Yıl: 2020 Cilt: 8 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 176 - 193 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.37583/diyalog.759436 İndeks Tarihi: 02-05-2021

Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme

Öz:
Ölçme ve değerlendirme birçok alanda olduğu gibi yabancı dil öğretiminde de büyük bir öneme sahiptir. Ölçme işlemi, öğrenciye not vermenin yanı sıra öğretim sürecinin, programın, yöntemin etkililiği gibi birçok amaç için de yapılmaktadır. Öğretim sürecinin etkililiğini belirlemek için ise amaca hizmet eden ölçme araçlarının hazırlanması önemli bir unsurdur. Almanca dilbilgisi dersinin ölçme sürecinde genellikle boşluk doldurma, eşleştirme gibi ölçme teknikleri kullanılmaktadır. Ancak bu özellikteki ölçme araçları, dilin biçimsel yönünün ölçülmesini sağlarken; dilin kullanım yönünü ölçmede yetersiz kalmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı Almanca dilbilgisi derslerinde etkili bir ölçme ve değerlendirme yapabilmek için kullanılan ölçme araçlarının hangi özelliklere sahip olması gerektiği, ölçme aracı hazırlarken soruların nitelikleri, yapısı, ölçme aracının amaca hizmet etmesi için hangi özelliklere sahip olması gerektiğine ilişkin önerilerde bulunmaktır. Çalışmanın sonucunda ölçme ve değerlendirme sürecine işlevsellik kazandırmak amacıyla alternatif ölçme araçlarının kullanılması gerektiği vurgulanarak Almanca dilbilgisi dersinin ölçme ve değerlendirme aşamasında kullanılabilecek alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Assessment and Evaluation in German Grammar Courses

Öz:
Assessment and evaluation are of great importance in foreign language teaching as in many fields. Thefollowing evaluation process is carried out for many purposes, such as the effectiveness of the teachingprocess, program and method, as well as, giving the student a grade. In order to determine theeffectiveness of the teaching process, the preparation of evaluation tools that will be used is an importantfactor. In the evaluation process of the German grammar course, the evaluation tools consist of “gap filling” and “matching-type” measuring techniques are generally used. However, while evaluation tools inthis feature allow to measure the formal direction of the language, it is inadequate to measure the level ofthe use of language. In this context, the aim of this study is to make suggestions about the features of theevaluation tools which used to make an effective assessment consequently evaluation in German grammarlessons, the characteristics of the items, the structure of the items while preparing the evaluation tool, andwhat features the evaluation tool should have been organized for the purpose. As a result of the study, it is emphasized that alternative evaluation tools should be used in order to add functionality to the assessmentand evaluation process. Suggestions are made regarding alternative assessment, and evaluation techniquesthat can be used in German grammar courses.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Karaman F (2020). Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme. , 176 - 193. 10.37583/diyalog.759436
Chicago Karaman Fatma Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme. (2020): 176 - 193. 10.37583/diyalog.759436
MLA Karaman Fatma Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme. , 2020, ss.176 - 193. 10.37583/diyalog.759436
AMA Karaman F Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme. . 2020; 176 - 193. 10.37583/diyalog.759436
Vancouver Karaman F Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme. . 2020; 176 - 193. 10.37583/diyalog.759436
IEEE Karaman F "Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme." , ss.176 - 193, 2020. 10.37583/diyalog.759436
ISNAD Karaman, Fatma. "Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme". (2020), 176-193. https://doi.org/10.37583/diyalog.759436
APA Karaman F (2020). Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme. DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik, 8(1), 176 - 193. 10.37583/diyalog.759436
Chicago Karaman Fatma Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme. DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik 8, no.1 (2020): 176 - 193. 10.37583/diyalog.759436
MLA Karaman Fatma Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme. DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik, vol.8, no.1, 2020, ss.176 - 193. 10.37583/diyalog.759436
AMA Karaman F Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme. DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik. 2020; 8(1): 176 - 193. 10.37583/diyalog.759436
Vancouver Karaman F Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme. DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik. 2020; 8(1): 176 - 193. 10.37583/diyalog.759436
IEEE Karaman F "Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme." DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik, 8, ss.176 - 193, 2020. 10.37583/diyalog.759436
ISNAD Karaman, Fatma. "Almanca Dilbilgisi Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme". DİYALOG. Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik 8/1 (2020), 176-193. https://doi.org/10.37583/diyalog.759436