Yıl: 2021 Cilt: 2021 Sayı: 53 Sayfa Aralığı: 179 - 196 Metin Dili: Türkçe DOI: https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz İndeks Tarihi: 02-05-2021

Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme

Öz:
Kurumsal imaj ve kurumsal itibarın sağlanmasında kurumsal kimlik çok önemli bir yer işgal etmektedir. Kurumsal kimlik, şirketlerin kendilerini nasıl gördüğüne ilişkin bir kavramdır. Bu kavramdan hem fiziki alanda hem de dijital alanda söz etmek mümkündür. Kurumsal kimlik daha çok kurumsal tasarım, kurumsal kültür, kurumsal davranış, kurumsal iletişim ve kurumsal yapı başlıkları altında incelenmektedir. Dünyadaki dijital dönüşümle birlikte kurumsal kimlik kurumsal web sitelerine taşınmış ve kurumsal imaj açısından çok büyük avantajlar sağlamıştır. Çalışmanın amacı şirketlerin kurumsal web sitelerinde kurumsal kimliklerini nasıl yansıttıklarını değerlendirmektir. Çalışmanın örneklemi İSO’nun (İstanbul Sanayi Odası) 2019 ilk ve ikinci 500 listesinde olan Konya’daki şirketlerdir. Çalışmada söz konusu listede yer alan 22 şirketin web siteleri kurumsal kimliğin alt unsurlarına göre analiz edilmiştir. Çalışma 1-30 Kasım 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya göre; şirketlerin ancak yarısının web sitelerinde kurumsal kimliğin beş unsuruna tamamen yer verdikleri görülmüştür. Çalışmada kurumsal kültür en fazla yer verilen kurumsal kimlik unsuru olurken, kurumsal yapı ise en az yer verilen unsurdur. Şirket web siteleri daha çok pazarlama ve satış amaçlı olarak kullanılmıştır. Web sitelerinde kurumsal imaja etki edecek sosyal sorumluluk ve sponsorluk gibi faaliyetlere ise çok az yer verilmiştir.
Anahtar Kelime:

Websites in the Process of Creating Corporate Identity: An Evaluation on Companies in Konya

