Yıl: 2019 Cilt: 12 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 532 - 549 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.30831/akukeg.407029 İndeks Tarihi: 19-01-2021

E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmada e-öğrenme ortamlarındaki öğrencilerin öğrenme stillerinin akademik başarı üzerindeki etkisiaraştırılmış ve “e-öğrenme stilleri, çevrimiçi derslere katılım, video kayıtlarını izleme değişkenleri akademikbaşarının yordayıcısı mıdır?” sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırmada 2016-2017 öğretim yılında bir e-öğrenmeortamında pedagojik formasyon eğitimi alan 501 öğrenciye (351 kadın, 150 erkek) E-Öğrenme Stilleri Ölçeği(Gülbahar ve Alper, 2014) ve Başarı Testi uygulanmıştır. Araştırma ölçme ve değerlendirme dersi kapsamındaöğretim yönetim sistemi üzerinden 14 hafta boyunca çevrimiçi derslerle yürütülmüştür. Öğrencilere bu kurs sonundapedagojik formasyon eğitimi sertikası verilmiştir. Başarı Testi araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Bu testaraştırma grubuna benzeyen başka bir grupta denenerek güvenilir ve geçerli sonuçlar verdiği belirlenmiştir. Bu testtenalınan puanlar akademik başarının ölçüsü olarak kabul edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde aşamalı çokluregresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, çevrimiçi derslere katılma, video kayıtlarını izleme, aktiföğrenme stili ve bağımsız öğrenme stili e-öğrenme ortamında akademik başarıyı yordamaktadır. Bu dört değişkenakademik başarıdaki toplam varyansın %7’sini açıklamaktadır.
Anahtar Kelime:

Investigation of the Relations between E-Learning Style and Academic Achievement in E-learning Environment

Öz:
In this study, the effects of students learning styles on academic achievement was investigated in elearning environments and the answer for the question “are e-learning style, participation in online course and watching the lecture videos offline predictors of academic achievement?” is tried to examined. E-Learning Style Scale (Gülbahar and Alper, 2014) and Achievement Test were applied 501 (350 female and 151 male) students who received pedagogical formation education in e-learning environment during the 2016-2017 academic year. The research was carried out online with learning management systems in the measurement and assessment course for 14 weeks. The certificate of pedagogical formation was given to students at the end of the course. The Achievement Test developed by researchers. This test was tested in another group similar to the study group and found reliable and valid results. The scores obtained from this test were accepted as a measure of academic achievement. Data were analyzed by stepwise multiple regression analyses. According to the results, participation in online course, watching video recordings, active learning style and independent learning style were found as predictors of students’ academic achievement. These four variables account for 7% of the total variance in academic achievement.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ağca, R., K. (2006). Hipermedya ortamlarda öğrenme stillerine dayalı farklı Gezinti yapılarının öğrenci başarısına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Albayrak, A. S. (2006). Uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Asil Yayın Dağıtım.
  • Badge, J. L., Saunders, N. F., & Cann, A. J. (2012). Beyond marks: new tools to visualise student engagement via social networks. Research in Learning Technology, 20(1), 1-14.
  • Beadles II, N. A., & Lowery, C. M. (2007). Self-selection into degree programs: Differences in preferred learning styles between online students and traditional students. Academy of Educational Leadership Journal, 11(2), 103-112.
  • Buerck, J. P., Malmstrom, T., & Peppers, E. (2003). Learning environments and learning styles: Non-traditional stdent enrollment and success in an Internet-based versus a lecture-based computer science course. Learning Environments Research, 6(2), 137-155.
  • Butler, K. A. (1987). Learning and teaching style: In theory and practice. Learners Dimension, Colombia.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (23. Baskı) Pegem Atıf İndeksi, 1-213.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. (23. Baskı). Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Canfield, A. A. (1988). Learning styles inventory. Los Angeles, CA: Western psychological services.
  • Cassidy, J. (2004). Learning styles: An overview of theories, models, and measures. Educational Psychology, 24(4), 419-444.
  • Chen, C. J. (2019). Differences between visual style and verbal style learners in learning English. In Information Resources Management Association, Computer-Assisted Language Learning: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (1894- 1908), IGI Global.
  • Cook, L. (1991). Learning style awareness and academic achievement among community college students. Community College Journal of Research and Practice, 15, 419–425.
  • Çakıroğlu, Ü. (2014). Analyzing the effect of learning styles and study habits of distance learners on learning performances: A case of an introductory programming course. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(4), 161-184.
  • Dağ, F., & Geçer, A. (2009). Relations between online learning and learning styles. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(1), 862–871.
