Yıl: 2020 Cilt: 21 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1247 - 1290 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29299/kefad.853475 İndeks Tarihi: 03-05-2021

Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme

Öz:
Bu araştırmada öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi (TPİB) TabanlıÖğretim Tasarımı Modeli çerçevesinde tasarlanan bir ders ile ilgili deneyimleri ve görüşlerininokul-üniversite işbirliği bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Bütüncül tek durum çalışmasıolarak desenlenen araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinde, ÇokluOrtam Tasarımı ve Üretimi (ÇOTÜ) dersine devam eden 46 öğretmen adayıyla yürütülmüştür.Araştırmanın verileri açık uçlu sorulardan oluşan anket formu, öğretmen adaylarınınhazırladıkları e-içerikler ile raporlar ve araştırmacıların saha gözlem notları ile elde edilmiştir.Araştırma kapsamında öğretmen adaylarının TPİB modelinde yer alan becerileri bir bütünolarak işe koşabilecekleri bir ortam oluşturulmaya çalışılmıştır. Öğretmen adayları modelinTPİB’i anlama ve TPİB’i deneyimleme aşamalarında edindikleri bilgileri teoriden pratiğegeçirerek TPİB tabanlı dersler tasarlamışlar ve bu derslerin gerçek sınıf ortamındauygulamasını deneyimlemişlerdir. Araştırma sonuçları, TPİB Tabanlı Öğretim TasarımModeline göre tasarlanan derslerin öğretmen adaylarının TPİB bilgilerini teoriden pratiğegeçirmelerine ve TPİB konusundaki anlayışlarını derinleştirmelerine katkı sağladığınıgöstermektedir. Okul-üniversite işbirliği kapsamında yürütülen bu uygulamalarınyaygınlaştırılmasının uygulama okullarındaki öğretmenler ve öğrencileri için içerik sağlama,öğretmen adayları için deneyim kazanmada işlevsel olacağı düşünülmektedir
Anahtar Kelime:

Technological Pedagogical Content Knowledge Based Instructional Design Model: An Evaluation in the Scope of School-University Cooperation

Öz:
In this study, it was aimed to examine the experiences and opinions of prospective teachers about a course designed within the framework of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) Based Instructional Design Model in the context of school-university cooperation. The research was designed as a holistic single case study and conducted with 46 prospective teachers attending Multimedia Design and Production course at a public university in the 2017-2018 academic year. The data of the research was obtained through a questionnaire consisting of open-ended questions, e-contents prepared by prospective teachers, reports and field observation notes of the researchers. Within the scope of the research, an environment was created where prospective teachers can use the skills in TPACK model as a whole. The prospective teachers designed TPACK-based lessons from theory to practice by understanding the knowledge they gained during the stages of understanding the TPACK and experiencing the TPACK. Then they experienced the application of these courses in a real classroom environment. The results of the research show that the lessons designed according to TPACK Based Instructional Design Model help prospective teachers to put TPACK knowledge from theory to practice and deepen their understanding of TPACK. The dissemination of these practices carried out within the scope of school-university cooperation is thought to be functional in providing content for teachers and students in practice schools and gaining experience for prospective teachers.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Association for Educational Communications and Technology. (2012). AECT standards. Retrieved from https://www.aect.org/docs/AECTstandards2012.pdf on the 12.06.2019.
  • Angeli, C. & Valanides, N. (2009). Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT–TPCK: Advances in technological pedagogical content knowledge (TPCK). Computers & Education, 52(1), 154-168. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2008.07.006.
  • Baran, E., Uygun, E. & Altan, T. (2017). Examining preservice teachers’ criteria for evaluating educational mobile apps. Journal of Educational Computing Research, 54(8), https://doi.org/1117- 1141. 10.1177/0735633116649376.
  • Beşoluk, Ş., Kurbanoğlu, N. İ. & Önder, İ. (2010). Educational technology usage of prospective and inservice science and technology teachers. İlköğretim Online, 9(1). 389-395.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri: Desen ve analiz. Ahmet Aypay (Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dochy, F. J. R. C., Segers, M. & Sluijsmans, D. (1999). The use of self-peer and co-assessment in higher education: A review. Studies in Higher education, 24(3), 331-350. https://doi.org/10.1080/03075079912331379935.