Öz:
Corporate identity occupies a very important place in ensuring corporate image andcorporate reputation. Corporate identity is a concept about how companies see themselves. Thisconcept can be mentioned in both the physics field and the digital field. Corporate identity ismostly examined under the heading of corporate design, corporate culture, corporate behavior,corporate communication, and corporate structure. With the digital transformation in the world,corporate identity has been moved to corporate websites and has provided great advantages interms of corporate image. The purpose of the study is to evaluate how companies reflect theircorporate identity on corporate websites. The sample of the study is the companies in Konyathat are in the first and second 500 lists of ISO (Istanbul Chamber of Industry). In the study,the websites of 22 companies in the list are analyzed according to sub-elements of corporateidentity. The study was conducted between 1-30 November 2020. According to study, it has beenobserved that only half of the companies completely include five elements of corporate identityon their websites. While corporate culture is the most frequently used elements of corporateidentity in the study, corporate structure is the least-mentioned element. Company websites areused mostly for marketing and sales. Activities such as social responsibility and sponsorship thataffect the corporate image are rarely included on the web sites.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Balmer, J. M. (1998). Corporate Identity and the Advent of Corporate Marketing. Journal of Marketing Management(14), 963-996.
  • Balmer, J. M. (2017). The Corporate Identity, Total Corporate Communication, Stakeholders’ Attributed Identies, Identifications and Behaviours Continuum. European Journal of Marketing, 51(9/10), 1472-1502. doi:10.1108/EJM-07-2017-0448
  • Balta Peltekoğlu, F. (2016). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Baskan Karsak, B. (2008). Web Sitelerinin Kurumsal Kimlik Açısından Değerlendirilmesi: En Beğenilen 20 Şirket Üzerine Bir Analiz. Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(9), 165-180.
  • Bravo, R., Chernatory, L., Matute, J., & Pina, J. (2012). Projecting Banks Identities Through Corporate websites: Comparative Analysis of Spain and United Kingdom. Journal of Brand Management(20), 533-557.
  • Brotzen, D. (1999). The Role of Reputation in Crisis Management. London: Instıtute of Directors and AIG Europe.
  • Doğan, D. (2017). Fortune 500 Sıralamasındaki Türk Havayolu Şirketlerine Ait Kurumsal Web Sitelerinin Kurum Kimliği Açısından Değerlendirilmesi. 3rd SCF International Conference on Economic and Social Impacts of Globalization (s. 183-191). Antalya: Uşak Üniversitesi.
  • Georgiadou, E., & Nickerson, C. (2020). Exploring Strategic CSR Communication on UAE Banks Corporate Websites. Corporate Communications: An International Journal, 25(3), 413-428. doi:10.1108/CCIJ-02-2030-0044
  • Gray, E. R., & Balmer, J. M. (1998). Managing Corporate Image and Corporate Reputation. Long Range Planning, 31(5), 695-702.
  • Gray, E. R., & Semeltzer, L. R. (1985). Corporate Image: An Integral Part of Strategy. Sloan Management Review, 26(4), 73-78.
  • Huntington, S. P. (2014). Medeniyetler Çatışması ve Dünya Yeniden Kurulması.İstanbul: Okuyan Us Yayıncılık.
  • İSO. (2019). Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu. http://www.iso500.org.tr/ Erişim Tarihi: 20 Ekim 2020
  • Karaköse, T. (2007). Örgütlerde İtibar Yönetimi. Akademik Bakış(11), 1-12.
  • Koçer, S. (2017). Kurumsal Web Sitelerinin Kurum Kimliği Açısından İncelenmesi: En Çok Tercih Edilen Üniversiteler Üzerine Bir Analiz. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 756-772.
  • KTO. (2019). Konya Ekonomi Raporu-2019. Konya: Konya Ticaret Odası.
  • Melawer, T. C., & Karaosmanoğlu, E. (2006). Seven Dimensions of Corporate Identity. Europan Journal of Marketing, 846-869.
  • Melawer, T. C., & Saunders, J. (1998). Global Corporate Visual Identity System: Standardisation, Control and Benefits. International Marketing Review, 15(4), 291-308.
  • Melewar, T. C. (2003). Determinants of tehe Corporate Identıdy Construct: A Review of thte Literature. Journal of Marketing Communication, 9(4), 195-207.
  • Mert, Y. L. (2018). Siyasal Partilerde Kurumsal Kimlik Çalışmaları: Web Siteleri Üzerinden Bir Analiz. Akdeniz İletişim Dergisi(Haziran), 319-345.
  • Mohammed, İ., Denizci Guillet, B., Schuckert, M., & Law, R. (2016). An Empiriccal Investigation of Corporate Identidy Communication on Hong Kong Hotels’ Websites. Journal of Hospitality Marketing & Management(25), 676-705.
  • Morhard, J. E. (2010). Corporate Social Responsibility and Sustainability Reporting on the Internet. Business Strategy & The Environment, 19(7), 436-452.
  • Okay, A. (2013). Kurum Kimliği. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Okay, A., & Okay, A. (2015). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları.İstanbul: Der Yayınları.
  • Olins, W. (2002). Viewpoints. Corporate Identity. The Ultimate Reseorce Business. https://docplayer.net/17101869-Wally-olins-viewpoints-corporate-identity-the-ultimateresource-business-2002.html Erişim Tarihi: 25 Kasım 2020.
  • Pant, G., & Pant, S. (2018). Visbility of Corporate Websites: The role of Information Prosociality. Decision Support System(106), 119-129. doi:10.1016/j.dss.2017.12.006
  • Park, J., Lee, H., & Hong, H. (2013). The Analysis of Self-Presentation of Fortune 500 Corporations in Corporate Web Sites. Business & Society, 55(5), 706-737. doi:10.1177/0007650313512586
  • Sayımer, İ. (2012). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Schmidt, B. H. (1995). The Quest for Identity. London: Cassell. TDK. (2020). Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Sözlük Web Sitesi: https://sozluk.gov.tr/?kelime=k%C3%BClt%C3%BCrel%20kimlik. Erişim Tarihi: 19.01.2020
APA BÜYÜKDOGAN B, Bingöl B (2021). Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme. , 179 - 196. https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz
Chicago BÜYÜKDOGAN BIROL,Bingöl Bülent Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme. (2021): 179 - 196. https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz
MLA BÜYÜKDOGAN BIROL,Bingöl Bülent Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme. , 2021, ss.179 - 196. https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz
AMA BÜYÜKDOGAN B,Bingöl B Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme. . 2021; 179 - 196. https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz
Vancouver BÜYÜKDOGAN B,Bingöl B Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme. . 2021; 179 - 196. https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz
IEEE BÜYÜKDOGAN B,Bingöl B "Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme." , ss.179 - 196, 2021. https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz
ISNAD BÜYÜKDOGAN, BIROL - Bingöl, Bülent. "Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme". (2021), 179-196. https://doi.org/https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz
APA BÜYÜKDOGAN B, Bingöl B (2021). Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2021(53), 179 - 196. https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz
Chicago BÜYÜKDOGAN BIROL,Bingöl Bülent Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi 2021, no.53 (2021): 179 - 196. https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz
MLA BÜYÜKDOGAN BIROL,Bingöl Bülent Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, vol.2021, no.53, 2021, ss.179 - 196. https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz
AMA BÜYÜKDOGAN B,Bingöl B Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 2021; 2021(53): 179 - 196. https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz
Vancouver BÜYÜKDOGAN B,Bingöl B Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 2021; 2021(53): 179 - 196. https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz
IEEE BÜYÜKDOGAN B,Bingöl B "Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme." İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2021, ss.179 - 196, 2021. https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz
ISNAD BÜYÜKDOGAN, BIROL - Bingöl, Bülent. "Kurumsal Kimliğinin Oluşturulması Sürecinde Web Siteleri:Konya’daki Şirketler Üzerine Bir Değerlendirme". İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi 2021/53 (2021), 179-196. https://doi.org/https://doi.org/10.47998/ikad.839117 Öz