Yıl: 2020 Cilt: 1 Sayı: 56 Sayfa Aralığı: 159 - 181 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.21764/maeuefd.646798 İndeks Tarihi: 17-03-2021

EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Araştırmanın amacı ev merkezli etkileşimli kitapokumanın okul öncesi eğitim almayan 48-60 aylıkçocukların duyguları anlama becerisine etkisininincelenmesi ve annelerin etkileşimli kitap okuma sürecineilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada karmaaraştırmalardan iç içe karma desen tercih edilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu okul öncesi eğitimkurumuna devam etmeyen 49 çocuk ve annelerioluşturmaktadır. Çocuk ve annelerin 26’sı deney grubundayer alırken 23’ü kontrol grubunda yer almaktadır. Deneygrubunda yer alan annelerden etkileşimli kitap okumayöntemi ile kontrol grubundaki annelerden ise gelenekselokuma tekniği ile çocuklarına duygu odaklı kitapokumaları istenmiştir. Araştırma verileri Denham DuyguAnlama Testi ve Yarı Yapılandırılmış Görüş Formuaracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın nicel verilerininanalizinde t testi kullanılırken nitel veriler içerik analizi ileçözümlenmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde; evmerkezli etkileşimli kitap okuma yönteminin okul öncesieğitim almayan 48-60 aylık çocukların duygu anlamabecerilerini anlamlı düzeyde arttırdığını göstermektedir.Araştırmanın nitel bulguları nicel bulguları desteklerniteliktedir. Bu doğrultuda deney grubunda yer alananneler etkileşimli kitap okumanın çocukların duyguifadelerini öğrenme, duygularını ifade etme vebaşkalarının duygularını anlama becerisine olumlu şekildeyansıdığını dile getirmişlerdir.
Anahtar Kelime:

ASSESSMENT THE EFFECT OF HOME-BASED INTERACTIVE BOOK-READING ON THE 48-60 MONTHS OLD CHILDREN’S EMOTION UNDERSTANDING

Öz:
The aim of the study is to investigate the effect of home-based interactive book-reading on 48-60 months old children’s understanding of emotions and to determine the views of mothers regarding interactive book-reading process. Embedded mixed research design was used. The study group consisted of 49 children who do not attend preschool education and their mothers. The children and the mothers participated in the study, 26 in the experimental group and 23 in the control group. The mothers in the experimental group were asked to read emotion-focused books to their children by the interactive book reading method. The mothers in the control group were asked to read same books to their children using the traditional reading method. The data of the study were collected with the Denham Affect Knowledge Test and semi-structured interview form. The quantitative data of the study were analyzed by t test while the qualitative data were analyzed by content analysis. It was determined that home-based interactive book-reading method significantly improves emotion understanding of 48-60 months old children who do not attend preschool education. The qualitative findings support the quantitative findings. Accordingly, the mothers in the experimental group expressed that interactive bookreading was positively reflected on the children’s learning emotion expressions, expressing their emotions and understanding others’ emotions.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA yılmaz m, özen uyar r, AKTAS ARNAS Y (2020). EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 159 - 181. 10.21764/maeuefd.646798
Chicago yılmaz melek merve,özen uyar rabia,AKTAS ARNAS YASARE EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. (2020): 159 - 181. 10.21764/maeuefd.646798
MLA yılmaz melek merve,özen uyar rabia,AKTAS ARNAS YASARE EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2020, ss.159 - 181. 10.21764/maeuefd.646798
AMA yılmaz m,özen uyar r,AKTAS ARNAS Y EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2020; 159 - 181. 10.21764/maeuefd.646798
Vancouver yılmaz m,özen uyar r,AKTAS ARNAS Y EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2020; 159 - 181. 10.21764/maeuefd.646798
IEEE yılmaz m,özen uyar r,AKTAS ARNAS Y "EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.159 - 181, 2020. 10.21764/maeuefd.646798
ISNAD yılmaz, melek merve vd. "EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ". (2020), 159-181. https://doi.org/10.21764/maeuefd.646798
APA yılmaz m, özen uyar r, AKTAS ARNAS Y (2020). EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(56), 159 - 181. 10.21764/maeuefd.646798
Chicago yılmaz melek merve,özen uyar rabia,AKTAS ARNAS YASARE EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, no.56 (2020): 159 - 181. 10.21764/maeuefd.646798
MLA yılmaz melek merve,özen uyar rabia,AKTAS ARNAS YASARE EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.1, no.56, 2020, ss.159 - 181. 10.21764/maeuefd.646798
AMA yılmaz m,özen uyar r,AKTAS ARNAS Y EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 1(56): 159 - 181. 10.21764/maeuefd.646798
Vancouver yılmaz m,özen uyar r,AKTAS ARNAS Y EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 1(56): 159 - 181. 10.21764/maeuefd.646798
IEEE yılmaz m,özen uyar r,AKTAS ARNAS Y "EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, ss.159 - 181, 2020. 10.21764/maeuefd.646798
ISNAD yılmaz, melek merve vd. "EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/56 (2020), 159-181. https://doi.org/10.21764/maeuefd.646798