  • Drummond, A. & Sweeney, T. (2017). Can an objective measure of technological pedagogical content knowledge (TPACK) supplement existing TPACK measures? British Journal of Educational Technology, 48(4), 928-939. https://doi.org/10.1111/bjet.12473.
  • Eren, E. & Yurtseven Avcı, Z. (2016). Okul-üniversite işbirliği kapsamında e- içeriklerin geliştirilmesi: Teknoloji entegrasyonu planlama modeli kapsamında bir durum değerlendirmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(26). 210-234.
  • Ertmer, P. A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration? Educational Technology Research and Development, 53(4), 25–40. https://doi.org/10.1007/BF02504683.
  • Ertmer, P. A. & Hruskocy, C. (1999). Impacts of a university-elementary school partnership designed to support technology integration. Educational Technology Research and Development, 47(1), 81- 96. https://doi.org/10.1007/BF02299478.
  • Goktas, Y., Gedik, N. & Baydas, O. (2013). Enablers and barriers to the use of ICT in primary schools in Turkey: A comparative study of 2005–2011. Computers & Education, 68(1), 211-222. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2013.05.002.
  • Graham, C., Culatta, R., Pratt, M. & West, R. (2004). Redesigning the teacher education technology course to emphasize integration. Computers in the Schools, 21(1-2), 127-148. https://doi.org/10.1300/J025v21n01_10.
  • Hall, G. E. (2010). Technology’s achilles heel: Achieving high-quality implementation. Journal of Research on Technology in Education, 42(3), 231–253. https://doi.org/10.1080/15391523.2010.10782550.
  • Harvey, D. M. & Caro, R. (2017). Building TPACK in preservice teachers through explicit course design. TechTrends, 61(2), 106-114. https://doi.org/10.1007/s11528-016-0120-x.
  • Hew, K. & Brush, T. (2007). Integrating technology into K-12 teaching and learning: Current knowledge gaps and recommendations for future research. Educational Technology Research and Development, 55(3), 223–252. https://doi.org/10.1007/s11423-006-9022-5.
  • International Society for Technology Education (2018). ISTE standards for educators. Retrieved from https://www.iste.org/standards/for-educators?_ga=2.123797834.1701372686.%201580129815 2135106181.1580129815 on the 12.06.2019.
  • Jang, S. J. & Chen, K. C. (2010). From PCK to TPACK: Developing a transformative model for prospective science teachers. Journal of Science Education and Technology, 19(6), 553-564. https://doi.org/10.1007/s10956-010-9222-y.
  • Jang, S. J., Guan, S. Y. & Hsieh, H. F. (2009). Developing an instrument for assessing college students’ perceptions of teachers’ pedagogical content knowledge. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1(1), 596–606. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2009.01.107.
  • Kale, Z. & Yılayaz, Ö. (2013). Öğretmen eğitimine teknoloji entegrasyonu modelleri ve teknolojik pedagojik alan bilgisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 57-83.
  • Keaten, J.A. & Richardson, M.E. (1993). A field investigation of peer assessment as part of the student group grading process, Annual Meeting of the Western Speech Communication Association Convention, Albuquerque, NM. (ERIC ED 361753).
  • Kim, M. C., Hannafin, M. J. & Bryan, L. A. (2007). Technology-enhanced inquiry tools in science education: An emerging pedagogical framework for classroom practice. Science Education, 91(6), 1010–1030. https://doi.org/10.1002/sce.20219.
  • Kim, C., Kim, M. K., Lee, C., Spector, J. M. & DeMeester, K. (2013). Teacher beliefs and technology integration. Teaching and TeacherEeducation, 29, 76-85. https://doi.org/10.1016/j.tate.2012.08.005
  • Koehler, M. J. & Mishra, P. (2005). Teachers learning technology by design. Journal of Computing in Teacher Education, 21(3), 94–102.
  • Koehler, M. J. & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60–70.
  • Koehler, M. J., Mishra, P. & Cain, W. (2013). What is technological pedagogical content knowledge (TPACK). Journal of Education, 193(3), 13–19. https://doi.org/10.1177/002205741319300303.
  • Koh, J. H. & Divaharan, H. (2011). Developing prospective teachers' technology integration expertise through the TPACK-developing instructional model. Journal of Educational Computing Research, 44(1), 35-58. https://doi.org/10.2190/EC.44.1.c.
  • Lee, C. J. & Kim, C. (2014a). An implementation study of a TPACK-based instructional design model in a technology integration course. Educational Technology Research and Development, 62(4), 437– 460. https://doi.org/10.1007/s11423-014-9335-8.
