Yıl: 2004 Cilt: 0 Sayı: 18 Sayfa Aralığı: 77 - 84 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Eğitimde Yaratıcı Düşünme

Öz:
Günümüz eğitim anlayışında, en geçerli kavramlardan biri tanesi de yaratıcı düşünmedir. Yaratıcı düşünebilme ve bunu eğitim sistemi içinde kullanabilme artık bir zorunluluk haline gelmiştir. Hızla ilerleme kaydeden bilimsel ve teknolojik gelişmeler nedeniyle, eğitimcilerin yaratıcı teknik ve yöntemleri, eğitim sürecinde nasıl kullanılacağını kavramaları bir zorunluluk olarak değerlendirilmelidir. Bu makalede de yaratıcılığın ve yaratıcı düşünmenin ne olduğu , yaratıcı düşünmenin eğitimde nasıl yer alabileceği ve geliştirilebileceğinin yanında, yaratıcı bir eğitimde kullanılabilecek yaratıcı performansı geliştirici teknik ve yöntemlerin neler olabileceği konusunda bazı bilgiler yer almaktadır.
Anahtar Kelime: yaratıcı düşünme yaratıcılık yaratıcı eğitim

Konular: İletişim

Creative Thinking in Education

Öz:
Today one of the most important concept is creative thinking. Creative thinking ability and using this in education is a necessity. Due to rapid development of science and technology , most of the teachers have to learn how they can use creative methods and techniques in education. This article disscusses what creativity and creative education are, how creativity can be placed and developed in education and some creative methods and techniques which can be used in education.
Anahtar Kelime: creativity creative education creative thinking

Konular: İletişim
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adams,J (1986) . The Care and Feeding of Ideas. A Guide to Encouraging Creativity, Wesley pub.comp.inc.
  • Arık,A. (1990) Yaratıcılık , Ankara, Kültür Bakanlığı Y.,no: 88.
  • Artut, K. (2001) Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri,Ankara,Anı yayıncılık.
  • Çellek, T.(2001) Yaratıcılık: Eğitim Sistemindeki Boyutu, Cumhuriyet Bilim ve Teknik Dergisi, sayı:741,18-19.
  • Dillon,J.&Maguire (1998), M. Becoming a Teacher, 2nd ed.,Open University press, USA.
  • Dilts,R. (1993) Skills for the Future Managing Creativity and İnnovation, Meta pub.
  • Elliot,J. (1991) A Model of Professinalism and Its İmplications for Teacher Education, British Research Journal,16,105-124.
  • Erginer,E. (2000) “ Öğretimi Planlama, Uygulama ve Değerlendirme”, Ankara,Anı yayıncılık.
  • Fatt, J.P.T.(2000) Fostering Creativity in Education, Education: Chula Vista, 120,4, 744-757.
  • Gawain,S. (1996) Yaratıcı İmgeleme, Çev. Semra Ayanbaşı,İstanbul,Akaşa yayıncılık, Getzels, J. & Csikszenmihalyi,M.(1976) The Creative Vision: A Longitidunal Study of Problem Finding in Art, NY.,John Wiley & Sons.
  • Grant,K. (2001) Peel School District School Board, Mississauga, http://www.studygs.net/mapping/mapping1.htm
  • Himes,G.K. (1987) Stimulating Creativity:Encouraging Creative Ideas. Creativity, ed. D. Timpe, Facts on File pub.
  • İpşiroğlu,Z.(1993) Eğitimde Yaratıcılık, TED yayıncılık, Ankara, No: 17
  • Linderman,M.G. (1997) Art in the Elementary School, 5th ed,Mac-Graw Hill Comp., USA
  • Noyanalpan,N.(1993 )Eğitimde Yaratıcılığa Genel Bakış, Yaratıcılık ve Eğitim Sempozyumu TED yayıncılık, Ankara No:17(39-54)
  • Özden, Y.(1998) Öğrenme ve Öğretme,2.baskı, Ankara,Pegem yayıncılık,
  • Petrini,C.M.(1994) 101 Creative Probem Solving Techniques (book); Problem Soving- Methodology ,Training&Development,48, 11-15.
  • Rıza,E.T.(2000) Çocuklarda ve Yetişkinlerde Yaratıcılık Nasıl Uyarılır?, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, No:68, 5-12.
  • San,İ.(1979) Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık, Ankara, T.C. İş Bankası yayıncılık.
  • San,İ.(1985) Sanat ve Eğitim,A.Ü.E.B.F. yayını,2.basım,Ankara, no: 151
  • Starko,A.J(1995). Creativity in Classroom: Schools of Curious Delight,NY. Longman.
  • Stephans,P.&Crawley,T. (1994) Becoming an Effective Teacher, Stanley Thorn pub., UK,
  • Tanilli,S. (1998) Yaratıcı Aklın Sentezi, İstanbul,4.basım,Adam yayıncılık.
  • Thomas,N.J.T. (1999)Are Theories of İmagery Theories of İmagination? An Active Perception Approach to Conscious Mental Content, Cognitive Science, 23,2, 207-245.
  • Wasserman,S. (1986) Teaching for Thinking Theory,Strategies and Activities for the Classroom, Teacher College press,NewYork,USA.
  • Young,J.G.(1985) What is creativity?,Journal of Creative Behavior,19,2,77-87.
APA ÖZTÜRK Ş (2004). Eğitimde Yaratıcı Düşünme. , 77 - 84.
Chicago ÖZTÜRK Şafak Eğitimde Yaratıcı Düşünme. (2004): 77 - 84.
MLA ÖZTÜRK Şafak Eğitimde Yaratıcı Düşünme. , 2004, ss.77 - 84.
AMA ÖZTÜRK Ş Eğitimde Yaratıcı Düşünme. . 2004; 77 - 84.
Vancouver ÖZTÜRK Ş Eğitimde Yaratıcı Düşünme. . 2004; 77 - 84.
IEEE ÖZTÜRK Ş "Eğitimde Yaratıcı Düşünme." , ss.77 - 84, 2004.
ISNAD ÖZTÜRK, Şafak. "Eğitimde Yaratıcı Düşünme". (2004), 77-84.
APA ÖZTÜRK Ş (2004). Eğitimde Yaratıcı Düşünme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(18), 77 - 84.
Chicago ÖZTÜRK Şafak Eğitimde Yaratıcı Düşünme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.18 (2004): 77 - 84.
MLA ÖZTÜRK Şafak Eğitimde Yaratıcı Düşünme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.18, 2004, ss.77 - 84.
AMA ÖZTÜRK Ş Eğitimde Yaratıcı Düşünme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 0(18): 77 - 84.
Vancouver ÖZTÜRK Ş Eğitimde Yaratıcı Düşünme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 0(18): 77 - 84.
IEEE ÖZTÜRK Ş "Eğitimde Yaratıcı Düşünme." Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.77 - 84, 2004.
ISNAD ÖZTÜRK, Şafak. "Eğitimde Yaratıcı Düşünme". Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (2004), 77-84.