  • Felder, R.M. (1993). Reaching the second tire-learning styles and teaching styles in college science education. Journal of College Science Teaching, 23(5), 286-290.
  • Felder, R. M. (1996). Matters of styles. ASEE Prism, 6(4), 18-23. http://www.ncsu.edu/felderpublic/Papers/LS-Prism.htm adresinden 22.02.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Felder, R. M., & Siverman L. (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education, 78(7), 674-681. http://www.ncsu.edu/felderpublic/Papers/LS-1988.pdf. adresinden 22.02.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Geiser, W. F., Dunn, R., Deckinger, E. L., Denig, S., Sklar, R. I., Beasley, M., & Nelson, B. (2000). Effects of learning-style awareness and responsive study strategies on achievement, incidence of study, and attitudes of suburban eighthgrade students. National Forum of Applied Educational Research, 13(2), 37-49.
  • Gülbahar, Y., & Alper, A. (2014). Development of e-learning styles scale for electronic environments. Education and Science, 39(171), 421-435.
  • Gregorc, A. F. (1979). Learning/teaching styles: Their nature and effects. In National Association of Secondary School Principals (Ed.), Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs (pp. 19–26). Reston: National Association of Secondary School Principals.
  • Howland, J. L., & Moore, J. L. (2002). Student perceptions as distance learners in Internet-based courses. Distance Education, 23(2), 83–195.
  • Hsu, T. E. (1994). Effects of learner cognitive styles and metacognitive tools on information acquisition paths and learning in hyperspace environments. 16. National Convention of the Association for Educational communications and Technology Kongresi. Nashville, TN, February 16-20. https://eric.ed.gov/?id=ED373721 adresinden 9.1.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Ilgaz, H., & Aşkar, P. (2009). Çevrimiçi uzaktan eğitim ortamında topluluk hissi ölçeği geliştirme çalışması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 1(1), 27-35.
  • Jahanbakhsh, R. (2012). Learning styles and academic achievement: A case study of Iranian high school girls’ students. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 51, 1030 – 1034.
  • Junko, U. (1998). Learning styles and error correction: How do learning styles affect students' perceptions towards error correction in a foreign language classroom? https://eric.ed.gov/?id=ED429452 adresinden 23.01.2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Kalaycı, Ş. (2009). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Publishing.
  • Kanadlı, S. (2016). A meta-analysis on the effect of instructional designs based on the learning styles models on academic achievement, attitude and retention. Educational Sciences: Theory & Practice, 16, 2057–2086.
  • Keefe, J. W. (1987). Learning style theory and practice. Reston VA: National Association of Secondary School Principals.
  • Kia, M. M., Aliapour, A., & Ghaderi, E. (2009). Note for edıtor: Study of learning styles and their roles ın the academic achievement of the students of Payame Noor University (PNU). Turkish Online Journal of Distance Education, 10(2), 24-37.
  • Kolb, D. A. (1981). Learning styles and disciplinary differences. The Modern American College, 1, 232-255.
  • Kozhevnikov, M. (2007). Cognitive styles in the context of modern psychology: Toward an integrated framework of cognitive style. Psychological Bulletin, 133(3), 464- 481.
  • Li, R., Yin, C., Zhang, X., & David, B. (2019). Online learning style modeling for course recommendation. In P. Srikanta & J. Vipul (Eds.), Recent developments in ıntelligent computing, communication and devices (pp. 1035-1042). Springer, Singapore.
  • Magdalena, S. M. (2015). The relationship of learning styles, learning behaviour and learning outcomes at the romanian students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 180, 1667-1672.
  • Maki, R. H., & Maki, W. S. (2007). Online courses. In R. S. Nickerson, S. T. Dumais, S. Lewandowsky, & T. J. Perfect (Eds.), Handbook of applied cognition (pp. 527- 552), Newyork: John Wiley & Sons.
  • McCarthy, B. (1987). The 4MAT system: Teaching to learning styles with right/left mode techniques. Barrington, IL: Excel
  • Nitko, A. J. (1996). Educational assessment of students. Prentice-Hall Order Processing Center, PO Box 11071, Des Moines, IA 50336-1071.
  • Omar, N., Mohamad, M. M., & Paimin, A. N. (2015). Dimension of learning styles and students’ academic achievement. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 204, 172-182.
  • Özçelik, D. A. (2010). Ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Pashler, H., McDaniel, M., Rohrer, D., & Bjork, R. (2008). Learning styles: Concepts and evidence. Psychological science in the public interest, 9(3), 105-119.
