Yıl: 2020 Cilt: 1 Sayı: 56 Sayfa Aralığı: 61 - 91 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.21764/ maeuefd.607187 İndeks Tarihi: 17-03-2021

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI

Öz:
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sosyalbilgiler derslerinde değer eğitimiyle ilgili tecrübelerini vegörüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu,Antalya ili merkez ilçelerindeki çeşitli ortaokullardaöğretmenlik yapmakta olan 16 sosyal bilgiler öğretmeni(10 erkek, 6 kadın) oluşturmaktadır. Araştırma verilerinintoplanması, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılarakgerçekleştirilmiştir. Görüşme formu, iki bölüm ve 9 açıkuçlu sorudan oluşmaktadır. Kaydedilen ve ardından yazıyaaktarılan veriler, içerik analizine tabii tutulmuştur.Araştırma sonuçları, ilk olarak sosyal bilgileröğretmenlerinin “değer” kavramının toplumsal, bireyselve evrensel boyutlarına değinerek açıkladıklarınıgöstermektedir. İkincisi, sosyal bilgiler öğretmenlerininöğrencilerine kazandırmak istediği öncelikli değerlerinvatanseverlik, saygı, dürüstlük ve adalet olduğu sonucunavarılmıştır. Üçüncüsü, sosyal bilgiler öğretmenlerinindeğerlerin öğretiminden öncelikle aileleri, sonrasında okulve toplumu sorumlu tuttukları tespit edilmiştir.Dördüncüsü, sosyal bilgiler öğretmenlerinin değerlereğitiminde en çok telkin yaklaşımını kullandıklarıgörülmüştür. Son olarak öğretmenlerin değerler eğitimisırasında karşılaştığı çeşitli sorunlar belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

ACCORDING TO SOCIAL STUDIES TEACHERS VALUES EDUCATION AT SCHOOL: A PHENOMENOLOGICAL STUDY

Öz:
The purpose of the research is to analyze the experiences and opinions of teachers regarding values education in social studies courses. The study group of the research consists of 16 social studies teachers (10 males, 6 females) teaching at various secondary schools in the central districts of Antalya. The collection of the data was performed by using the semi-structured interview form prepared by the researchers. The interview form consists of two sections and 9 open-ended questions. The interviews that recorded and transcripted were subjected to content analysis. The results of the study first reveal that social studies teachers explain the concept of "value" by mentioning to its social, individual and universal dimensions. Second, it was concluded that the primary values that social studies teachers wanted to teach their students were patriotism, respect, honesty, and justice. Third, it is observed that social studies teachers hold particularly families and then school and society responsible for teaching values. Fourth, it is seen that that social studies teachers mostly use inculcation approach in values education. Finally, various problems that teachers faced during values education were determined.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Dere İ, Yavuzay M (2020). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI. , 61 - 91. 10.21764/ maeuefd.607187
Chicago Dere İlker,Yavuzay Muhammet SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI. (2020): 61 - 91. 10.21764/ maeuefd.607187
MLA Dere İlker,Yavuzay Muhammet SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI. , 2020, ss.61 - 91. 10.21764/ maeuefd.607187
AMA Dere İ,Yavuzay M SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI. . 2020; 61 - 91. 10.21764/ maeuefd.607187
Vancouver Dere İ,Yavuzay M SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI. . 2020; 61 - 91. 10.21764/ maeuefd.607187
IEEE Dere İ,Yavuzay M "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI." , ss.61 - 91, 2020. 10.21764/ maeuefd.607187
ISNAD Dere, İlker - Yavuzay, Muhammet. "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI". (2020), 61-91. https://doi.org/10.21764/ maeuefd.607187
APA Dere İ, Yavuzay M (2020). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(56), 61 - 91. 10.21764/ maeuefd.607187
Chicago Dere İlker,Yavuzay Muhammet SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, no.56 (2020): 61 - 91. 10.21764/ maeuefd.607187
MLA Dere İlker,Yavuzay Muhammet SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.1, no.56, 2020, ss.61 - 91. 10.21764/ maeuefd.607187
AMA Dere İ,Yavuzay M SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 1(56): 61 - 91. 10.21764/ maeuefd.607187
Vancouver Dere İ,Yavuzay M SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 1(56): 61 - 91. 10.21764/ maeuefd.607187
IEEE Dere İ,Yavuzay M "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, ss.61 - 91, 2020. 10.21764/ maeuefd.607187
ISNAD Dere, İlker - Yavuzay, Muhammet. "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNE GÖRE OKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/56 (2020), 61-91. https://doi.org/10.21764/ maeuefd.607187