Yıl: 2020 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 65 - 77 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.30831/akukeg.535491 İndeks Tarihi: 19-01-2021

The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students

Öz:
The purpose of this study is to reveal the relationship between 21st century learning skills and educational technology competencies of secondary school students. The population of this correlational research consists of 37.904 secondary school students in central districts (Ipekyolu, Tuşba, and Edremit) of Van province. This study was carried out with 920 secondary school students determined by stratified sampling method. As data collection tools, "21st Century Learning Skills Scale" and “Educational Technology Standards Scale” were used. Pearson Product Moment Correlation Coefficient and simple linear regression analysis were used in the analysis of research data. As a result of the study, it was concluded that there is a moderate, positive and significant relationship between students' 21st century learning skills and educational technology competencies. In addition, it was determined that students' educational technology competencies are a significant predictor of their 21st century learning skills and can explain approximately one quarter (25.1%) of their 21st century learning skills. In teacher education and in-service training programs, teachers should be well-educated in that they can contribute to the students' development of 21st century and technological skills.
Anahtar Kelime:

Ortaokul Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme Becerileri ile Eğitim Teknolojisi Yeterlikleri Arasındaki İlişki

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerileri ile eğitim teknolojisi yeterlikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. İlişkisel araştırma modelinin kullanıldığı bu çalışmanın evrenini, Van ili İpekyolu, Tuşba ve Edremit merkez ilçelerinde öğrenim görmekte olan 37.904 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma, tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen toplam 920 ortaokul öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada, veri toplama araçları olarak “21. Yüzyıl Öğrenme Becerileri Ölçeği” ve “Eğitim Teknolojisi Standartları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı ve basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin 21. yüzyıl öğrenme becerileri ile eğitim teknolojisi yeterlikleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin eğitim teknolojisi yeterliklerinin, 21. yüzyıl öğrenme becerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu ve yaklaşık olarak dörtte birini (%25.1) açıklayacak güçte olduğu belirlenmiştir. Öğretmen eğitimi ve hizmet içi eğitim programlarında öğretmenlerin, öğrencilerin 21. yüzyıl ve teknoloji becerilerinin gelişimine katkı sağlayabilecek şekilde yetiştirilmeleri gerekmektedir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aagaard, J. (2015). Drawn to distraction: A qualitative study of off-task use of educational technology. Computers & Education, 87, 90-97.
  • Ahonen, A. K., & Kinnunen, P. (2015). How do students value the importance of twenty-first century skills?. Scandinavian Journal of Educational Research, 59(4), 395-412.
  • Aktay, E., & Aktay, S. (2015). İlkokullarda teknoloji eğitimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 17-44.
  • Alismail, H. A., & McGuire, P. (2015). 21st century standards and curriculum: Current research and practice. Journal of Education and Practice, 6(6), 150-154.
  • Anagün, Ş., Atalay, N., Kılıç, Z., & Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 160-175.
  • Aydede, M. N., & Kesercioğlu, T. (2012). Aktif öğrenme uygulamalarının öğrencilerin kendi kendine öğrenme becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 37-49.
  • Barut, E., & Kuzu, A. (2017). Türkiye ve İngiltere bilişim teknolojileri öğretim programlarının amaç, kazanım, etkinlik, ölçme ve değerlendirme süreçleri açısından karşılaştırılması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 721-745.
  • Becel, A. (2013). Bilişim teknolojileri ekseninde yazarlık ve yazma becerileri dersine yönelik bir değerlendirme. Turkish Studies, 8(3), 61-81.
  • Boyraz, Z. (2008). Türk eğitim sisteminde eğitim teknolojisinin eğitim-öğretim kalitesine etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bozkurt, Ş. G., & Çakır, H. (2016). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme beceri düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 69-82.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, S., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2016). Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
  • Gelen, İ. (2017). P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl becerileri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2),15-29.
  • Gülen, Ş. B. (2013). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerileri ve bilişim teknolojileri ile destekleme düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Häkkinen, P., Järvelä, S., Mäkitalo-Siegl, K., Ahonen, A., Näykki, P., & Valtonen, T. (2017). Preparing teacher-students for twenty-first-century learning practices (PREP 21): A framework for enhancing collaborative problem-solving and strategic learning skills. Teachers and Teaching, 23(1), 25-41.
  • Henriksen, D., Mishra, P., & Fisser, P. (2016). Infusing creativity and technology in 21st century education: A systemic view for change. Journal of Educational Technology & Society, 19(3), 27-37.
  • Huang, N. T. N., Chiu, L. J., & Hong, J. C. (2016). Relationship among students’ problem-solving attitude, perceived value, behavioral attitude, and intention to participate in a science and technology contest. International Journal of Science and Mathematics Education, 14(8), 1419-1435.