  • Rita, D., & Dunn, K. (1993). Learning styles/teaching styles: Should they can they... be matched. Educational Leadership, 36(4), 238-244.
  • Ross, J. L., Drysdale, M. T., & Schulz, R. A. (2001). Cognitive learning styles and academic performance in two postsecondary computer application courses. Journal of Research on Computing in Education, 33(4), 400-412.
  • Rovai, A. P. & Grooms, L. D. (2004). The relationship of personality-based learning style preferences and learning among online graduate students. Journal of Computer in Higher Education, 16(1), 30-47.
  • Savaş, S., & Arıcı, N. (2009). Web tabanlı uzaktan eğitimde iki farklı öğretim modelinin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerinin incelenmesi. 5. Uluslararası İleri Teknolojiler Sempozyumu (IATS’09), 13-15 Mayıs 2009, Karabük Üniversitesi.
  • Silver, H. F., Hanson, J. R., & Strong, R. W. (1979). TLC and cultural learning preference. Applied Research, 11(1), 45–49.
  • Somuncuoğlu, Y., & Yıldırım, A. (1998). Öğrenme stratejileri: Teorik boyutları, araştırma bulguları ve uygulama için ortaya koyduğu sonuçlar. Eğitim ve Bilim, 22(110), 31-39.
  • Şenel, S., & Kutlu, Ö. (2015). Ankara üniversitesi uzaktan eğitim programına katılan öğrencilerin akademik başarılarını yordayan faktörler. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 6(2), 177-193.
  • Tulbure, C. (2011). Learning styles, teaching strategies and academic achievement in higher education: A cross-sectional investigation. Procedia Social and Behavioral Sciences, 33, 398-402.
  • Turgut, M. F., & Baykul, Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Veznedaroğlu, R., L., & Özgür, A., O. (2005). Öğrenme stilleri: Tanımlamalar, modeller ve işlevleri. İlköğretim Online, 4(2), 1-16.
  • White, C. (2005). Contribution of distance education to the development of individual learners. Distance Education, 26(2), 165-181.
  • Willingham, D. T., Hughes, E. M., & Dobolyi, D. G. (2015). The scientific status of learning styles theories. Teaching of Psychology, 42(3), 266-271.
  • Witkin, H.A. (1964). Origins of cognitive style. In C. Sheerer (Ed.), Cognition, theory, research, promise. New York: Harper and Row.
  • Yavuzalp, N., & Gürol, M. (2017). E-öğrenme ortamında kullanılan öğrenme stillerinin web kullanım madenciliği ile analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 987-1015.
  • Yurdakul, B. (2016). Yapılandırmacılık. In Özcan Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler (pp. 39-65). Pegem Atıf İndeksi.
APA KURNAZ F, Ergün E (2019). E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. , 532 - 549. 10.30831/akukeg.407029
Chicago KURNAZ Fatma Betül,Ergün Esin E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (2019): 532 - 549. 10.30831/akukeg.407029
MLA KURNAZ Fatma Betül,Ergün Esin E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. , 2019, ss.532 - 549. 10.30831/akukeg.407029
AMA KURNAZ F,Ergün E E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. . 2019; 532 - 549. 10.30831/akukeg.407029
Vancouver KURNAZ F,Ergün E E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. . 2019; 532 - 549. 10.30831/akukeg.407029
IEEE KURNAZ F,Ergün E "E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi." , ss.532 - 549, 2019. 10.30831/akukeg.407029
ISNAD KURNAZ, Fatma Betül - Ergün, Esin. "E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". (2019), 532-549. https://doi.org/10.30831/akukeg.407029
APA KURNAZ F, Ergün E (2019). E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(2), 532 - 549. 10.30831/akukeg.407029
Chicago KURNAZ Fatma Betül,Ergün Esin E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 12, no.2 (2019): 532 - 549. 10.30831/akukeg.407029
MLA KURNAZ Fatma Betül,Ergün Esin E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, vol.12, no.2, 2019, ss.532 - 549. 10.30831/akukeg.407029
AMA KURNAZ F,Ergün E E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2019; 12(2): 532 - 549. 10.30831/akukeg.407029
Vancouver KURNAZ F,Ergün E E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2019; 12(2): 532 - 549. 10.30831/akukeg.407029
IEEE KURNAZ F,Ergün E "E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi." Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12, ss.532 - 549, 2019. 10.30831/akukeg.407029
ISNAD KURNAZ, Fatma Betül - Ergün, Esin. "E-öğrenme Ortamlarında Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 12/2 (2019), 532-549. https://doi.org/10.30831/akukeg.407029