Elif ÜSTÜN
(Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ankara, Türkiye)
Berrin AKMAN
(Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ankara, Türkiye)
İLKER ETİKAN
(Hacettepe Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Ankara, Türkiye)
Yıl: 2004Cilt: 2004Sayı: 26ISSN: 1300-5340 / 2536-4758Sayfa Aralığı: 205 - 210Türkçe

167 0
Farklı Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Çocukların Bilişsel Gelişimlerinin Değerlendirilmesi
Bu çalışma anaokuluna giden farklı sosyo-ekonomik düzeydeki dört yaş çocuklarının bilişsel gelişimlerini değerlendirmek amacıyla planlanmıştır. Çocukların bilişsel gelişimleri "Bracken Basic Concept Scale" (Bracken, Kavram Ölçeği) ve "Mc Carthy Scales of Children's Abilities" (Mc Carthy, Çocukların Becerilerini Değerlendirme Ölçeği) ile değerlendirilmiştir.
DergiAraştırma MakalesiErişime Açık
  • Alexander, K.L., Entwisle, D.R., Dauber, S.L. (1993). First-grade behavior: its short-and long-term consequences for school performance, Child Development, 64, 801-814.
  • Bekman, S. (1992) Türkiye'deki erken çocukluk eğitiminin aralıklı incelenmesi, Eğitim ve Bilim, 84, 26-37.
  • Bekman, S. (1997). Okulöncesi eğitim merkezlerinin etkili olabilmesinde niteliğin önemi, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9,101-111.
  • Bloom, B. (1964). Stability and Change in Human Characteristics. New York, Wiley.
  • Bracken, B.A.(1984) "Bracken Basic Concept Scale Examiner's Manual" The Psychological Corporation, Harcourt Brace Jovanovich, Inc.
  • Bradley, R.H (2002) Socioeconomic status and child development. Annual Review of Psychology, www.findarticles.com/ cf_o/m2294/ nl-2_v39/21136461.
  • Brooks-Gunn, J., Duncan, G.J. (1997). The effects of poverty on children. Future Child, 7,(2), 55-71.
  • Chazan,M.,Laing, A, Jackson,S. (1971) "Just Before School" Oxford University College Swansea Basil Blackwell.
  • DeGarmo, D.S., Forgatch, M.S., Martinez, c.R. (1999). Parenting of divorced mothers as a link between social status and boys' academic outcomes: unpacking the effects of socioeconomic status. Child Development, 70,1231-1245.
  • Duncan, G.J., Brooks-Gunn, J., Klebanov, P. (1994). Economic deprivation and early childhood development. Child Development, 65, 296-318.
  • Escolana, S. (1982). Babies at double hazard: Early development of infants at biologic and social risk. Pediatrics, 70, 670-675.
  • Hess, R.d., Holloway, S., Price, G., Dickson, W.P. (1982). Family environments and the acquisition of reading skills. In Families As Learning Environments of Children L.M. Laosa, I.E. Sigel (ed.), New York, Plenum, 87-113.,
  • McCarthy, D. (1972). Manual of McCarthy Scales of children's abilities Psychological Corporation, U.S.A.
  • Myers, R. (1996). Hayatta kalan oniki anne çocuk. Eğitim Vakfı Yayını,5. Ankara, Varol Matbaası, Ankara.
  • Özkök, S. (1995). Ev merkezli programlar kurumsal okulöncesi eğitime ne zaman bir alternatif olabilir? erken Çocukluk Eğitiminin Önemi Sempozyum Raporu. Anne-Çocuk Eğitim Vakfı yayını No:6, pp. 141-149, İstanbul, Akbasım.
  • Özkök, S., Sucuka, N. (1997) Anne-çocuk eğitim programının okulöncesi eğitimi sistemi içindeki yeri. 10.YAPA Okulöncesi Eğitimi ve yaygınlaştırılması Semineri, pp. 307-312, İstanbul: YAPA yayınları
  • Pianta,R.C., Egeland, B., Sroufe, L.A. (1990). Maternal stress and children's Development: Prediction of school outcomes and identification of protective factors. Risk and Protective Factors in Development of Psychopathology. Rolf, J, Masten, A., Cicchetti, D., Nuechterlein, K.,Weintraub, S. (eds.). New York, Cambridge University Press, 215-235.
  • Sameroff, A. (1975) Early influences on development: fact or fancy. Merrill Palmer Quarterly, 21, 267-294.
  • Schweinhart, L. (1997). 'Elements of early childhood program quality in developing countries' M.E. Young (Ed.), Early child development: Investing in our children's future, New York: Elsevier.
  • Sylva, K. (1996) Research on quality in the curriculum OMEP International Journal of Early Childhood, 28 (2), 1-6.
  • Ünver, S. (1991) "The Effects of Sex and Social Class on Children's Play in Different Activity Areas" Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Üstün, E., Akman, B., Uyanık, G. (2000). "Pre-School quality: A comparative study" 10th EECERA Conference Book. (29 August-1-September), London, England.
  • Walberg, H.J., Marjoribanks, K. (1976). Family environment and cognitive development: twelve analytic models. Review of Educational Research, 46, 527-551.
  • Woodhead, M. (1996). In search of the rainbow. Bernard Yan Leer Foundation Publications.
  • Vygotsky, L.S. (1986) "Thought and Language", MIT Press, Cambridge, Massachusetts.
  • Zill, N.; Moore, K., Smith, E., Stief, T., Coiro, M.(1995). The life circumstances and development of children welfare families: aprofile based on national survey data. In Ecsape From Poverty: What Makes a Difference For Children? P:L. Chase-Lansdale, J.Brooks-Gunn (eds.). New York, Cambridge University Press, 38-59

TÜBİTAK ULAKBİM Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi Cahit Arf Bilgi Merkezi © 2019 Tüm Hakları Saklıdır.