artmıştır. Yükseköğretim kurumu da bu talebi karşılamak üzere lisansüstü öğretim programlarına öğretim elemanlarının eğitimine yönelik dersler koymuştur. Bu bağlamda, araştırmadaki temel amaç, öğretim elemanlarının etkili öğretim becerilerini geliştirmeye yönelik eğitim ile ilgili görüşlerini belirlemektir.
Anahtar Kelime: etkin öğretim öğretim becerileri akademisyenler

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

The Views of Faculty Members on Developing Effective Teaching Skills

Öz:
In recent years, demand for effective teaching skills from faculty members has increased. Consequently, the Higher Education Council has attempted to meet this demand by placing higher level courses into graduate schools for educating faculty members. In this context, the main purpose of the present study was to describe the views of the faculty in regard to receiving effective teaching skills training.
Anahtar Kelime: teaching skills academicians effective teaching

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Adem, M. (1995). Eğitim politikası. Ankara: Şafak Matbaası.
  • Alkan, C. (1984). Dünyada ve Türkiye’de eğitim alanında eleman yetiştirme yaklaşımları. Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Akpınar-Wilsing, N. & Paykoç, F. (2004). Needs of future faculty members in relation to instructional planning, effective teaching and evaluating: A case study. Eğitim ve Bilim, 29 (133), 71-82.
  • Alkan C. & Hacıoğlu, F. (1995). Öğretmenlik uygulamaları. Ankara: Önder Matbaacılık.
  • Bayram, H. (1992). Eğitim yüksekokullarında öğretim elemanı - öğrenci iletişimi, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bolat, S. (1990). Yükseköğretimde öğretim elemanı - öğrenci iletişimi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Deryakulu, D. (1992). Öğretim elemanı - öğrenci arası iletişimde istenilen öğretim elemanı davranışlarının gösterilmesini engelleyen faktörler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • DPT. (1979). 4. beş yıllık kalkınma planı (1979-1983). Ankara: DPT Yayınları.
  • Erçetin, Ş. (1997). Yükseköğretim kurumlarında akademik personelin yetiştirilmesi ve yetkinleştirilmesi. Milli Eğitim, 133, 20-23.
  • Erdoğan, Ö. (1990). Öğretim üyeliğinin öğrenme öğretme süreçleri açısından değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erginer, A. (1997). AİBÜ Eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği bölümünde öğretim hizmeti veren öğretim elemanlarının yeterlikleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Gömleksiz, M. (1988). Demokratik bir sınıf ortamı açısından Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin davranışlarının değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gözütok, F. D. (1988). Öğretmen eğitiminde meslek formasyonu öğretiminin öğretim elemanı davranışlarına yansıması, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Güçlüol, K. (1988). Yükseköğretimde öğretim elemanlarının yetiştirilmesi. Yükseköğretimde Değişmeler. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayını.
  • Hall, C. (1996). Key teaching roles of a university lecturer and their integration into the quality of a New Zealand University. Assessment & Evaluation in Higher Education, 21 (2), 109-121.
  • Harden, R.M. & Crosby, J. (2000). AME education guide no. 20: The good teacher is more than a lecturer - the twelve roles of the teacher, Medical Teacher, 22 (4), 334-47.
  • Karakütük, K. (2002). Öğretim üyesi ve bilim insanı yetiştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kavak, Y. (1986). Eğitim fakültelerindeki elemanların yeterlikleri ve eğitim ihtiyaçları, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korkut, H. (2002). Sorgulanan yükseköğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Küçükahmet, L. (1976). Öğretmen yetiştiren kurum öğretmenlerinin tutumları: Program geliştirme açısından bir yorum. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • MEB (1943). 3. Milli Eğitim Şûrası. Ankara.
  • MEB (1982). 11. Milli Eğitim Şûrası. Ankara.
  • MEB (1989). XII. Milli Eğitim Şûrası (18-22 Temmuz 1988). Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • MEB (1992). Öğretmen yetiştirmede koordinasyon ve işbirliği toplantısı. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayını No:1, Ankara.
  • Resmi Gazete. (1981). Yükseköğretim kanunu (yasa no: 2547).
  • Sedat, Y. (2004). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik meslek bilgisi derslerine yönelik direnç davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4 (1), 171-200.
  • Sullivan, R., Magarick, R., Bergthold, G., Blouse, A. & McIntosh, N. (1999). Tıp eğitimcileri için eğitim becerileri rehberi, (Çeviren: N. N. Şahin; Çeviri Editörü: Ş.B. Özvarış,). JHPIEGO, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara.
  • Sullivan, R., Gaffikin, L. & Lowry, E. (1999). Tıp eğitimcileri için program geliştirme rehberi, (Çeviren: N. N. Şahin; Çeviri Editörü: Ş.B. Özvarış,). JHPIEGO, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara.
  • Trochim, W. M. K. (2001). The research methods knowledge base. Cincinnati, OH: Atomicdogpublishing.com
  • Türkoğlu, A. (1993). Eğitim yüksekokulu program uygulamalarında karşılaşılan sorunlar. Eğitim Bilimleri I. Ulusal Bildirileri (179-189). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri & Milli Eğitim Basımevi.
  • Ulusavaş, M. & Nas, R. (1990). Öğretmen yetiştiren öğretmenlere ilişkin bir çalışma. Öğretmen Dünyası Dergisi, 131, 15-18.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
APA Erginer E, DURSUN F (2005). Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri. , 11 - 22.
Chicago Erginer Ergin,DURSUN FEVZI Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri. (2005): 11 - 22.
MLA Erginer Ergin,DURSUN FEVZI Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri. , 2005, ss.11 - 22.
AMA Erginer E,DURSUN F Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri. . 2005; 11 - 22.
Vancouver Erginer E,DURSUN F Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri. . 2005; 11 - 22.
IEEE Erginer E,DURSUN F "Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri." , ss.11 - 22, 2005.
ISNAD Erginer, Ergin - DURSUN, FEVZI. "Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri". (2005), 11-22.
APA Erginer E, DURSUN F (2005). Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri. Eğitim ve Bilim, 30(135), 11 - 22.
Chicago Erginer Ergin,DURSUN FEVZI Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri. Eğitim ve Bilim 30, no.135 (2005): 11 - 22.
MLA Erginer Ergin,DURSUN FEVZI Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri. Eğitim ve Bilim, vol.30, no.135, 2005, ss.11 - 22.
AMA Erginer E,DURSUN F Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri. Eğitim ve Bilim. 2005; 30(135): 11 - 22.
Vancouver Erginer E,DURSUN F Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri. Eğitim ve Bilim. 2005; 30(135): 11 - 22.
IEEE Erginer E,DURSUN F "Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri." Eğitim ve Bilim, 30, ss.11 - 22, 2005.
ISNAD Erginer, Ergin - DURSUN, FEVZI. "Öğretim Elemanlarının Etkili Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Görüşleri". Eğitim ve Bilim 30/135 (2005), 11-22.