  • Kemp, C., Goodman, N. D., & Tenenbaum, J. B. (2010). Learning to learn causal models. Cognitive Science, 34, 1185-1243.
  • Kurudayıoğlu, M., & Tüzel, S. (2010). 21. Yüzyıl okuryazarlık türleri, değişen metin algısı ve Türkçe eğitimi. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, 18, 283-298.
  • Longworth, N. (2019). Making lifelong learning work. Routledge Publications.
  • Mısırlı, Z. A. (2015). Ortaokul öğrencilerinin eğitim teknolojisi standartlarına ilişkin yeterliklerinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 311-337.
  • Miller, R. D. (2009). Developing 21st century skills through the use of student personal learning networks. Northcentral University, Prescott Valley, Arizona.
  • Ministery of National Education [MONE] (2018). Eğitimde FATİH Projesi Hakkında http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018.
  • Ministery of National Education [MONE] (2018a). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx? PID=374 adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018.
  • Ministery of National Education [MONE] (2018b). Teknoloji ve tasarım ders öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=380 adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 4 Temmuz 2018.
  • Nascimento, G. P., Moreira, D. C., & Welker, A. F. (2019). A controlled study on an instrument that couples active learning with technology: student video creation. F1000Research, 8(1107), 1107.
  • Natividad, G., Mayes, R., Choi, J. I., & Spector, J. M. (2015). Balancing stable educational goals with changing educational technologies: challenges and opportunities. E-mentor, 1(58), 83-94.
  • Rashid, T., & Asghar, H. M. (2016). Technology use, self-directed learning, student engagement and academic performance: Examining the interrelations. Computers in Human Behavior, 63, 604-612.
  • Rockman, I. F. (2019). Integrating information literacy into the learning outcomes of academic disciplines: A critical 21st-century issue. College & Research Libraries News, 64(9), 612-615.
  • Siddiq, F., Scherer, R., & Tondeur, J. (2016). Teachers' emphasis on developing students' digital information and communication skills (TEDDICS): A new construct in 21st century education. Computers & Education, 92, 462-472.
  • Turkish Language Association [TLA] (2018). http://www.tdk.gov.tr/index.php? option=com_gts&kelime =iletişim adresinden alınmıştır. Erişim tarihi: 6 Eylül 2018.
  • Van Laar, E., Van Deursen, A. J., Van Dijk, J. A., & De Haan, J. (2017). The relation between 21st-century skills and digital skills: A systematic literature review. Computers in Human Behavior, 72, 577-588.
  • Yalçın, B. Tetik, S., & Açıkgöz, A. (2010). Yüksekokul öğrencilerinin problem çözme becerisi algıları ile kontrol odağı düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 19-27.Bilimsel araştırma yöntemleri (21. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cerit, Y. (2002). 21. Yüzyılda okula ilişkin öğretmen adaylarının algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 45-52.
  • Chiang, C. L., & Lee, H. (2016). The effect of project-based learning on learning motivation and problem-solving ability of vocational high school students. International Journal of Information and Education Technology, 6(9), 709-712.
  • Dağhan, G., Kibar, P. N., Çetin, N. M., Telli, E., & Akkoyunlu, B. (2017). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bakış açısından 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen özellikleri. Eğitim Teknolojisinde Kuram ve Uygulama, 7(2), 215-235.
  • Eryılmaz, S., & Uluyol, Ç. (2015). 21. Yüzyıl becerileri ışığında FATİH Projesi değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
APA ÖNÜR Z, Kozikoğlu İ (2020). The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students. , 65 - 77. 10.30831/akukeg.535491
Chicago ÖNÜR Zehra,Kozikoğlu İshak The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students. (2020): 65 - 77. 10.30831/akukeg.535491
MLA ÖNÜR Zehra,Kozikoğlu İshak The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students. , 2020, ss.65 - 77. 10.30831/akukeg.535491
AMA ÖNÜR Z,Kozikoğlu İ The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students. . 2020; 65 - 77. 10.30831/akukeg.535491
Vancouver ÖNÜR Z,Kozikoğlu İ The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students. . 2020; 65 - 77. 10.30831/akukeg.535491
IEEE ÖNÜR Z,Kozikoğlu İ "The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students." , ss.65 - 77, 2020. 10.30831/akukeg.535491
ISNAD ÖNÜR, Zehra - Kozikoğlu, İshak. "The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students". (2020), 65-77. https://doi.org/10.30831/akukeg.535491
APA ÖNÜR Z, Kozikoğlu İ (2020). The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 13(1), 65 - 77. 10.30831/akukeg.535491
Chicago ÖNÜR Zehra,Kozikoğlu İshak The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 13, no.1 (2020): 65 - 77. 10.30831/akukeg.535491
MLA ÖNÜR Zehra,Kozikoğlu İshak The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, vol.13, no.1, 2020, ss.65 - 77. 10.30831/akukeg.535491
AMA ÖNÜR Z,Kozikoğlu İ The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2020; 13(1): 65 - 77. 10.30831/akukeg.535491
Vancouver ÖNÜR Z,Kozikoğlu İ The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2020; 13(1): 65 - 77. 10.30831/akukeg.535491
IEEE ÖNÜR Z,Kozikoğlu İ "The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students." Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 13, ss.65 - 77, 2020. 10.30831/akukeg.535491
ISNAD ÖNÜR, Zehra - Kozikoğlu, İshak. "The Relationship between 21st Century Learning Skills and Educational Technology Competencies of Secondary School Students". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 13/1 (2020), 65-77. https://doi.org/10.30831/akukeg.535491