Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri
Yıl: 2004 Cilt: 2004 Sayı: 26 Sayfa Aralığı: 131 - 140 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri
Öz: Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının, Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) öğretmenlerde aradıkları yeterliliklere ne ölçüde sahip olduklarını belirlemek ve bu konuyla ilgili kurumlara geribildirim sağlamaktır. Bu amaçla Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü öğrencilerinin MEB'nca belirlenen öğretmen yeterlilikleri konusundaki değerlendirmelerini elde etmeye yönelik betimsel bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, BÖTE bölümünün son sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Mahiroğlu (2004) tarafından geliştirilen ve güvenilirlik katsayısı 0.98 olan 4 dereceli Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Ölçekte öğrencilerden, ölçekteki her bir yeterlilik konusunda kendilerini yeterli bulma düzeylerini "Zayıf, Orta, İyi veya Mükemmel" şeklinde derecelendirmeleri istenmiştir. Bulgulara göre öğrenciler kendilerini yeterliliklerin önemli bir kısmında orta ve iyi derecede değerlendirmektedirler. Zayıf derecesinin yeterliliklerin hemen hemen yarısında hiçbir adayca işaretlenmemiş olması hem dikkat çekici hem de bölümlerinde kendilerine verilen eğitim açısında olumlu bir göstergedir. Adayların kendi değerlendirmelerine "cinsiyet, mezun olunan lise türü ve okuldaki başarı durumları" açılarından bakıldığında anlamlı bir fark gözlenmemiştir.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akyüz, Y. (2003). Eğitim tarihimizde günümüze kadar öğretmen yetiştirilmesi ve sağlanması ilkeleri, uygulamaları (sayfa: 48-66). Eğitimde yansımalar: Vll Çağdaş eğitim sistemlerinde öğretmen yetiştirme sempozyumu. Ankara: Tekışık Yayıncılık.
- Demirci, Ö. (1999). 21. yüzyıla girerken Türkiye'de öğretmen nitelikleri. Panel: Cumhuriyet'in Yetmişbeşinci Yılında Öğretmen Yetiştirme. Ankara: Milli Eğitim Basım Evi.
- Mahiroğlu, A. (2004). Öğretmen yeterlilikleri bakımından eğitim fakültelerinin öğrencilerini yetiştirme düzeyleri. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi: Bildiriler (Cilt-I), s. 435-465. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Milli Eğitim Bakanlığı, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü (2002). Öğretmen yeterlilikleri. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
- Okçabol, R. (2000). Eğitim Fakültelerinin derdi belli YÖK'ün derdi ne? Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
- Rauth, M., & Bowers, G. R. (1986). Reactions to induction articles. Journal of Teacher Education, 37(1), 38-41.
- Özyar, A. (2003). Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmen yetiştirme politikaları. _____Web: http://oyegm.meb.gov.tr/ortasayfa/gn_md_sunu.htm.> (Erişim tarihi: 23 Temmuz 2003).
- Türkoğlu, A. (1991). Öğretmen yetiştirmede amaçlar. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Cilt l (5), 105-111.
- Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) (1998). Eğitim fakülteleri öğretmen yetiştirme programlarının yeniden düzenlenmesi. Ankara: YÖK Başkanlığı.
APA | SEFEROGLU S (2004). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. , 131 - 140. |
Chicago | SEFEROGLU Suleyman Sadi Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. (2004): 131 - 140. |
MLA | SEFEROGLU Suleyman Sadi Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. , 2004, ss.131 - 140. |
AMA | SEFEROGLU S Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. . 2004; 131 - 140. |
Vancouver | SEFEROGLU S Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. . 2004; 131 - 140. |
IEEE | SEFEROGLU S "Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri." , ss.131 - 140, 2004. |
ISNAD | SEFEROGLU, Suleyman Sadi. "Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri". (2004), 131-140. |
APA | SEFEROGLU S (2004). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004(26), 131 - 140. |
Chicago | SEFEROGLU Suleyman Sadi Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2004, no.26 (2004): 131 - 140. |
MLA | SEFEROGLU Suleyman Sadi Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2004, no.26, 2004, ss.131 - 140. |
AMA | SEFEROGLU S Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 2004(26): 131 - 140. |
Vancouver | SEFEROGLU S Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2004; 2004(26): 131 - 140. |
IEEE | SEFEROGLU S "Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2004, ss.131 - 140, 2004. |
ISNAD | SEFEROGLU, Suleyman Sadi. "Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2004/26 (2004), 131-140. |