İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri

Yıl: 2019 Cilt: 0 Sayı: 52 Sayfa Aralığı: 241 - 264 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29288/ilted.588197 İndeks Tarihi: 26-01-2021

İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri

Öz:
Bu araştırmanın amacı, imam-hatip liselerinde çalışan öğretmenlerin mesleki sorunlarının belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yaklaşıma göre tasarlanmıştır. Çalışma grubu, amaçlı nitel araştırma örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılarak belirlenmiştir. Çalışma grubunu Ankara ilinin çeşitli imam-hatip liselerinde çalışan 58 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla bir görüşme formu kullanılmış ve görüşmeler kayıt altına alınmıştır. Görüşmelerle elde edilen veriler, içerik analizine tabi tutularak nitel veri analizi yöntemlerinden olan Miles-Huberman modeli ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin sorun olarak belirlediği ilk beş tema: “Din eğitimi, öğretmen, öğrenci, okul yöneticileri ve üst yönetim kaynaklı sorunlar” olarak belirlenmiştir. Din e ğitimi literatüründe öğretmenlerin mesleki sorunlarını ele alan çalışma olması ve okullarda yaşanan çeşitli ve çok sayıda soruna ilişkin nitelikli bilimsel veri sunması, bu araştırmanın önemine vurgu yapmaktadır. İmam-hatip liselerinde karşılaşılan mesleki sorunlara ilişkin din eğitimi politika belirleyiciler ile akademik çevrelerin dikkatini çekmeyi hedefleyen bu araştırmanın, literatürdeki önemli bir boşluğu kapatacağı ve konuya ilişkin ilgi uyandıracağı umulmaktadır.
Anahtar Kelime:

Analysis of Professional Problems of Teachers Working in Imam-Hatip High Schools and Suggestions for Solutions

Öz:
The aim of this study is to determine the professional problems of teachers working in imam-hatip (religious vocational) high schools. The research is designed according to the phenomenological ap-proach, one of the qualitative research methods. The study group consisted of 58 teachers working in Ankara and was determined by maximum diversity sampling among purposive qualitative research sampling methods. The data obtained from the interviews analyzed with Miles-Huberman model which is one of the qualitative data analysis methods. According to the results of the research, the first five themes that teachers identified as problems were: “Religious education, teachers, students, school admin-istrators and senior management problems”. The fact that this study deals with teachers' professional problems in religious education literature and presents qualified scientific data on various and many problems experienced in schools emphasizes the importance of this research. It is hoped that this study, which aims to attract the attention of policy makers and religious circles regarding the professional prob-lems encountered in imam-hatip high schools, will close an important gap in the literature and arouse interest on the subject.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BALTACI A (2019). İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri. , 241 - 264. 10.29288/ilted.588197
Chicago BALTACI Ali İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri. (2019): 241 - 264. 10.29288/ilted.588197
MLA BALTACI Ali İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri. , 2019, ss.241 - 264. 10.29288/ilted.588197
AMA BALTACI A İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri. . 2019; 241 - 264. 10.29288/ilted.588197
Vancouver BALTACI A İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri. . 2019; 241 - 264. 10.29288/ilted.588197
IEEE BALTACI A "İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri." , ss.241 - 264, 2019. 10.29288/ilted.588197
ISNAD BALTACI, Ali. "İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri". (2019), 241-264. https://doi.org/10.29288/ilted.588197
APA BALTACI A (2019). İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri. İlahiyat Tetkikleri Dergisi, 0(52), 241 - 264. 10.29288/ilted.588197
Chicago BALTACI Ali İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri. İlahiyat Tetkikleri Dergisi 0, no.52 (2019): 241 - 264. 10.29288/ilted.588197
MLA BALTACI Ali İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri. İlahiyat Tetkikleri Dergisi, vol.0, no.52, 2019, ss.241 - 264. 10.29288/ilted.588197
AMA BALTACI A İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri. İlahiyat Tetkikleri Dergisi. 2019; 0(52): 241 - 264. 10.29288/ilted.588197
Vancouver BALTACI A İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri. İlahiyat Tetkikleri Dergisi. 2019; 0(52): 241 - 264. 10.29288/ilted.588197
IEEE BALTACI A "İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri." İlahiyat Tetkikleri Dergisi, 0, ss.241 - 264, 2019. 10.29288/ilted.588197
ISNAD BALTACI, Ali. "İmam-Hatip Liselerinde Çalışan Öğretmenlerin Mesleki Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri". İlahiyat Tetkikleri Dergisi 52 (2019), 241-264. https://doi.org/10.29288/ilted.588197