Yıl: 2004 Cilt: 2004 Sayı: 26 Sayfa Aralığı: 148 - 154 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları

Öz:
Bu çalışmada, lise ikinci sınıf öğrencilerinin, kimya müfredatında yer alan kimyasal denge konusu ile ilgili kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Kimyasal Denge Kavram Testi (KDKT) hazırlanmış ve bu kavram testi 2001-2002 öğretim yılı 2. dönem Ankara ili Çankaya ilçesine bağlı Özel Karacan Derhanesine devam eden 76 lise ikinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilere Kimya Tutum Ölçeği (KTÖ) ve Bilimsel İşlem Beceri Testi (BİBT) uygulanmıştır. Değerlendirmeler sonucunda öğrencilerin Kimyasal Denge konusunda 20 soruya verdikleri doğru cevap yüzde aralığı %100-%22.4 tür. Kimya Tutum Ölçeği ve Kimyasal Denge Kavram Testi arasında anlamlı bir ilişki gözlenmemiştir (r=0.149, p> 0.05). Ayrıca Bilimsel İşlem Beceri Testi ve Kimyasal Denge Kavram testi arasında da anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (r=0.186, p> 0.05).
Anahtar Kelime: lise öğrencileri kimya eğitimi fen eğitimi temel eğitim kimya liseler

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akkuş, H., (2000). Lise 2. sınıf öğrencilerinde kimyasal denge ile ilgili yanlış kavramlann tespiti ve giderilmesi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Anderson, B., (1986). Pupils' Explanations of Some Aspect of Chemical Reactions. Science education. 70(5), 549-563
  • Ben Zvi, R., Eylpn, B., and Silberstein, J., (1988). Theories, Principles and Laws, Education in chemistry. 25,89-92
  • Bergquist, W., and Heikkinen, H., (1990). Student Ideas Regarding Chemical Equilibrium, Journal of chemical education. 67(12), 1000-1003
  • Bilgin, İ., and Geban, Ö., (2001). Benzeşim (Analoji) yöntemi kullanılarak lise 2. sınıf öğrencilerinin kimyasal denge konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20:26-32
  • Chiu, M., Chou, C., and Liu, C. (2002). Dynamic processes of conceptual change: analysis of constructing mental models of chemical equilibrium. Journal of Research in Science Teaching. 39(8), 688-712
  • Finley, P., Stewart, J., Yarroch, W., (1982). Teachers' perceptions of important and difficult science content, Science Educati-on, 66(4), 531-538
  • Geban, Ö., Ertepınar, H., Yılmaz, G., Allan, A. ve Şahbaz, F. (1994). Bilgisayar destekli eğitimin öğrencilerin fen bilgisi başarılarına ve fen bilgisi ilgilerine etkisi, I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu 15-17 Eylül, İzmir.s.7
  • Gage, B. A., (1986). PhD Thesis. University of Maryland, College Park
  • Gussarsky, E., and Gorodetsky, M., (1986). Misconceptualization of chemical equilibrium concept as revealed by different evaluation methods. European Journal of Science Education ,7(2).205-214
  • Gussarsky, E.,and Gorodetsky, M., 1990. On the Concept "Chemical equilibrium": The associative framework. Journal of Research in Science Teaching. 27(3), 197-204
  • Hackling, W. M., and Garnett, J. P. (1985). Misconception of chemical equilibrium. Europan Journal of Science Education. 7, 205-214.
  • Howell, J. E. (1998). Especially for high school teachers, secondary school feature articles. Journal of Chemical Education, 75(9), 1065
  • Okey,J.R., Wise, K. C. and Burns, J.C., (1982). Integrated process skill test 2 (Aviliable from Dr. James R. Okey), Department of Science Education, University of Georgia, Athens, GA 30362
  • Osborn, R. J. & Cosgrove, M. M. (1993). Children's conception of the charges of state of water, Journal of Research in Science Teaching. 20(9).825-838
  • Renström, L., Anderson, B.& Marlon, F., (1990). Students' and teachers' misapplication of Le chatelier's principle: implications for the leaching of chemical equilibrium, Journal of Science Teaching: 32(9), 939-957
  • Schmith, H. (1995). Applying the concepl of conjugalion to Ihe bronsled theory of acid-base reaction by senior high sludenls from germany, Res. Rep., 733-741
  • Stavy, R. (1988). Childern's conceplion of gas. International Journal of Science Education. 10(5), 553-560
  • Taber, S.K.(1994). Misunderslandig Ihe ionic bond. Education in Chemistry. 100-103
  • Wheeler, A. E., and Kass, H. (1978). Sludenl misconception in chemical equilibrium, Science Education: 62(2), 223-232
  • Yıldırım, A., Demircioğlu.G., Özmen, H. ve Ayaş, A.(2000). Kimyasal denge konusunun öğrenciler tarafından anlaşılma düzeyi ve karşılaşılan yanılgılar, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi 6-8 Ekim, Ankara, 427-432
  • YÖK/Dünya Bankası(1997). Kimya öğretimi. Ankara
APA SEPET A, Yılmaz A, MORGİL İ (2004). Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları. , 148 - 154.
Chicago SEPET Aydın,Yılmaz Ayhan,MORGİL İnci Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları. (2004): 148 - 154.
MLA SEPET Aydın,Yılmaz Ayhan,MORGİL İnci Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları. , 2004, ss.148 - 154.
AMA SEPET A,Yılmaz A,MORGİL İ Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları. . 2004; 148 - 154.
Vancouver SEPET A,Yılmaz A,MORGİL İ Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları. . 2004; 148 - 154.
IEEE SEPET A,Yılmaz A,MORGİL İ "Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları." , ss.148 - 154, 2004.
ISNAD SEPET, Aydın vd. "Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları". (2004), 148-154.
APA SEPET A, Yılmaz A, MORGİL İ (2004). Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004(26), 148 - 154.
Chicago SEPET Aydın,Yılmaz Ayhan,MORGİL İnci Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2004, no.26 (2004): 148 - 154.
MLA SEPET Aydın,Yılmaz Ayhan,MORGİL İnci Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2004, no.26, 2004, ss.148 - 154.
AMA SEPET A,Yılmaz A,MORGİL İ Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 2004(26): 148 - 154.
Vancouver SEPET A,Yılmaz A,MORGİL İ Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 2004(26): 148 - 154.
IEEE SEPET A,Yılmaz A,MORGİL İ "Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004, ss.148 - 154, 2004.
ISNAD SEPET, Aydın vd. "Lise İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Denge Konusundaki Kavramları Anlama Seviyeleri ve Kavram Yanılgıları". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2004/26 (2004), 148-154.