  • Lee, C. J. & Kim, C. (2014b). The second prototype of the development of a TPACK-based instructional design model: An implementation study in a technology integration course. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 14(3), 297–326.
  • Lee, C. J. & Kim, C. (2017). A technological pedagogical content knowledge based instructional design model: A third version implementation study in a technology integration course. Educational Technology Research and Development, 65(6), 1627-1654. https://doi.org/10.1007/s11423-017-9544- z.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). Fatih Projesi-Etkileşimli tahta. 06.06.2019 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/etahta.html adresinden erişilmiştir.
  • Mishra, P. & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054.
  • Mouza, C. & Karchmer-Klein, R. (2013). Promoting and assessing prospective teachers’ technological pedagogical content knowledge (TPACK) in the context of case development. Journal of Educational Computing Research, 48(2), 127–152. https://doi.org/10.2190/EC.48.2.b.
  • Ozan Leylum, Ş., Odabaşı, H. F. & Kabakçı Yurdakul, I. (2017). Eğitim ortamlarında durum çalışmasının önemi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(3), 369-385. https://doi.org/10.14689/issn.2148- 2624.1.5c3s16m.
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H. B. & Ayas, C. (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: Fatih Projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1799-1822. https://doi.org/10.12738/estp.2013.3.1734.
  • Polly, D., Mims, C., Shepherd, C. E. & Inan, F. (2010). Evidence of impact: Transforming teacher education with preparing tomorrow's teachers to teach with technology (PT3) grants. Teaching and Teacher Education, 26(4), 863-870. https://doi.org/10.1016/j.tate.2009.10.024.
  • Redmond, P. & Lock, J. (2019). Secondary prospective teachers’ perceptions of technological pedagogical content knowledge (TPACK): What do they really think? Australasian Journal of Educational Technology, 35(3), 45-54. https://doi.org/10.14742/ajet.4214.
  • Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational researcher, 15(2), 4-14.
  • Simons, H. (2009). Case study research in practice. Los Angeles, CA: Sage.
  • Topping, K.J. (2009). Peer assessment. Theory into Practice, 48(1), 20-27.
  • U.S. Department of Education, Office of Educational Technology. (2016). Future ready learning: Reimagining the role of technology in education: 2016 National education technology plan. Retrieved from http://tech.ed.gov/files/2015/12/NETP16.pdf on the 06.06.2019.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Wolcott, H. (1994). Transforming qualitative data: Description, analysis and interpretation. Thousand Oaks, CA: Sage.
APA Eren E, Ergulec F (2020). Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme. , 1247 - 1290. 10.29299/kefad.853475
Chicago Eren Esra,Ergulec Funda Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme. (2020): 1247 - 1290. 10.29299/kefad.853475
MLA Eren Esra,Ergulec Funda Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme. , 2020, ss.1247 - 1290. 10.29299/kefad.853475
AMA Eren E,Ergulec F Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme. . 2020; 1247 - 1290. 10.29299/kefad.853475
Vancouver Eren E,Ergulec F Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme. . 2020; 1247 - 1290. 10.29299/kefad.853475
IEEE Eren E,Ergulec F "Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme." , ss.1247 - 1290, 2020. 10.29299/kefad.853475
ISNAD Eren, Esra - Ergulec, Funda. "Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme". (2020), 1247-1290. https://doi.org/10.29299/kefad.853475
APA Eren E, Ergulec F (2020). Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1247 - 1290. 10.29299/kefad.853475
Chicago Eren Esra,Ergulec Funda Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.3 (2020): 1247 - 1290. 10.29299/kefad.853475
MLA Eren Esra,Ergulec Funda Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.3, 2020, ss.1247 - 1290. 10.29299/kefad.853475
AMA Eren E,Ergulec F Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(3): 1247 - 1290. 10.29299/kefad.853475
Vancouver Eren E,Ergulec F Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 21(3): 1247 - 1290. 10.29299/kefad.853475
IEEE Eren E,Ergulec F "Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.1247 - 1290, 2020. 10.29299/kefad.853475
ISNAD Eren, Esra - Ergulec, Funda. "Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Tabanlı Öğretim Tasarımı Modeli: Okul-Üniversite İşbirliği Kapsamında Bir Değerlendirme". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 21/3 (2020), 1247-1290. https://doi.org/10.29299/kefad.853475